| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
Golf GTi 16v -87 (med massa banåkadelar)
|
3218 besök totalt |
|
Golf GTi 16v -87 (med massa banåkadelar)
För det första: bilen är avställd, obesiktad och bör hämtas på trailer eftersom den stått stilla i 1år och bromsarna inte funkar så bra. Bromsarna är också orsaken till att den är obesiktad. Goffen var tänkt som banåkabil men eftersom jag inte får tag på nåt mekgarage så väljer jag att sälja istället för att frysa i p-huset. Dessutom är det lite oklart var jag bor nästa sommar. Viktig anmärkning 2: jag säljer inga lösa delar innan bilen är borta. Så, fakta. - Golf GTi 16v -87 (ingen katalysator, 139hk) - Ca 22700mil - Taklucka (manuellt vevad) - Manuell låda utan missljud - originalinredning - Kaross i väldigt bra skick - Fungerande färddator! - Helt ok 185/65-14-däck på BBS-fälgar, inga vinterdäck - Regnummer MHR-942 Bilder!
Beklagar att jag inte har nån på inredningen men den ser precis ut som en GTi ska göra inuti
Dokumenterade problem: - otillräcklig bromsverkan bak, beror på trasig bromsreduceringsventil. Jag skickar med en ny sån. - Rost kring dörrhandtaget på förardörren. Inget allvarligt men ser ju inte så snyggt ut, slipa och måla om bara Med andra ord så borde du ha en körklar bil om du byter nämnda ventil. Men eftersom den officiellt inte använts sedan 2008 så lovar jag inte att så är fallet. Bara så du vet. Annat trevligt: - Nya ställbara (höjd) dämpare runtom, sänker 30-90mm. Vid 90mm är den i princip okörbar så tänk inte ens tanken. - Mk3-ok baktill, lite större och lite bättre - Helt nya Mintex 1144-belägg framtill Annat godis som kan köpas till: - Nyrenoverad framvagnsbalk - Allt som behövs för att montera G60-bromsar - Nya belägg (Ferodo) till G60-bromsar - Sportratt+nav - Kamei-framspoiler - Bakrutespoiler - Vita 15" alufälgar utan däck - 2st 195/50-15 sommardäck - Kylare från dieselmodellen (största som går att få i en mk2) - Kan finnas mera i källaren, uppdaterar efter hand Köparen av bilen har första tjing på lösa delar, priset görs upp beroende på vad som ska ingå. Vänligen bomba mig inte med frågor om lösa delar för jag släpper inte nåt innan bilen är borta, kan ju mitt i allt hända att jag får ett garage. Mail eller PM önskas som första kontakt. Jag har lite jobbiga arbetstider. Men den som vill chansa når mig på 0762747373. Bilen står i Umeå _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||
|
Re:
om den inte vore lika långt borta som medelhavet så hade det varit riktigt rimligt
_________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||
![]() |
SÄLJES
Golf GTi 16v -87 (med massa banåkadelar)
|
3218 besök totalt |

