| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
HJÄLP: Kardan längd 1467mm
|
1049 besök totalt |
|
Hejsan! Bil E30 sedan med S38B38. Har bytt växellåda i min S38B38 konvertering, nu passar inte den specialtillverkade kardanen ifrån Svea längre. Måste jag lämna iväg en ny kardan till svea eller vet någon om en kardan som har dessa längder? Jag behöver en kardan med totallängd på 1467mm det måttet är från medbringare till medbringare, växellåda-diff utan hardyskiva. Främre del 638mm från medbringaren på växellådan till mitten på bulten av stödlagret. Utan hardyskiva. M30 260 växellåda Lamelldiff E30 188huset. Hardyskivan är 35mm MVH Fredrik Mehlin _________________ Fredrik Mehlin |
||
|
Re:
Jo det är en styrning. Men den styrningen kommer centrera distansen och sedan är det en styrning utifrån distansen för att centrera kardanen. _________________ Fredrik Mehlin |
||
|
Re:
Jo det är en styrning. Men den styrningen kommer centrera distansen och sedan är det en styrning utifrån distansen för att centrera kardanen. _________________ Fredrik Mehlin |
||
|
Re:
Vad kul det var att läsa ett så positivt inlägg! Ska bli kul att få fart på bilen igen! _________________ Fredrik Mehlin |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1049 besök totalt |