Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
SÅLDA: Kompletta uppsättningar OZ Racing Ultraleggera 7x15"
1452 besök totalt
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2382


Trådstartare
SÅLDA: Kompletta uppsättningar OZ Racing Ultraleggera 7x15&

Säljer mina "regnhjul", använda endast 1 tävling, dvs däcken är i mycket gott skick och fälgarna har inte en skråma. De däck som sitter på fälgarna nu är de första och enda som monterats på fälgarna sedan de var nya.

Fälg: OZ Racing Ultraleggera 7x15", 4x100 bultdelning, ET37, Vikt 5,4 kg/st om inte minnet sviker. En av de allra lättaste 7x15"-fälgarna som går att köpa.
Däck: Yokohama A048 205/50x15 soft gummiblandning. Inskrubbade och och använda ett sprintrace (ca 15 varv) på Ring Knutstorp.



Nypris för komplett uppsättning drygt 12 000 kr.
SÅLDA

Eventuellt är även "torrhjulen" till salu. Fälgarna är exakt samma som ovan, men har rullat några säsonger. En fälg är något skrapad men de andra är i mycket bra skick. Naturligtvis runda utan konstigheter.

Closeup på skrapmärket. Fälgen är tyvärr inte tvättad sedan helgens körning. Samtliga övriga fälgar är i mycket gott skick, helt utan skador.










Däcken på dessa är Toyo Proxies R888 205/50x15 i medium gummiblandning och med gissningsvis ca 40% kvar.
Säljes för 6 000 kr + eventuell frakt.

Fälgarna monterade på min BMW Cup-bil.



Mvh Johan




EDIT: "Regnhjulen" sålda och jag pga svårigheter att hitta nya fälgar i rätt dimension lugnar jag mig med att sälja det andra setet hjul.

_________________
Aston Martin V8 Vantage
BMW 328i Cab E36
BMW 550i Touring E61
Haase DD2 kart

NS: 45 varv
Citera
Jonas Jonsson
Vallentuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1998



Sälja bara fälgar? Kan det vara intressant? Lätt skrap är ok men gärna en bild innan. Ska till kullen i helgen. Du är inte i närheten då?

_________________
Jonas Jonsson

"Kör mest men inte snabbast"

Kommentera gärna
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2382


Trådstartare
Att bara sälja fälgarna kanske kan vara ett alternativ, i alla fall lite längre fram. Helst säljer jag dem som ett set då det innebär minst pyssel för mig med däckkrängning och fler annonser.
Kan tyvärr inte lämna familjen en heldag till för bankörning, så det blir inget Kinnekulle för mig i helgen.

Annonsen är nu uppdaterad med bilder på skrapmärket, däckens kondition samt rätt offset/inpressning.


_________________
Aston Martin V8 Vantage
BMW 328i Cab E36
BMW 550i Touring E61
Haase DD2 kart

NS: 45 varv
Citera
SÄLJES
SÅLDA: Kompletta uppsättningar OZ Racing Ultraleggera 7x15"
1452 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande