Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2010-08-15 Resultat Lazzat RS | 5315 besök totalt |
Resultat Lazzat RS delt 4 2010-08-15
R-däck 1 Mats Örnberg BMW M2 49,8 2 Lars Lindqvist Opel Speedster 50,4 3 Johan Andersson M3 E46 51,8 4 Lars Falk Lotus 53,8 5 Benci Hovanyi Honda CRX 54,2 6 Niklas Falk BMW 318 is 54,6 7 Niklas Blomdah BMW M3 E30 56,4 8 Patrik Hellgren Ford Escort MK1 56,8 Gatdäck 1 Stefan Söderstedt Porcshe 911 51,6 2 Emil Blomdahl BMW M3 E30 53,8 3 Tobias Nyström Mazda MX5 55,6 4 Jimmy Söderlind Mitsubishi EVo1 56,0 5 Simon Dannoff Mitsubishi EVo6 56,4 6 Kai Leppimaa Ford Sierra 59,0 7 Mats Ahlgren Camaro Iroc 60,2 8 Jesper Hendriksson BMW E36 60,4 9 Ulf Jansson Citroen BX GTI 60,6 10 Andreas Söderlind Mitsubishi Colt 66,8 _________________ Rikard Gjersvold 070 511 30 73 Styrelseladamot Lazzat MK BMW 325i -92 |
||
|
||
Jag körde RS'en igår (för första gången på länge). Det är alltid lika kul att köra konbana och på det sättet som Lazzat arrangerar själva tävlingsmomentet med 2 repor i rad varannan bil så flyter det på riktigt bra. Dessutom var banan igår riktigt bra lagd och ovanligt rolig att köra!! Cred till banläggaren!! Jag är fortfarande mycket ovan vid nya bilen som är total motsats till ShoppingClion på alla vis. Superkul att testa lite, och potential finns helt klart iom att jag satte anständiga tider utan att egentligen ta i alls. Har klara problem med att växla tvaån-trean och vice versa med vänster hand... Jag upplever det knepigt att köra tight mot konerna när jag sitter på "fel" sida... Provade lite i de olika reporna med traction kontrollen och hur ABS'en funkar när man bromsar och svänger etc... Lyckades inte köra en enda repa utan att missa växlingar... Men sjukt kul att köra bilen... Den understyr lite för mycket i låg fart, men så fort man har lite attack när det går lite fortare känns bilen ganska bra balanserad.. Min tid i tabellen ovan stämmer inte. Stannade inte i stoppfållan när jag körde 53,8. Snabbaste regelrätta körning var 54.6 tror jag. Åsså lite kritik riktat mot genomförandet - Det jag inte gillar med det "nya"(?) upplägget är påhittet med fri körning utan kösystem på förmiddagen och tävling efter lunch... IMHo är det en självklarhet att göra tvärtom. En av grejerna med att köra konbana är ju just att kunna läsa banan och sätta en bra tid utan att nöta banan innan. Som det är nu så har ju de som orkar stå i kö några timmar och flytta bilen 5m i taget oändligt många gånger för att träningsköra några vändor ett klart övertag. Jag gillar inte att stå och köa under de premisserna... Det känns inte meningsfullt att kliva upp klockan 06.00 en söndag för att titta på ett kasst köande hela förmiddan och börja racet klockan 1200 eller så... Gör tvärtom. Banvandring (eventuellt en genomkörning per ekipage) och sedan race. Åsså "fri körning" efter racet för de som vill. |
||
Tack till arrangörerna som gjort en riktigt kul bana. Passade tom min dunderklump, körde bara på tvåan förutom start och vändning så kanske inte helt optimalt för min bil
Men skoj som sagt Håller med Lasse i att frikörningen med kö inte gav det rätta flytet i början, dessutom kör jag gärna flera på raken när banan är ny för att lära mig. Försökte sen att bättra tiden på frikörningen på slutet men blev lite för mkt attacke, skulle ha provat släppa ut lite till luft men valde att köra på istället _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||
Hade också riktigt kul. Bra lagd bana! Hoppas lite bilder kommer upp här snart, jag ska slänga upp lite av mina när jag fått in dem på burken!
För mig blev min bästa tid under frikörningen efter racet Klarade 58,2 då och även om det inte räknas är jag lika nöjd ändå Hur som helst riktigt bra dag, bra arrangerat och tycker inte det kan bli så mycket bättre förutom att uppläget på frikörningen under förmiddagen borde ändras kanske. Vet dock inte hur... _________________ Jesper Henriksson |
||
Trevlig dag och väldigt kul bana! Perfekt att kunna köra på treans växel med lagom höga varv
Lyckades komma 4a ändå, det är jag riktigt nöjd med. Tyckte jag mest harvade runt med min lite väl överstyrda bil (men det är kul när det är så) Råkadade meja ner lite grejer i mål där också när jag fick ett kast när jag släppte gasen för tvärt. Däcken var vääldigt varma och det var som att bromsa på rullgrus. Lite pinsamt sådär Edit: Enda jag kan gnälla på är (kön till) frikörningen. Dela hellre upp körningen i mindre grupper så slipper man stå i kö så pass länge. //Jimmy i Svart Evo _________________ Jim Söderlind Mitsubishi Lancer Evolution |
||
Skit kul som vanligt, synd att jag missade dom två körtillfälena innan.....
Nya däck för i år och nöjd med dom ;-) Stefan hoppas att du får i hop Porschen till nästa helg, annars är det ju bara att ta 120d igen.... kör ju skiten av dom i alla fall. _________________ Emil Blomdahl BMW M3 E30 -88 |
||
Tack för en mycket trevlig dag,lärde mig mycket i dag framför allt att köra med för mycket attack inte lönar sig tvärtom bästa repan var den som jag körde lugnast och med någorlunda vettigt användande av effekt.
mvh Mats _________________ Mats Ahlgren C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey NS: 16 |
||
Hej alla
det var kul att de kom ett helt gäng igen, nu är det bara ladda till 5'an och så vänder vi körordningen och kör tävling först och friåkning sen.. man måste ju prova för att se vilket som är bäst.. ps bilder kommer snart trident har ca 1200bilder att gå igenom.. _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||
Här kommer lite bilder från mig, kommer mer under kvällen... Orkar dock inte lägga upp allt jag har så vill du ha bild på din bil eller en mer högupplöst bild så bara att slänga iväg mail till mig: Jesper_135@hotmail.com, med beskrivning av din bil. Försökte ta på dem flesta ekipagen.
Så länge det är för privatbruk utan kommersiella syften så behöver ni inte be om lov för att ta bilderna. "Jag står här som moraliskt stöd och kollar på när du jobbar?" "Du har den fränaste bilen här så nu måste du också sätta snabbaste tiden!" ingen press va? _________________ Jesper Henriksson |
||
Ett stycke piruett av bilen som föraren ska ha sagt att "den har fyrhjulsdrift och kan inte snurra" ?
Frisk vågat hälften vunnet? Nää, det var väll taskigt sagt! Hoppas du får ihop han till nästa helg! Bää...?! Allt jag orkade lägga ut här, maila som sagt för bilder på din kärra! Mvh, _________________ Jesper Henriksson |
||
Synd att man inte hade möjlighet att vara med denna gång...
Vad gäller frikörning så tycker jag att det är bra med träning innan tävlingen! |
||
Där går våra åsikter isär... Jag tycker precis tvärt om. IMHo ligger en del av utmaningen med bilslalom just i att ta till sig ban-layouten och köra fort utan att först nöta banan femtioelva gånger. Det är liksom en av de ursprungliga idéerna med bilslalom. |
||
Håller med Falk om detta. Ska man nöta bana innan tävlingen blir det mer och mer materialsport. Tävlar man direkt efter att bara ha promenerat banan kan de som är duktiga på att läsa spår hävda sig direkt.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Tar lite egna iniativ och länkar till trident's bilder som han la upp i Lazzat's forum för oss som inte är medlemmar där och hoppas det är ok.
http://www.tobiasohlander.se/fruktsallad/kategori/index.php?folder=72 Mer skulle komma och sidan funkar som så att man får klicka på bilden man vill se och sen skrolla längst ner, lite under construction misstänker jag Trevliga bilder han tagit iaf! _________________ Jesper Henriksson |
||
Här hittar man Tobias Öhlanders bilder i ordnat skick: http://forum.lazzat.se/showthread.ph
|
||
En liten filmsnutt från en av mina repor där jag pyser runt på trean. (Första Lazzatslalomen med bilen. Testade lite olika strategier, TC på/av etc...)
Denna repan var 54.6 tror jag... http://www.youtube.com/watch?v=74eD8 |
||
Eftersnack 2010-08-15 Resultat Lazzat RS | 5315 besök totalt |