Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
Golf GTi 16v -87 (med massa banåkadelar)
3218 besök totalt
zoddri
Umeå
Här sen Maj 2007
Inlägg: 5166


Trådstartare
Golf GTi 16v -87 (med massa banåkadelar)

För det första: bilen är avställd, obesiktad och bör hämtas på trailer eftersom den stått stilla i 1år och bromsarna inte funkar så bra. Bromsarna är också orsaken till att den är obesiktad.
Goffen var tänkt som banåkabil men eftersom jag inte får tag på nåt mekgarage så väljer jag att sälja istället för att frysa i p-huset. Dessutom är det lite oklart var jag bor nästa sommar.

Viktig anmärkning 2: jag säljer inga lösa delar innan bilen är borta.

Så, fakta.

- Golf GTi 16v -87 (ingen katalysator, 139hk)
- Ca 22700mil
- Taklucka (manuellt vevad)
- Manuell låda utan missljud
- originalinredning
- Kaross i väldigt bra skick
- Fungerande färddator!
- Helt ok 185/65-14-däck på BBS-fälgar, inga vinterdäck
- Regnummer MHR-942

Bilder!





Beklagar att jag inte har nån på inredningen men den ser precis ut som en GTi ska göra inuti



Dokumenterade problem:

- otillräcklig bromsverkan bak, beror på trasig bromsreduceringsventil. Jag skickar med en ny sån.
- Rost kring dörrhandtaget på förardörren. Inget allvarligt men ser ju inte så snyggt ut, slipa och måla om bara

Med andra ord så borde du ha en körklar bil om du byter nämnda ventil. Men eftersom den officiellt inte använts sedan 2008 så lovar jag inte att så är fallet. Bara så du vet.

Annat trevligt:

- Nya ställbara (höjd) dämpare runtom, sänker 30-90mm. Vid 90mm är den i princip okörbar så tänk inte ens tanken.
- Mk3-ok baktill, lite större och lite bättre
- Helt nya Mintex 1144-belägg framtill

Annat godis som kan köpas till:

- Nyrenoverad framvagnsbalk
- Allt som behövs för att montera G60-bromsar
- Nya belägg (Ferodo) till G60-bromsar
- Sportratt+nav
- Kamei-framspoiler
- Bakrutespoiler
- Vita 15" alufälgar utan däck
- 2st 195/50-15 sommardäck
- Kylare från dieselmodellen (största som går att få i en mk2)
- Kan finnas mera i källaren, uppdaterar efter hand


Köparen av bilen har första tjing på lösa delar, priset görs upp beroende på vad som ska ingå. Vänligen bomba mig inte med frågor om lösa delar för jag släpper inte nåt innan bilen är borta, kan ju mitt i allt hända att jag får ett garage.

Mail eller PM önskas som första kontakt. Jag har lite jobbiga arbetstider. Men den som vill chansa når mig på 0762747373.

Bilen står i Umeå

_________________
//Jonas Ström
Meganekombi -17
Honda VFR1200F -10 (hoj)
Mellan två banåkabilar..
Citera
zoddri
Umeå
Här sen Maj 2007
Inlägg: 5166


Trådstartare

_________________
//Jonas Ström
Meganekombi -17
Honda VFR1200F -10 (hoj)
Mellan två banåkabilar..
Citera
zoddri
Umeå
Här sen Maj 2007
Inlägg: 5166


Trådstartare
Bumpetibump

_________________
//Jonas Ström
Meganekombi -17
Honda VFR1200F -10 (hoj)
Mellan två banåkabilar..
Citera
zoddri
Umeå
Här sen Maj 2007
Inlägg: 5166


Trådstartare
Kom igen, köp ett enkelt vinterprojekt!

_________________
//Jonas Ström
Meganekombi -17
Honda VFR1200F -10 (hoj)
Mellan två banåkabilar..
Citera
Niklas Rosell
Vingåker
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1586



Umeå är ju lite långt bort för mig...

_________________
VW Golf Alltrack -20
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 8008



Re:

Niklas Rosell skrev:
Umeå är ju lite långt bort för mig...


Äsch då bara ett stenkast! thumbs up

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
zoddri
Umeå
Här sen Maj 2007
Inlägg: 5166


Trådstartare
Re:

Niklas Rosell skrev:
Umeå är ju lite långt bort för mig...


Tänk på det som en trevlig resa genom ett vackert höstsverige

_________________
//Jonas Ström
Meganekombi -17
Honda VFR1200F -10 (hoj)
Mellan två banåkabilar..
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Hörni grabbar... Jag behöver nog inte skriva vad jag tycker om er trevliga konversation, ni förstår ändå vad jag menar. Ja, ja, nu lyftes den ännu en gång...

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
zoddri
Umeå
Här sen Maj 2007
Inlägg: 5166


Trådstartare
åååååååå så lyfter vi igen!

_________________
//Jonas Ström
Meganekombi -17
Honda VFR1200F -10 (hoj)
Mellan två banåkabilar..
Citera
zoddri
Umeå
Här sen Maj 2007
Inlägg: 5166


Trådstartare
Bumpetibump


_________________
//Jonas Ström
Meganekombi -17
Honda VFR1200F -10 (hoj)
Mellan två banåkabilar..
Citera
zoddri
Umeå
Här sen Maj 2007
Inlägg: 5166


Trådstartare
köp.
min.
bil.

(eller ge mig en skattad och besiktad bil i byte)

_________________
//Jonas Ström
Meganekombi -17
Honda VFR1200F -10 (hoj)
Mellan två banåkabilar..
Citera
zoddri
Umeå
Här sen Maj 2007
Inlägg: 5166


Trådstartare
6000kr kanske känns rimligt?

thumbs up

_________________
//Jonas Ström
Meganekombi -17
Honda VFR1200F -10 (hoj)
Mellan två banåkabilar..
Citera
robber
08
Här sen Mar 2003
Inlägg: 5750



Re:

zoddri skrev:
6000kr kanske känns rimligt?

thumbs up


om den inte vore lika långt borta som medelhavet så hade det varit riktigt rimligt

_________________
R0b1n F0rsb3rg
"Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver"
______________________
Citera
zoddri
Umeå
Här sen Maj 2007
Inlägg: 5166


Trådstartare
Vore skönt att få bort bilen småningom...

_________________
//Jonas Ström
Meganekombi -17
Honda VFR1200F -10 (hoj)
Mellan två banåkabilar..
Citera
Marcus Erlandsson
Halmstad
Här sen Okt 2009
Inlägg: 37



Hade gärna hjälpt dig men 100 mil enkel resa är lite väl långt

_________________
/Marcus Erlandsson
Citera
zoddri
Umeå
Här sen Maj 2007
Inlägg: 5166


Trådstartare
Seså, dags att börja överväga roadtrips på allvar nu. Hört rykten om plusgrader i södra Sverige nu

_________________
//Jonas Ström
Meganekombi -17
Honda VFR1200F -10 (hoj)
Mellan två banåkabilar..
Citera
SÄLJES
Golf GTi 16v -87 (med massa banåkadelar)
3218 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande