Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW E30 330is -90 "S50B30"
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
35445 besök totalt
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

Re:

HenrikSW20 skrev:
Vi kan alltid häkta i 318motorn igen? vore kul att se tiderna den kan prestera, nu när du vet vad den presterar med s50
Kan börja med den imorgon, så är den mör tills du kommer hem

Låter under rådande omständigheter som en god ide thumbs up

Du är ju trots allt anmäld & knutan är inte direkt den mest motorkrävande banan
så hinka i 318is motor & kom & jaga M3:or

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Har precis gjort om masterstarter listorna lite och såg att du var med i M/Turboklassen

Jag flyttade ner dig till standard klassen så nu är det bara att sätta igång och portera tillbaka!

Jag har en halvdag ledig imorrn och hjälper gärna till med det jag kan, Ring mig Henrik!

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
kloff
Malmö
Här sen Jul 2009

Trådstartare
Re:

timmy1701 skrev:
Hade varit kul om du kommer med e30an på en trailer bakom x5an, kopplar loss trailern och kör ut på banan med SUVen

Är det det som kallas "trailer-queen"?

BMW 120d
BMW M3 E92
Citera
kloff
Malmö
Här sen Jul 2009

Trådstartare
Re:

Michael Bäck skrev:
HenrikSW20 skrev:
Vi kan alltid häkta i 318motorn igen? vore kul att se tiderna den kan prestera, nu när du vet vad den presterar med s50
Kan börja med den imorgon, så är den mör tills du kommer hem

Låter under rådande omständigheter som en god ide thumbs up

Du är ju trots allt anmäld & knutan är inte direkt den mest motorkrävande banan
så hinka i 318is motor & kom & jaga M3:or

Problemet är att jag är i USA till den 11:e men vem vet, kanske Henrik har en glad överaskning till mig när jag kommer hem. Sen får han gärna montera tillbaka S50:n igen tills nästa icke BMW SC-banträff..

BMW 120d
BMW M3 E92
Citera
kloff
Malmö
Här sen Jul 2009

Trådstartare
Re:

Johan Sjöström skrev:
Har precis gjort om masterstarter listorna lite och såg att du var med i M/Turboklassen

Jag flyttade ner dig till standard klassen så nu är det bara att sätta igång och portera tillbaka!

Jag har en halvdag ledig imorrn och hjälper gärna till med det jag kan, Ring mig Henrik!

Det bästa hade ju varit om ni i samband med bytet hade kunnat smälla i nya högkomp-kolvar, porta toppen, större ventiler, större spridare, torrsump, extraktorgrenrör, vassa kammar, kolfiberinsug, bredbandslambda, etanolkonvertera, borra upp och stroka lite så man kommer upp i liknande effekt som innan och kan slinka igenom besiktningen... Kanske använda Tobbes överblivna S14 som utgångsobjekt och fräsa bort "M-Power" så att det inte syns..

BMW 120d
BMW M3 E92
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Skall vi göra allt det där får jag nog begära en heldag från frugan.

Kör du förbi Turner då när du ändå är på den sidan pölen?

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Re:

kloff skrev:
Johan Sjöström skrev:

Det bästa hade ju varit om ni i samband med bytet hade kunnat smälla i nya högkomp-kolvar, porta toppen, större ventiler, större spridare, torrsump, extraktorgrenrör, vassa kammar, kolfiberinsug, bredbandslambda, etanolkonvertera, borra upp och stroka lite så man kommer upp i liknande effekt som innan och kan slinka igenom besiktningen... Kanske använda Tobbes överblivna S14 som utgångsobjekt och fräsa bort "M-Power" så att det inte syns..

Är det inte enklare att skaffa en S42?

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Marcus J arlson
Ängelholm
Här sen Nov 2008

http://www.race-cars.com/engsales/other/1221433513/1221433513ss.htm

!!!! ^^^^ Alla ser ju att det är en 318is motor som har blivit målad!

Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003

Behåll S50-motorn och bygg tävlingsbil av den istället. Då har du ju en skitfrän BMW Cup-bil!

NS: 38 varv
Citera
kloff
Malmö
Här sen Jul 2009

Trådstartare
Re:

Johan Sjöström skrev:

Visst! Är i San Fransisco just nu så"ge mig bara lite vägvisning

BMW 120d
BMW M3 E92
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Du kan börja med att köra över på östkusten och ringa mig sen så ger jag dig vägvisning

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Rolfson
Nyköping
Här sen Jun 2005

Re:

kloff skrev:

En sådan "dröm" finns redan komplett

om intresse finnes thumbs up

Facebook/Stålheim Motorsport
BMW 700 Sport Coupé - 60
M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7
Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003

Re:

kloff skrev:
Johan Sjöström skrev:

Nnng... Det går inte en dag utan att jag saknar det stället! Har du varit ute på Alcatraz? om inte, köp biljetter och åk ut och ta en rundtur!

Ha det så trevligt där över och hälsa Fia!
Citera
kloff
Malmö
Här sen Jul 2009

Trådstartare
Re:

Rolfson skrev:
kloff skrev:

En sådan "dröm" finns redan komplett

om intresse finnes thumbs up

Nja.. jag är lite kär i S50 och vi har mycket kvar att göra ihop, men tack ändå thumbs up

BMW 120d
BMW M3 E92
Citera
kloff
Malmö
Här sen Jul 2009

Trådstartare
Re:

BMWTobbe skrev:
kloff skrev:
Johan Sjöström skrev:

Nnng... Det går inte en dag utan att jag saknar det stället! Har du varit ute på Alcatraz? om inte, köp biljetter och åk ut och ta en rundtur!

Ha det så trevligt där över och hälsa Fia!

Tyvärr var det skitväder öch kallt som fan så vi nöjde oss med att ta en tur ut till Fishermans wharf och Pier 39. Vägarna norr om stan däremot.. Ojojoj! Som jag saknade något ordentligt att köra. Vi blev omkörda av en vit Carrera GT och jag gjorde mitt bästa för att hänga på med rutorna nere för att höra sången.. Hyrbilen har 252 hp och ligger hyfsat på vägen så några sekunder av lycka fick jag

Nu är det dags att sova och imorgon blir det Newport Beach, LA thumbs up

BMW 120d
BMW M3 E92
Citera
WF 175 B
Habo
Här sen Apr 2006

Re:

Lillen skrev:
Jag får då som "profftyckande ferrariförare från Vilhelmina" säga att vissa är grymt osmidiga i diskutionen.
Har läst den andra tråden i ämnet och tycker att diskusionen gott kan fortsätta.
Vem ska säga att vi inte får skriva vidare i ämnet?

Hoppas det "splittas" ut från ur denna tråd och den i BMW-forumet till en egen tråd.
Då kan detta föras på tal utan dryga antydningar från de som skall föregå med gott exempel i den klubben det berör.

Nä just ja det skiter de ju i!
Dålig stil! thumbs down

Ett gott råd! Tänk lite längre än näsan räcker. Vilka blir konsekvenserna om det sker en olycka och bilen inte är gatlegal? Både för föraren och den som råkar illa ut. Tycker Du borde lufta Dina åsikter på nåt annat ställe (kanske mackens dass i Vilhelmina).

Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Alla har väl rätt att tycka, vad man vill? Dock måste du inte tycka likadant, det är väl vad forum är till för? att bla. tycka till om saker. Inte så impad över ditt inlägg och tycker vi skall försöka hålla en vänskaplig ton oavsett om vi ser saker i olika nyanser.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
kloff
Malmö
Här sen Jul 2009

Trådstartare
Re:

WF 175 B skrev:
Lillen skrev:
Jag får då som "profftyckande ferrariförare från Vilhelmina" säga att vissa är grymt osmidiga i diskutionen.
Har läst den andra tråden i ämnet och tycker att diskusionen gott kan fortsätta.

Hoppas det "splittas" ut från ur denna tråd och den i BMW-forumet till en egen tråd.
Då kan detta föras på tal utan dryga antydningar från de som skall föregå med gott exempel i den klubben det berör.

Dålig stil! thumbs down

Ett gott råd! Tänk lite längre än näsan räcker. Vilka blir konsekvenserna om det sker en olycka och bilen inte är gatlegal? Både för föraren och den som råkar illa ut. Tycker Du borde lufta Dina åsikter på nåt annat ställe (kanske mackens dass i Vilhelmina).

För min egen del så orsakar nog min helt gatlegala X5:a med tjänstevikt på 2200 kg mer skada än vad E30:n gör. Riskerna finns där med bankörning vare sig alla är gatlegala eller ej.

För övrigt är "Lillen" välkommen att lufta sina åsikter hur mycket han vill i min tråd.

BMW 120d
BMW M3 E92
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Re:

WF 175 B skrev:
Lillen skrev:

Dålig stil! thumbs down

Skitsnack kallar jag ditt inlägg.
ok jag åker inte BMW som en del andra.
Men träffar åker jag på hur som helst.
Måste säga att många i BMWSC verkar grymt dryga och helt utan känsla.
Alla tänkar man haft på att skaffa en BMW för banåka känns långt borta.
Det är ju helt befängt att tro som ni att man når ut till folk genom det sätt ni för fram era åsikter.

Med din text ovan så räknas du till skithögarna på rejsa helt klart. thumbs down

Slåtte
Här sen Nov 2002

Re:

Lillen skrev:
WF 175 B skrev:
Lillen skrev:

Dålig stil! thumbs down

Skitsnack kallar jag ditt inlägg.
ok jag åker inte BMW som en del andra.
Men träffar åker jag på hur som helst.
Måste säga att många i BMWSC verkar grymt dryga och helt utan känsla.
Alla tänkar man haft på att skaffa en BMW för banåka känns långt borta.
Det är ju helt befängt att tro som ni att man når ut till folk genom det sätt ni för fram era åsikter.

Med din text ovan så räknas du till skithögarna på rejsa helt klart. thumbs down

Nu har ni glömt punkt 5 här:

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=6593

Lillen: Jag antar att du aldrig har varit på en BMWSC-träff? Jag har i alla fall svårt att tänka mig en bättre banarrangör och jag har fått många goda vänner där genom åren. Så att uttrycka sig på det där viset går bort för min del.

Nu diskuterar vi bilen i den här tråden istället.

Mvh fredsmäklaren Sören

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

Såja... Nu tar vi det lite lugnt...

Sörpan skrev:

Nu har ni glömt punkt 5 här: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=6593
...

Nu diskuterar vi bilen i den här tråden istället.

Mvh fredsmäklaren Sören

thumbs up

Rice and shine
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW E30 330is -90 "S50B30"
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
35445 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande