Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 6057 besök totalt |
Det känns ju inte helt omöjligt att man kan lyckas med att få skivor att slå sig, men jag håller med Carroll, Johan och de andra om att det är inte detta som är problemet. Det handlar istället om materialdiffusion. Så här skulle man kanske kunna få en skiva att slå sig (fast frågan är om den inte spricker istället ![]() Ha aldeles för små skivor med dålig kylning så de till att börja med blir rödglödande vid inbromsning från 200 km/h på asfalt. I slutet på rakan så är det fuktig så man låser upp skivorna. Sedan glider man in i den enorma vattenpölen och dränker de glödande skivorna med vatten, utom där oket är och isolerar den varma skivan. Tacka fan för att en sådan behandling (eller något åt de hållet) skulle kunna få en skiva att slå sig. Även belägg som bara arbetar på en del av ytan(för små belägg) skulle kunna ge intressanta effekter ![]() _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||||
Jag är en av de som svurit väldigt högt över det idiotiska att M3'ans bromsar inte pallar ![]() ![]() Så jag är nog inte så annorlunda än alla andra i BMWSC. Det är extremt få belägg som pallar en M3 E36 med rdäck på bana.... Däremot fattar jag inte varför jag inte haft problem med ojämna skivor... _________________ ![]() |
||||||
Vad upplyftande det känna att vi hitta en "hata m3 e36 bromsar" tråd...
![]() Finns det några belägg till dessa som funkar tillsammans med slitsade skivor? Fått höra att pfc rekommenderar släta skivor men hur är det med pagiden? Visst, kalla mig posör men det är mycket ballare med hålborrade eller slitsade skivor... ![]() _________________ Jonas Edling |
||||||
Din M3a är så lätt så det lär räcka och bli över - speciellt om du ser till att skivorna för kylluft för då vet jag helt enkelt inte vad man skall hitta på för att ställa till det. Och som sagt en 5-6 slitsar per sida på varje skiva kan bara bli bättre eftersom evnt varm luft som "fastnar" mellan belägg och skiva då får sin naturliga evakueringsplats... Kul i sammanhanget: När Bamse var ny vs när han såldes så hade det försvunnit över 30 kg - det mest var från den ofjädrade massan..... _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||||||
Funderar på om man ska ta bort dimljusen och montera luftkanalerna istället. Hur funkar slitsar tillsammans med tex pagid eller pfc beläggen? Någon som testat eller tror sig veta?
Bamsefar: Jag går åt andra hållet, monterar tyngre ok och skivor istället... ![]() _________________ Jonas Edling |
||||||
Går i lika olika funderingar när det gäller bromsar. Hur gör man med beläggen bak ifall man byter fram? Vill ju inte ha pagid belägg fram o original bak, känns inte rätt. Ska man ha samma bak som fram? Tror ni min auk BMW verkstad vill byta till pagid när jag lämnar in den inför våren? Själv är jag tveksam.
_________________ mvh Philip Lundh |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 6057 besök totalt |