Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
1 besök senaste veckan (5917 totalt) |
S: Golf III VR6 dubbel TURBO -94
Kaross - Rostlagad o renskrapad - Ny lackad. Penslat underrede och i bilen - Nya skärmar fram, Nya trösklar, Nya skärmakanter bak, Nya torn - Alla limmade rutor nya - Guss grupp E bur - Takscoop från mocomp - Dubbelstrålkastare från realcar - Dimljus ersatta med luftintag - Takvinge från Dalhems Motor - Motorblock 2,9 l - Slaglängd: 90.3 mm - Borrning: 82.0 mm - Kompression 9:1 - Stål topplockspackning - Wiseco kolvar - Eagle stakar - "Polerad" och slipad vevaxel - Kolvar o stakar viktade (Väger nästan 100g mindre per cylinder än orginal) - Motor balanserad med svänghjul ock tryckplatta - ARP bult till topp, vev, stakar och svänghjul - Enem kammar, duration 268 grader, lyft 10,8mm - Eget tillverkat insug - Eget tillverkat grenrör - 2 st td04-15t svarvade o portade - Wastegate från Alutech - 2½" främre rör - 3" avgassystem med 5" supertrapp dämpare - Spridare 506ccm/min - Elektronisk insprutning med MegaSquirt styrsystem. - Dashlogger från Wiseunit - Motorfästen modifierat med hocky puckar. - Egen tillverkad intercooler - oljekylare från KL-racing - Egen tillverkad skvalpplåt i tråget - Det mesta pulverlackat lr eloxerat Växellåda - orginal 02A (CCM) - Eget tillverkat vxl-låds fäste fyllt med puckar - Modifierade synkringar - 5:ans drev från TDI låda - Quafie diff - Spakställ uppflyttat o modifierat för kortare slag - Lättat 02A svänghjul (ca 5kg) - ACT kopplingskit med hårdare tryckplatta o 6 pucks sinter lamell (ca 600Nm) Hjulupphängning Fram - McPherson - Polyuretanbussningar i hela framvagnen - K&W coilovers var. III inox line - Fjäderbenslagringar helt i alu från sellholms - Fjäderbens stag - Passat -88 spindlar men VR6 lager o nav i (för att bromsarna skulle passa) - Spindel led oxå från passat -88 (lätt modifierade) Bak - K&W coilovers var. III inox line - Fjäderbens stag - Polyuretan bussningar Bromsar - Stålomspunna bromsslangar - Hydraliskhandbroms - Justerbar bromskraftsfördelare Fram - 4 kolvs brembo ok - Seat Ibiza Cupra II ventilerade skivor 305*28 slitsade Bak - Skoda RS bromsar - Ventilerade skivor 256*22 slitsade - Axeltappar från Skoda RS moddade för att passa på Golf III bakaxeln Styrning - Djup sportratt utan Airbag - Snapoff nav Inredning - Instrumentpanel flockad - Laddtrycksmätare i panelen - Aluminium inredning - 2 Sparco sprint stolar Säljes pga tappat intresse Bilen är i nuläget körbar. Behöver mappas. Den är ej bes i detta skick. Kända fel: olje läckage från motor och oljud från vxl-lådan (troligen nått fel på 1:ans vxl) Finns mycke extra delar bla. motor o låda Mycke tid o pengar nerlagt. Länk till projekttråd med bilder https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Pris 100.000kr Ring för mer info 0703-307590 // Rickard _________________ Rickard Jörgensen Golf VR6 TT -94 (Projekt) KTM 525 EXC -03 Citroen Jumpy -02 |
||
Re:
Hoppsan Prova den här länken. http://s595.photobucket.com/albums/t _________________ Rickard Jörgensen Golf VR6 TT -94 (Projekt) KTM 525 EXC -03 Citroen Jumpy -02 |
||
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
1 besök senaste veckan (5917 totalt) |