| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
M42B18 All info om hur man får den att bli så bra som möjlig
|
812 besök totalt |
|
Såg en annons om en sådan motor och folk hade massa bra info vilka delar som passar bäst och vad som skiljer mellan E30 och E36. Tydligen hade den ena av dom lättare hydraltryckare och det var lite skillnad på ventiler mm. Skulle va kul att ha en tråd om denna motor då jag (och massa andra) håller på med en sån motor. ALL info är bra! Jag själv har precis kompressormatat min och har även monterat sepatara spjäll från m3 men jag har en motor av varje så info om vilket som är bäst vore bra samt ALL annan nyttig info samlat i en tråd utan massa andra onödiga kommentarer. Vilka svaga länkar kan den ha mm. Ha sökt... Och inte funnit på samma ställe utan lite här o nåt där typ...men det finns nog mer! _________________ Jimmy Carlsson |
|
Rejsas policy var tidigare att inte inte tillåta rena märkestrådar, men detta var tyvärr ohållbart.
Istället har Magnus skapat speciella trådar för frågor runt resp. bilmärke där denna typen av frågor får tas. BMW-tråden: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
![]() |
Skruva banåkabil
|
812 besök totalt |