| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Tyskstukade fälgar
|
4245 besök totalt |
|
SÄLJES: Tyskstukade fälgar
Riktigt coola fälgar som du kommer va rätt ensam om. 8X15 tum så härligt breda bultcirkel 4X100 så sitter som en smäck på en Golf.
Däcken och fälgar är precis nya enbart provmonterade och rullat några km för och kolla att de gick fritt
Däcken mäter 195/50-15
Priset för dessa är låga 6000:- Ni når mig på PM här eller på 070-3913211 // Jon _________________ Jon Rolfsson |
||||||||
|
Tog mej friheten att länka på tyskstuk.de
http://tyskstuk.de/forum/viewtopic.p Du bör bli av med dom fort
_________________ Andreas "Putte" Leek |
||||||||
|
|
||||||||
|
Re:
De tackar jag för
mvh Jon _________________ Jon Rolfsson |
||||||||
|
_________________ Christian Carlsson http://www.nogg.se/christianracing http://gtr.forum24.se/gtr.html Porsche 944 3,0 16v pcs#14958 |
||||||||
|
Re:
ET 0 men satt fint på min GTI 2a
Fälgarna är XXR Wheels Däcken får jag återkomma med. Allt går att lösa men priset blir inte så mycklet lägre då det redan nu är jäkligt lågt. Du får däcken med på köpet kan man säga. _________________ Jon Rolfsson |
||||||||
|
Re:
ET 0 känns som en felskrivning?? _________________ Christian Carlsson http://www.nogg.se/christianracing http://gtr.forum24.se/gtr.html Porsche 944 3,0 16v pcs#14958 |
||||||||
|
Re:
Nja Snarare 3-4cm.
Hmm är det så?? På Mk II & Mk III är det snarare Et runt 35-42 beroende på fälg. Kan variera mer åxå om det är nån specialmodell. Men Et 0 är ganska stor förändring.
Stämmer Et 0? Borde ju med en 8x15" fälg hamna längre ut? Snyggt satt fälgarna iaf helt klart. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||
|
För alla er som är osäkra på om de går å tycker det är krångligt å räkna ut, här kommer ett klockrent hjälpmedel..
http://www.tyskstuk.de/etcalc/index. Ange helt enkelt org. fälg et samt bredd, och "nya" fälgens et å bredd så får ni fram allt ni vill veta om hur långt ut, respektive in den hamnar i hjulhuset i förhållade mot orginal eller vad nu nu väljer att jämföra med.. Lycka till med försäljningen Jon.R _________________ Andreas "Putte" Leek |
||||||||
|
Re:
Du har helt rätt! Jämför man med en mer std-liknande fälg som kanske är 15*6" så är ytterkanten 38mm längre ut. Jag skrev "typ 10cm" bara för att vara lite rolig.. Hur man avläser fälgdimensioner förutsätter jag att alla här på rejsa har koll på. Har man inte det bör man byta hobby eller läsa på.
Coola fälgar iaf! hoppas dom får en ny lycklig ägare. |
||||||||
|
Re:
38mm längre ut? Räknar du med ET 38 då isf? För en fälg som är 15*6 ET 38 sjunker in 63mm jämfört med 15*8 ET 0. Du får nämligen inte glömma att bredden spelar in på offseten. _________________ Marcus Eisenhut Honda Integra GSR -94 |
||||||||
![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Tyskstukade fälgar
|
4245 besök totalt |
