Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2, 3 >> 5172 besök totalt |
F1 Silverstone
Ganska spännande kval idag med lite oväntade placeringar. Hamilton visade var skåpet ska stå hos McLaren. Alonso visade att formen dem hittade till Valencia består även denhär helgen (och även att känslorna från valencia fortfarande inte lagt sig ![]() Hoppas det blir ett fair race imorgon för det är verkligen upplagt för en spännande start imorgon. Iofs är red bull ganska överlägsna samtidigt som McLaren förmodligen inte kommer kunna mäta sig med Ferrari med tanke på deras problem med setupen. _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
En dold kamera på Red Bulls möte imorgon?
![]() http://www.autosport.com/news/report I Turkiet höll jag på Vettel, nu tycker jag att Webber har blivit förfördelad. Vidhåller att det nya banpartiet inte tillförde något speciellt. Alonso blev rätt dömd. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Hörde jag fel på sportradion eller påstod de att Vettel brutit efter kollision med Webber???
Detta några minuter efter målgång men före presskonferansen. De kanske plockade fram Turkietreferatet istället ![]() |
||||
Rätt att döma Alonso. Man ska inte köra om på gräset och han kunde knappast hållit sig på banan även om det inte varit en bil där. Sen hade han lite väl mycket otur med SC-perioden.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Jag tyckte nog det var ganska tydligt i reprisen att Kubica inte gav utrymme och att Alonso därför viker av för att inte gå ihop.
|
||||
Alonso var ju om redan innan kurvan, men sen hade Kubica bättre placering i efterföljande kurva och Alonso hade då valet att ta gräset eller krascha.
Tycker det var en konstig bestraffning för stallen var ju i kontakt med Charlie för att få veta om de behövde släppa om Kubica igen, och när väl beslutet kom så hade han redan brutit. Hur släpper man om en bil som har brutit? och som andra redan tidigare nämnt, vill man verkligen bestraffa en ganska liten företeelse, som gynnar racingen, så hårt? och vad har det för konsekvenser på lång sikt? _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||
Re:
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
om det inte varit gräs utanför banan utan en mur eller liknande så hade det blivit en krasch som Kubica hade blivit skyldig till för att han inte gett utrymme åt Alonso.
Dom låg trots allt sida vid sida när Alonso gick ut i gräset. |
||||
Re:
Gynnar racingen genom att han vågade ta chansen att hålla sitt spår jämsides med Kubica. Åter igen, hade det varit bättre racing om han istället hade backat av och lekt följa john med Kubica? Dessutom var det alternativa spåret väl utnyttjat av alla, speciellt under GP2 loppet. Tycker det är väldigt paradoxala kommentarer hela tiden. Å ena sidan vill alla se omkörningar och rejsing med lite känslor bakom, men å andra sidan så är det förbjudet att ta små chanser ibland eller att bli arg över domslut som drabbar den enskilde långt mycket hårdare än vad det borde. Med tanke på hur svårt det är att köra om idag med den avancerade aerodynamiken som bilarna har så måste det till lite chansningar ibland om det överhuvud taget ska hända något. _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||
Jag tycker att han skulle få ett straff och det ända som fanns att ge var drive-thru.
Alonso VET hur banan ser ut, och han visste att han inte hade linjen, han hade kunnat backa innan kurvan, och dessutom EFTER skulle han släppt förbi kubica direkt så hade det inte blivit något tjafs. Två saker, båda gjorde han fel, ett av dessa rätt hade gjort att han inte fick något straff. otur att det kom när det kom, man kan inte skylla på att det gick 20 minuter i alla fall, bara otur med SC. (Sen körde han sönder Massas bil också och sabbade hans race med) _________________ timmy1701 BMW Z3 2.8 Coupé 1999 BMW 325D Touring 2008 |
||||
Då hade Alonso tvingats släppa av precis som vid alla andra tillfällen när man är på utsidan i en kurva. Däremot tycker jag att F1-förarna är urusla på att ge varandra plats. Vet inte vad som gäller i internationell racing, men i Sverige får du inte trycka någon av banan. Finns någon på yttern så måste man lämna plats på asfalten. SÅ kör man aldrig i F1. Även om man kan tycka att Kubica ska lämna plats åt Alonso kan man aldrig tillåta att en omkörning sker över gräset. Straffar man inte en omkörning som Alonsos kommer det att utnyttjas flitigt. Ladda järnet på yttern inför en chikan, låtsas som att man bara ville undvika en kollision och gena så är man förbi. Precis som Mäkinen skriver skulle jag gärna se att man straffade förare som kör utanför den vita linjen, alltså utanför banan. Många förare gör det kategoriskt. En lämpligt placerad mur skulle nog avskräcka... ![]() Alonsos omkörning av Massa på depåinfarten i något av årets första lopp tycker jag ska straffas hårt. Där hade han hela bilen på gräset. Likaså Hamilton (i samma race?) som för sent kommer på att han ska in i depå och kör över gräset. De har väl alla sett hur Schumi betett sig för att nå framgångar... ![]() _________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2, 3 >> 5172 besök totalt |