|
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13197
Moderator
Trådstartare
19 Jul 2010 16:53
Senast ändrad av Lars Falk, 06 Mar 2011 15:36, ändrad totalt 1 gång
Det är svårt att leva utan banåka/slalombil.
ShoppingClion har förhoppningsvis fått en värdig ersättare.
|
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796
Namndispens
19 Jul 2010 16:54
Först att gratulera!
Synd på Clion dock.
Inbjudan till Ringen kvarstår.
Varje tråd kräver en bilspec...
_________________ Thomas W
Mehr sein als schein
|
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116
19 Jul 2010 16:55
Fy för in i bubblan vad fräsigt
Grattis
_________________ Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
|
Fredrik - SLC
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523
19 Jul 2010 16:55
schysst........
Eskilstuna och testa första gången i helgen?
|
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2919
19 Jul 2010 17:08
Trevlig bil!
Körde en Exige S2 och den var riktigt trevlig. Fanns egentligen bara två saker man ville ändra på och det var den oerhört tunga gaspedalen och att den saknade lite effekt.
Blir säkert kanon det där.
Vad väger pjäsen med förare och soppa? Närmare tonnet?
_________________ Bromsar bäst som bromsar sist...
Renault 5 GTE -88
|
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 617
19 Jul 2010 17:20
Det är ju inte en Shoppingclio ,men det ser ut att gå fort ändå...
Riktigt fin, grattis!
|
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696
19 Jul 2010 17:32
Gratulerar!
Ta med den till fjällen i vinter?
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)
"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
|
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13197
Moderator
Trådstartare
19 Jul 2010 17:36
Senast ändrad av Lars Falk, 06 Mar 2011 19:04, ändrad totalt 2 gånger
Specar...?
Gör det lite lätt för mig genom att klippa in från Lotus egen info.
Lotus själva skrev: |
Road Cars Ready for Track Use - Straight out of the Box: .
The Lotus Exige Cup cars are based on the new 2006 Model Year Exige and are completely track ready sports coupés with uprated clutch, sports exhaust, adjustable suspension, uprated brakes, limited slip differential, switchable traction control, a T45 steel roll-over hoop and A-frame with harness mounts, fuel and ignition kill switches and a fully plumbed in fire extinguisher system. An FIA approved 6 point roll cage is a no cost option*
The specifications in more detail:
Apart from the differences in engine performance, the Lotus Exige Cup cars have identical specification.
Engine
The Lotus Exige Cup uses a 2ZZ-GE 1.8 litre VVTL-i (Variable Valve Timing with Lift - intelligent) engine. This high revving engine is governed to a maximum engine speed of 8500 rpm with a change between two cams (a high speed cam and a low speed cam) at between 5800 rpm and 6200 rpm depending upon the operating conditions of the car.
A sports-type clutch plate and heavy duty clutch cover transfers the engine power and torque to the lightweight C64 six-speed gearbox (with an aluminium casing) - with the same perfectly spaced ratios as the standard Elise 111R and Exige.
A torque-sensing type limited slip differential is fitted as standard and works in harmony with the Lotus switchable traction control system. The system works though the engine, reducing power to maintain traction, is active above 8 km/h and operates much more quickly than many brake-based systems.
An Accusump (engine oil accumulator unit) is included in the whole package as an oil reservoir backup for extreme track use ensuring that, under these conditions, the engine oil pressure remains constant.
Wheels and Tyres
Y-type 8-spoke lightweight cast alloy wheels in High Power silver are shod with Lotus specific Yokohama Advan A048 tyres (rated W and annotated with "LTS") to maximise grip and achieve the ride and handling targets set by Lotus.
Brakes
The brake system includes cross-drilled and ventilated discs and upgraded sports brake pads set into the brake calipers (AP Racing on the front and Brembo on the rear), high grade silicon brake fluid, stainless steel braided brake hoses all linked to the proven Lotus track tuned servo-assisted four-channel ABS system that enhances braking performance and minimising stopping distance without taking over from the skill of the driver.
Suspension
Suspension is provided by Öhlins springs and two-way adjustable dampers (which have 22 compression and 60 rebound settings and ride height adjustment to reduce the ride height from 130 mm to 120 mm) and an adjustable front anti-roll bar (five settings). Full instructions and recommended settings are provided to allow customers to tailor the handling characteristics of the car to their own requirements.
As the Lotus Exige Cup cars are modified for track use, a double shear track control arm brace is provided to cope with the expected kerb abuse during racing and hard track day driving.
Interior
The interior makes use of lightweight and simple race specification materials including aluminium window winders, acrylic capped door panels and carbon-effect leather door inserts.
Exhaust System
A "Level one" stainless steel sports exhaust is fitted with the bifurcated exhaust pipes exiting from the centre of the anodised-finish 3-piece rear diffuser. Front driving lamps, twin oil coolers and air conditioning* complete the equipment package for the Lotus Exige Cup cars.
* variant and market dependant, please see accompanying specification sheets for full detail.
|
Min bil beställdes från fabrik som "gatbil" utan eldsläckningsanläggning och utvändig kill switch.
|
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4028
19 Jul 2010 18:18
Hoppas bilen har varit till belåtenhet sedan inköp! Kul val!
_________________ Ragnar Burenius
|
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13197
Moderator
Trådstartare
|
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17429
19 Jul 2010 18:42
Tänk att det tog så lång tid att få ihop en så kortfattad tråd. Har ni ingen kamera där hemma? Var är alla bilderna? Hur funkar den för Lena att studsa mellan trottoarerna med?
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet!
|
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1647
19 Jul 2010 18:47
Gratulerar!
Mycket trevlig bil!
_________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
|
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13197
Moderator
Trådstartare
19 Jul 2010 18:52
Lennart Mäkinen skrev: | Har ni ingen kamera där hemma...? |
Har ju haft semester...
Lena har inte åkt och shoppat med den ännu.
Fler bilder kommer vad det lider. Just nu pågår underhållservice och justeringar, byte av olja-filter, drivrem och bromsslangar bl.a.
Måste byta ut bakre bromsslangarna innan det åks seriöst med bilen. De har nötts lite för mycket mot bärarmarna bak (engelsk ingenjörskonst). Fantastiskt att inte "bilprovingen" noterade det.
Vem är bäst att ha att göra med vad gäller bromsslangar i sthlm? NBM, Hiflex, Swedol?
|
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13197
Moderator
Trådstartare
|
Robban1
knutstorp
Här sen Jan 2008
Inlägg: 1160
19 Jul 2010 19:54
Trevlig val av bil
_________________ R Malmström
MSCC
|
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13197
Moderator
Trådstartare
19 Jul 2010 20:09
|
höfläkt
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613
19 Jul 2010 20:14
Falk - nu snackar vi!
_________________ Stefan Larsson
|
RizaQ
Helsingborg
Här sen Aug 2009
Inlägg: 180
19 Jul 2010 21:04
Sanslöst fin kärra,grattis!!
En sån vill jag ha
|
erikjakan
Stockholm
Här sen Dec 2004
Inlägg: 7779
19 Jul 2010 21:30
Ang bromsslangar så skulle jag åka till BDS i Lunda!
Bäst bemötande och bra priser!
MVH Erik
_________________ Erik Wedlund
Nurburgring 7.14.8 BTG Z06
Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo
Mantorp 1.23.7 Carrera S
Gelleråsen 1.18.40 M3e36
Gelleråsen 1.11.5 996 turbo
|
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13197
Moderator
Trådstartare
19 Jul 2010 21:35
erikjakan skrev: | Ang bromsslangar så skulle jag åka till BDS i Lunda!
Bäst bemötande och bra priser!
MVH Erik |
Ett stenkast från mig ju. Brukar handla ELF-olja där.
Klämmer dom bromsslangar på beställning? Det visste jag inte...
Ska kolla med dem.
|
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311
19 Jul 2010 21:37
Kul att det gick vägen!
_________________ Jörgen Eriksson
|
|