Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
SÄLJES: BMW M3 CSL alcantara ratt
9042 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42443

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
SÄLJES: BMW M3 CSL alcantara ratt

om någon är intresserad så säljer jag CSL-ratten för inköp av en ny fräschare. Den nuvarande är alcantaran sliten på några ställen. Det är alltså en helt komplett ratt med SMG-växelpaddlarna, kåpa, track mode knapp osv. Ny kostar precis under 10 000:- hos BMW. Lägg ett vettigt bud och om jag får tillräckligt vettigt bud för den så säljer jag den och lägger mellan tusenlapparna som fattas och köper en ny fräsch.

Uppdaterat med bilder, klicka på dem för stora bilder:



Det finns en skada ca "klockan 1" där det gått igenom alcantaran.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11700



Du skriver helt komplett ratt men jag misstänker att det är utan airbagen?

Isåfall kan det vara bra att veta att det är samma airbag i både E46:ans M sportratt och M3 ratt, 2 skruvar och en eller 2 kablar så är det löst

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42443

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Re:

Johan Sjöström skrev:
Du skriver helt komplett ratt men jag misstänker att det är utan airbagen?

Isåfall kan det vara bra att veta att det är samma airbag i både E46:ans M sportratt och M3 ratt, 2 skruvar och en eller 2 kablar så är det löst


thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Bladh
Hagelstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 2332



Re:

Magnus Thomé skrev:
Johan Sjöström skrev:
Du skriver helt komplett ratt men jag misstänker att det är utan airbagen?

Isåfall kan det vara bra att veta att det är samma airbag i både E46:ans M sportratt och M3 ratt, 2 skruvar och en eller 2 kablar så är det löst


thumbs up


App!App! En vecka mellan uppningarna!

_________________
Anders Bladh

Vespa PX 200 -83
Vespa P200 -80
Mazda MX-5 -91
En vit Opel -18
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11700



Du har inget att göra på jobb va?

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10624



om det bara mockan som är sliten och allt annat ok, varför inte klä om den?

_________________
Anders Hansson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42443

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Re:

sweanders skrev:
om det bara mockan som är sliten och allt annat ok, varför inte klä om den?


Gärna om någon kan göra det proffsigt gjort men jsg har frågat på ett ställe än så länge och de sa 6000 plus moms... Tips mottages tacksamt

_________________
Magnus Thomé
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13418

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

Magnus Thomé skrev:
sweanders skrev:
om det bara mockan som är sliten och allt annat ok, varför inte klä om den?


Gärna om någon kan göra det proffsigt gjort men jsg har frågat på ett ställe än så länge och de sa 6000 plus moms... Tips mottages tacksamt

Jag känner de som gör inredningen till alla Caterhams och en massa businesjets och annat high-end. Vet inte om de gör just rattar... Men de borde kunna fixa tycker jag.. Fast då måste man ju skicka kringlan framåtebax till UK...

_________________

Rice and shine
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42443

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Re:

Lars Falk skrev:
Magnus Thomé skrev:
sweanders skrev:
om det bara mockan som är sliten och allt annat ok, varför inte klä om den?


Gärna om någon kan göra det proffsigt gjort men jsg har frågat på ett ställe än så länge och de sa 6000 plus moms... Tips mottages tacksamt

Jag känner de som gör inredningen till alla Caterhams och en massa businesjets och annat high-end. Vet inte om de gör just rattar... Men de borde kunna fixa tycker jag.. Fast då måste man ju skicka kringlan framåtebax till UK...


Skicka mig PM om vart? Kan ju skicka kringlan när bilen står över vintern thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10624



Re:

Lars Falk skrev:
Magnus Thomé skrev:
sweanders skrev:
om det bara mockan som är sliten och allt annat ok, varför inte klä om den?


Gärna om någon kan göra det proffsigt gjort men jsg har frågat på ett ställe än så länge och de sa 6000 plus moms... Tips mottages tacksamt

Jag känner de som gör inredningen till alla Caterhams och en massa businesjets och annat high-end. Vet inte om de gör just rattar... Men de borde kunna fixa tycker jag.. Fast då måste man ju skicka kringlan framåtebax till UK...


Jag vet en duktig kille i USA som mest gör Porsche-interiörer. Standardpris på renovering av Porsche ratt USD 300 men det är nog inte lika mycket jobb på Magnus ratt.


Här är ett exempel från http://www.designpaulchampagne.com/928Steering.html

_________________
Anders Hansson
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13418

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

Magnus Thomé skrev:
...vart? Kan ju skicka kringlan när bilen står över vintern thumbs up

www.oxtedgroup.co.uk
Jag har kontakt med dem ofta... Kan passa på att fråga i början på veckan.

_________________

Rice and shine
Citera
SÄLJES
SÄLJES: BMW M3 CSL alcantara ratt
9042 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande