Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3501 besök totalt |
All zing no bling
Köpte Bilsport för att kolla hur Seatgänget hade det i Superstage och såg utrycket all zing no bling i en annan artikel (om MaptunSaabarna). Där ligger man i lä när det gäller no bling ![]() _________________ ![]() |
||||
Re: All zing no bling
Någon som vill förklara? Jag känner mig för dum för att fatta just nu ![]() |
||||
Re: All zing no bling
"zing"= Diskret räcer typ forumpapppans M3:a... ![]() "bling"= Kromade fälgar, baslåda, icke funktionell NOS-flaska, neon etc... ![]() Eller är jag ute och cyklar nu... ![]() EDIT: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Alltid steget efter...... ![]() |
||||
Jag försöker fixa så att min 911 är all zing no bling bling, jag hatar sådana bilar som ser ut att vara snabb men har modellens minsta motor.
Ex. 316i med M3 paket etc.. 518i med M5 utseende , listan är lååång.. _________________ Kör cheva numer. |
||||
Så diskret är ju inte Estorilblå med 18"-fälgar osv... men lite bling gör ju inget som komplement till zing
![]() _________________ ![]() |
||||
Blingbling fenomenet kan man applicera på valfri Dan Mobility stylingdetalj också
![]() Populärt är ju också för stora ändrör på avgassystemet när resten av systemet är 2.5 eller mindre, det imponerar ju enbart på småtjejer som kan skilja mellan en röd och blå bil?. 19 tums fälgar på motorsvaga bilar är också populärt samtidigt som däcken är av lågpristyp, för att "man behöver ju inte lägga ut så mycket pengar på gummi" Jag blir irriterad på såna människor, fråga mig inte varför, det räcker med att ha bott i Örebro i 6 år. _________________ Kör cheva numer. |
||||
I Italien såldes för en massa år sedan en Baader Meinhof Wagen som hette 320 is. Den hade samma motor som i dåvarande M3:an, men inte någon av dess kosmetiska detaljerna.
![]() _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
en sak som jag bara inte förstår, är att alla trådar (oavsett hur dom börjar) alltid slutar i en bmw-diskussion av ngt slag.
förklara härmed att alla trådar som inte innehåller bmw i ämnesraden är fredade från detta ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Nu får vi inte glömma bort vad forumchefen kör för något, så det är bäst att vi fortsätter på det spåret ![]() |
||||
Lurade ju Johann några sekunder. ![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Favoriten genom tiderna vad det gäller diskret prestanda: Beige 70-tals-Merca med Pantera (ja, det SKALL stå Pantera) motor och låda. Finns i en småstad (i de flesta fall) långt ifrån dig.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
En Fordmotor mao. ![]() _________________ Bo Eliasson Det är kul att köra fort. |
||||
Ja verkligen! ![]() Det var tider det! "Shit det där kan inte vara en 525i" blev jag snabbt varse! |
||||
En "sur" standard pegga 405 med rock-a-tot i framsätet och fru i baksätet förväntas inte gå nåt vidare heller. Hade en "avdekalad" 405 T16 med ca 300 hk ett tag.
![]() _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3501 besök totalt |