Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
HJÄLP: Kardan längd 1467mm
1049 besök totalt
Livinloud
Örnsköldsvik
Här sen Dec 2007

Trådstartare

Hejsan!

Bil E30 sedan med S38B38.

Har bytt växellåda i min S38B38 konvertering, nu passar inte den specialtillverkade kardanen ifrån Svea längre.
Måste jag lämna iväg en ny kardan till svea eller vet någon om en kardan som har dessa längder?

Jag behöver en kardan med totallängd på 1467mm det måttet är från medbringare till medbringare, växellåda-diff utan hardyskiva.
Främre del 638mm från medbringaren på växellådan till mitten på bulten av stödlagret. Utan hardyskiva.
M30 260 växellåda
Lamelldiff E30 188huset.
Hardyskivan är 35mm

MVH Fredrik Mehlin

Färingsö
Här sen Dec 2002

Hur mycket skiljer det mot den gamla lådan? Du kan inte göra så att du sätter dit en tjockare eller tunnare hardyskiva?

Örnsköldsvik
Här sen Dec 2007

Trådstartare
Ca 30mm.
Det jag hade tänkt är att svarva en hardyskiva i stål och sedan montera den före hardyskivan mot växellådsmedbringaren.

Åsikter och tankar på detta?

tibro
Här sen Apr 2007

är det inte en styrning i en av medbringarna som kanske blir lite för kort då? vet inte iof hur mycket den gör..

Örnsköldsvik
Här sen Dec 2007

Trådstartare
Re:

freiman skrev:
är det inte en styrning i en av medbringarna som kanske blir lite för kort då? vet inte iof hur mycket den gör..

Jo det är en styrning. Men den styrningen kommer centrera distansen och sedan är det en styrning utifrån distansen för att centrera kardanen.

Örnsköldsvik
Här sen Dec 2007

Trådstartare
Re:

freiman skrev:

Jo det är en styrning. Men den styrningen kommer centrera distansen och sedan är det en styrning utifrån distansen för att centrera kardanen.

Vänersborg
Här sen Maj 2003

jag tror att din lösning kommer att fungera alldeles utmärkt.. har sett flera som har gjort så..

Örnsköldsvik
Här sen Dec 2007

Trådstartare
Re:

^MeTaNOLiC^ skrev:
jag tror att din lösning kommer att fungera alldeles utmärkt.. har sett flera som har gjort så..

Vad kul det var att läsa ett så positivt inlägg!
Ska bli kul att få fart på bilen igen!

1049 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande