Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
SÄLJES: Tyskstukade fälgar
4245 besök totalt
Jon_R
Nybro
Här sen Feb 2006
Inlägg: 578


Trådstartare
SÄLJES: Tyskstukade fälgar

Riktigt coola fälgar som du kommer va rätt ensam om.
8X15 tum så härligt breda bultcirkel 4X100 så sitter som en smäck på en Golf.
Däcken och fälgar är precis nya enbart provmonterade och rullat några km för och kolla att de gick fritt
Däcken mäter 195/50-15





Priset för dessa är låga 6000:-

Ni når mig på PM här eller på 070-3913211

// Jon

_________________
Jon Rolfsson
Citera
Sator86
Leksand
Här sen Jul 2010
Inlägg: 7



Tog mej friheten att länka på tyskstuk.de
http://tyskstuk.de/forum/viewtopic.php?f=5&t=18&start=630

Du bör bli av med dom fort

_________________
Andreas "Putte" Leek
Citera
Borbos
Löddeköpinge
Här sen Jan 2004
Inlägg: 302



Väldigt vackra!!

_________________
/Fredrik Borbos

www.borboscustoms.se
Citera
Jon_R
Nybro
Här sen Feb 2006
Inlägg: 578


Trådstartare
Re:

Sator86 skrev:
Tog mej friheten att länka på tyskstuk.de
http://tyskstuk.de/forum/viewtopic.php?f=5&t=18&start=630

Du bör bli av med dom fort


De tackar jag för

mvh Jon

_________________
Jon Rolfsson
Citera
chrix74
Alingsås
Här sen Okt 2006
Inlägg: 1084



ET?
Märke på fälgarna?
Märke på däcken?
Säljs inte UTAN däck?

_________________
Christian Carlsson

http://www.nogg.se/christianracing
http://gtr.forum24.se/gtr.html
Porsche 944 3,0 16v
pcs#14958
Citera
Jon_R
Nybro
Här sen Feb 2006
Inlägg: 578


Trådstartare
Re:

chrix74 skrev:
ET?
Märke på fälgarna?
Märke på däcken?
Säljs inte UTAN däck?


ET 0 men satt fint på min GTI 2a
Fälgarna är XXR Wheels
Däcken får jag återkomma med.
Allt går att lösa men priset blir inte så mycklet lägre då det redan nu är jäkligt lågt.
Du får däcken med på köpet kan man säga.

_________________
Jon Rolfsson
Citera
chrix74
Alingsås
Här sen Okt 2006
Inlägg: 1084



Re:

Jon_R skrev:
chrix74 skrev:
ET?
Märke på fälgarna?
Märke på däcken?
Säljs inte UTAN däck?


ET 0 men satt fint på min GTI 2a
Fälgarna är XXR Wheels
Däcken får jag återkomma med.
Allt går att lösa men priset blir inte så mycklet lägre då det redan nu är jäkligt lågt.
Du får däcken med på köpet kan man säga.


ET 0 känns som en felskrivning??

_________________
Christian Carlsson

http://www.nogg.se/christianracing
http://gtr.forum24.se/gtr.html
Porsche 944 3,0 16v
pcs#14958
Citera
Gustav Sundberg
Överboda, Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1309



Re:

chrix74 skrev:

ET 0 känns som en felskrivning??


Kolla på bilderna...
Dom sitter ju typ 10cm längre ut än original.. :P
Citera
Suddarn
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 751



Håll i ratten ...

_________________
Peter Alfredsson
Alfasud Ti
Porsche 911E
A-H Sprite
Honda Integra DC2
Citera
Jon_R
Nybro
Här sen Feb 2006
Inlägg: 578


Trådstartare
ET 0 är rätt dom fyller ut hjulhusen kanon.

// Jon

_________________
Jon Rolfsson
Citera
Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006
Inlägg: 1890



original ET är väl 13 på Golfs tidiga modeller?

0 borde vara helt okej då.

_________________
Anders Franzén

320i Coupé -80 Hennarot
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8846

Hjälpmoderator



Som sagt, fullt var det här... Tycker mig kunna läsa Lexan LX9100 på nån bild.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 8008



Re:

Gustav Sundberg skrev:
chrix74 skrev:

ET 0 känns som en felskrivning??


Kolla på bilderna...
Dom sitter ju typ 10cm längre ut än original.. :P


Nja Snarare 3-4cm.

Franzén skrev:
original ET är väl 13 på Golfs tidiga modeller?

0 borde vara helt okej då.


Hmm är det så??
På Mk II & Mk III är det snarare Et runt 35-42 beroende på fälg.
Kan variera mer åxå om det är nån specialmodell.

Men Et 0 är ganska stor förändring.

P.P. skrev:


Som sagt, fullt var det här... Tycker mig kunna läsa Lexan LX9100 på nån bild.


Stämmer Et 0?
Borde ju med en 8x15" fälg hamna längre ut?
Snyggt satt fälgarna iaf helt klart.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Jon_R
Nybro
Här sen Feb 2006
Inlägg: 578


Trådstartare
Står iaf ET 0 på Fälg och på kartongen dom låg i när jag köpte dom, men som sagt dom fyller ut
hjulhusen kanon och som synes på bilden P.P lade upp sitter dom perfekt

// Jon

_________________
Jon Rolfsson
Citera
M.broberg
Halmstad
Här sen Maj 2010
Inlägg: 384



Nu kanske jag har fel.. Men jag har för mig att ET mäts i milimeter? mao så är en fälg med ET 0 som är 15x8 13mm längre ut än en fälg med ET 13 som är 15x8

_________________
Mattias Broberg
Citera
Sator86
Leksand
Här sen Jul 2010
Inlägg: 7



För alla er som är osäkra på om de går å tycker det är krångligt å räkna ut, här kommer ett klockrent hjälpmedel..

http://www.tyskstuk.de/etcalc/index.html

Ange helt enkelt org. fälg et samt bredd, och "nya" fälgens et å bredd så får ni fram allt ni vill veta om hur långt ut, respektive in den hamnar i hjulhuset i förhållade mot orginal eller vad nu nu väljer att jämföra med..

Lycka till med försäljningen Jon.R

_________________
Andreas "Putte" Leek
Citera
Gustav Sundberg
Överboda, Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1309



Re:

M.Broberg skrev:
Nu kanske jag har fel.. Men jag har för mig att ET mäts i milimeter? mao så är en fälg med ET 0 som är 15x8 13mm längre ut än en fälg med ET 13 som är 15x8



Du har helt rätt!
Jämför man med en mer std-liknande fälg som kanske är 15*6" så är ytterkanten 38mm längre ut.

Jag skrev "typ 10cm" bara för att vara lite rolig..

Hur man avläser fälgdimensioner förutsätter jag att alla här på rejsa har koll på.
Har man inte det bör man byta hobby eller läsa på.

Coola fälgar iaf! hoppas dom får en ny lycklig ägare.
Citera
Jon_R
Nybro
Här sen Feb 2006
Inlägg: 578


Trådstartare
SÅLDA

_________________
Jon Rolfsson
Citera
Eisenhut
Malmö
Här sen Mar 2007
Inlägg: 50



Re:

Gustav Sundberg skrev:
M.Broberg skrev:
Nu kanske jag har fel.. Men jag har för mig att ET mäts i milimeter? mao så är en fälg med ET 0 som är 15x8 13mm längre ut än en fälg med ET 13 som är 15x8



Du har helt rätt!
Jämför man med en mer std-liknande fälg som kanske är 15*6" så är ytterkanten 38mm längre ut.

Jag skrev "typ 10cm" bara för att vara lite rolig..

Hur man avläser fälgdimensioner förutsätter jag att alla här på rejsa har koll på.
Har man inte det bör man byta hobby eller läsa på.

Coola fälgar iaf! hoppas dom får en ny lycklig ägare.


38mm längre ut? Räknar du med ET 38 då isf? För en fälg som är 15*6 ET 38 sjunker in 63mm jämfört med 15*8 ET 0. Du får nämligen inte glömma att bredden spelar in på offseten.

_________________
Marcus Eisenhut

Honda Integra GSR -94
Citera
SÄLJES
SÄLJES: Tyskstukade fälgar
4245 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande