| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Torsendiff till BMW's 188-slutväxel. ** Såld **
|
3141 besök totalt |
|
Prisidé: 5000 kr. Svar till peder@mobimech.com
_________________ Peder Westerberg |
||
|
Denna bör då alltså passa e28:ans 188 diffhus?
Hur mkt spärrar den så att säga, är färsk inom torsendiffar. Går det fortfarande att ha hastighetgivaren kvar med den diffen? Har för mig att den ryker då med denna diff? Mvh _________________ Erik Arrhenius 0737266822 |
||
|
Re:
Måste erkänna att jag inte är helt på det klara på hur en torsendiff funkar. Vad jag förstår ska den vara progressiv, men hur mycket den håller emot är jag osäker på. Kanske någon rejsabesökare kan ge oss okunninga en förklaring. Den passar i alla fall i ett E28-hus och senorhjulet för hastighetsmätaren går att montera. //Peder _________________ Peder Westerberg |
||
|
Torsendiffen är en drev växel som flyttar kraften till det hjulet som har bäst fäste.
När det gäller effekt så verkar den hålla mycket bra och är mycket skonsam mot drivaxlarna genom att den kan "flytta" kraften till det hjulet som har bäst fäste. Dvs skulle man åka med mycket breda slicks och köra på tex en oljefläck så kan en stel axel göra så att drivaxeln går av genom att den får "ta" all kraft. men det händer inte med torsendiffen. Den är mycket lämplig för hårdare brukskörning, rally,bana, dragracing samt fick även höra på Rudskogen att den funkar även bra att drifta med. Från bakaxel.se hemsida _________________ Daniel Carlsson |
||
|
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
|
PS. det kan hända att den inte passar direkt i "gamla" 188 hus. brorsan köpte en torsen diff och skulle montera i ett e30 hus + att han monterade 4.44 utväxling men hamnade att speca ut krondrevet med en ganska tjock spacer. vi antar att det var torsen som skilde för utväxlingarna var båda ur gamla (e30/e34) hus och torsen från något nyare.
_________________ Mats Blomström <>-<>-<>-<>-<> BMW 320d touring -13 Porsche 944 -86 Buell xb9r -03 Chimo Cobra ~82 Marin san rafael ~98 Fötter -70 |
||
![]() |
SÄLJES
|
3141 besök totalt |