| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Svetsa i tvårörs-Koni?
|
1030 besök totalt |
|
Svetsa i tvårörs-Koni?
Törs man svetsa i ytterröret på en tvårörs Koni Sport för att återmontera en bortkapad nedre fjädertallrik? Trycka ner kolvstången i botten, lägga korta svetsar och låta det kallna mellan svetsduttarna...? Funkar det?
|
||||
|
Jag stekte ihop joxet punktvis, små korta duttar med rätt mycket kräm.
Det blev inte särskilt varmt... Förövrigt kan jag meddela att Biltemas vanliga gula sprejfärg suger häs****le bigtime. Verkar bara vara lösningsmedel och inget pigment alls. Täcker överhuvudtaget inte. Sicken skitprodukt. Dessutom rinner den eftersom man luras lägga på tjockt då den täcker så dåligt. |
||||
|
Re:
Koni dämparen du har svetsat i hade den även gas i sig? Står i begrepp att göra något liknande, byta spindelfästet, på en uppsättning gula Koni. Vad tror du kan det funka? _________________ Rikard Niva |
||||
|
Re:
Jag tror att de innehåller "nå'n slags gas"... Jag är ingen expert på Koni, jag gissar att det är kvävgas under lågt tryck.... Bara en gissning. Och vanlig luft består ju till allra största delen av kväve... Beror väl även på hur nära vitala delar man svetsar. Jag höll mig långt ifrån ventiler och packningar, mitt på röret. |
||||
|
Re:
Swedol har sprayfärg till Biltemapris, som inte är av Biltemakvalitet. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Svetsa i tvårörs-Koni?
|
1030 besök totalt |