| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Stänga av DSC? M3 E46 -03
|
1 besök senaste veckan (2683 totalt) |
|
Försökte stänga av DSC:n tröck på knappen då börjar en symbol lysa, gasa men bilen jobbar "lite" fortfarande märkte man när de börja släppa.. tröck in knappen en längre stund men vart inte bättre? nån som är påläst? man vill ju kunna sladda som man vill är önskan /Mattias _________________ Mattias Harvig Hjälp o flytta bilen? Jag har BE kort och bilsläp här i Sthlm Skicka ett pm för kontakt |
||
|
För några år sedan; 'blev jag satt att prova ABS/ESP på 11 stycken GTI-bilar.
Samtliga dessa bilar, hade en knapp det stod ESP off på. På ingen av dessa bilar; stängdes ESP:n av, då man tryckte på denna knapp. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
|
Re:
Nej men BMW kan man lita på.
Ett enkelt tryck stänger av antispinn och 5 sekunders tryck stäng er av DSC. _________________ Anders F@lk 993 C2 En helt ovanlig 944 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||
|
Endast Boschsystemet som har i fullt och två andra lägen. Det sitter på alla E46 utom M-modellerna som har Conti Teves. M3 E46 har endast på och av. Så har du tryckt av och DSC-lampan lyser är det avslaget. ABS och bromskraftförstärkare via DSC-aggregatet funkar dock som vanligt oavsett läge. Många bilar har även applicerat en elektronisk diffbroms som är aktiv i olika lägen, dock ska det inte vara det på denna bil i avslaget läge. Jag har då aldrig märkt det du beskriver. När DSC-lampan lyser är systemet avaktiverat eller att ett fel finns. Så är det. Ut och prova igen
EDIT: Man kan inte jämföra olika märken oavsett vem som har applicerat systemet, BOSCH, Conti eller TRW. Varje bilmärke har valt sitt eget sätt hur de vill att systemet skall fungera. Man har även ändrat från olika årsmodeller och modellserier hur det fungerar. _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||
|
Re:
Ska testa de på min eventuellt kommande bil igen,skall bara få tag i han som äger bilen igen, Men enligt någon han ringde o frågade på Bmw så sa han hålla in knappen 15sec!!.. så nu måste jag testa, återkommer med resultat /Mattias _________________ Mattias Harvig Hjälp o flytta bilen? Jag har BE kort och bilsläp här i Sthlm Skicka ett pm för kontakt |
||
|
_________________ Pontus Oldberg Ring Knutstorp - 1:07.8 Sturup Raceway - 1:10.6 Mobil: 0768 582240 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1 besök senaste veckan (2683 totalt) |