Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
SÄLJES: BMW M3 E30 88, endast 8950 mil. Såld!!!
1 besök senaste veckan (6097 totalt)
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3796


Trådstartare
SÄLJES: BMW M3 E30 88, endast 8950 mil. Såld!!!

SV-såld och välvårdat skick, känd historik (troligen har jag listan med samtliga ägare före mig kvar). Bilen lackades 03 efter polerings missöde, då valde jag även att klarlacka bilen, detta finns foto dokumenterad och arbetet utfördes av dåvarande BMW handlare i Gävle. besiktigad i november 09 därefter avställd tills midsommar helgen. Ej vinterkörd, detta är dokumenterat. Under min ägo har jag bytt olja varje år, oftast kört mindre än 200 mil med befintlig olja innan byte. Vad jag känner till just nu är bilen rostfri, det fans ett hål i golvet som är seriöst lagad, även några få fläckar som var ytlig är lagad. En tjock pärm med kvitto och dokumentation rörande bilen finns och medföljer bilen.

S-bok finns men är ej fullstämplad.
Köhler kammar och chip.
Evo 3:ans undre del av luftburk.
Z3 M diffkåpa, original medföljer.
Inredningen är mycket fin och nära nyskick.
Evo 3:ans mockaratt medföljer.
Div. bussningar bytt.
BBS RS fälgarna ingår ej i priset men säljes mot pris tillägg.
original 15" BBS fälgar i fint skick med R-däck.

Eventuellt behövs en ventiljustering, detta kan jag ordna beroende vilket pris vi kommer överens om, och så finns det ett litet oljeläckage från vad jag tror kam kedjesträckaren.

EDIT:Läckaget som nämns ovan är fixat nu!

Priset kan diskuteras med rätt köpare, är absolut inte intresserad av byte!







Pris 195000:-
Vid intresse skicka pm eller ring 076 126 35 94, mvh Abbe.

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
bmwrickard
Ekerö
Här sen Jul 2004
Inlägg: 597



Varför

Den som köper blir iaf inte missnöjd, en finare M3 E30 får man leta länge efter!

_________________
Rickard Edgren
BMW M3 Clubsport -97
BMW 325i Coupé -94
BMW 540i xDrive -21
BMW 120i -26
BMW 523i -97 (Övningskörningsbilen)
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3796


Trådstartare
Re:

BMWRickard skrev:
Varför

Den som köper blir iaf inte missnöjd, en finare M3 E30 får man leta länge efter!


Innan jag köpte denna var jag intresserad av en annan bil som inte var till salu då, nu är den till salu och jag vill gärna ha den! Får jag rätt bud och inte den tilltänkta bilen är såld så säljer den annars så behåller jag den! och tack för komplimangen om bilen dock vet jag att det finns finare ex än min! thumbs up

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
S50B32
Norrtälje
Här sen Jan 2010
Inlägg: 12



ooo man blir sugen att köpa tillbaka pärlan....

_________________
Hans Johansson
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3796


Trådstartare
Re:

S50B32 skrev:
ooo man blir sugen att köpa tillbaka pärlan....


Det är bara och slå till innan det är försent!

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
M3 Emil
Rimbo
Här sen Jul 2007
Inlägg: 58



Hasse köp tillbaks den då är vi två röda och en svart i Norrtälje. Fega inte utan slå till nu ;-)

_________________
Emil Blomdahl BMW M3 E30 -88
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3796


Trådstartare
Kom och köp!

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3796


Trådstartare
Intressenter finns men ingen som slagit till än! Bytes mot M5 E28, M635Csi eller M3 E30 cab!

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3796


Trådstartare
thumbs up

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3796


Trådstartare
Numera har den gått 9050 mil, ska besiktigas 8/10 och ställs av i slutet av oktober. Jag drar av 5000:- i rejsa rabbat! thumbs up

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
pampers138
Stockholm
Här sen Nov 2008
Inlägg: 313



Denna var väl med på träffpunkt 80?

_________________
Erik Arrhenius
0737266822
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3796


Trådstartare
Re:

pampers138 skrev:
Denna var väl med på träffpunkt 80?


Nej inte vad jag vet! Jag ville åka på den träffen men hade tyvärr inte tid!
Mvh Abbe.

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
Martin G
Stora Höga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1963



Re:

Abbe o skrev:
Numera har den gått 9050 mil, ska besiktigas 8/10 och ställs av i slutet av oktober. Jag drar av 5000:- i rejsa rabbat! thumbs up


Men vafalls - har du varit ute på långresa?

Synd att husrenoveringen tagit "alla" pengar och den bättre hälften hellre vill ha en häst än en bil till...

Är det trögt med försäljningen här i Sverige får du ta och lägga ut den på mobile.de. Eller kanske i Norge?

_________________
///Martin Gistell

Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019
M3E30 -90 - tredje i ordningen!
Passat GTS R-line -18 - personfraktare
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3796


Trådstartare
Re:

Martin G skrev:
Abbe o skrev:
Numera har den gått 9050 mil, ska besiktigas 8/10 och ställs av i slutet av oktober. Jag drar av 5000:- i rejsa rabbat! thumbs up


Men vafalls - har du varit ute på långresa?

Synd att husrenoveringen tagit "alla" pengar och den bättre hälften hellre vill ha en häst än en bil till...

Är det trögt med försäljningen här i Sverige får du ta och lägga ut den på mobile.de. Eller kanske i Norge?


Hon får ju 195 hästar minst om ni köper denna! Det är trögt med försäljningen, jag annonserade ut den på mobile i tisdags och har fått respons från tio personer, synd bara att nio av de tror att jag är född bakom en buske, de försöker helt enkelt lura av mig bilen! > Men så ringde det en kille från Jönköping igår som verkar lovande! Har skickat det info som han ville ha så återstår och se vad som händer!

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3796


Trådstartare
Bilen kommer att besiktigas på fredag och ställs av om någon vecka. Om någon är intresserad så kan bilen ses på BMW träffen på Gelleråsen på lördag!

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3796


Trådstartare
Ny besiktigad med nästan blankt papper, en halvljus lampa gick inne i besiktnings hallen vilket gav en anmärkning, detta är åtgärdat nu så klart! Mätarställning ca 9100 mil!

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
Regge
Lund
Här sen Jul 2007
Inlägg: 508



Hade jag haft råd att köpa en till had jag gjort..

Den är RÖD, och få mil!! Fattar inte att ingen köper?

Ursäkta mitt inhopp i din annons, ville bara lätta mitt hjärta. Lycka till med försäljningen!

_________________
Erik Regnell

Kör: Miata -04

#31 MX5 Cup, SPVM

Har ägt:
-Honda Civic Type R (EP3) -05
-Golf Gti Clubsport S -18
-Honda S2000 -05
-BMW M3-E30 -87
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3796


Trådstartare
Re:

Regge skrev:
Hade jag haft råd att köpa en till had jag gjort..


Det går alltid att lösa, det handlar bara om prioriteringar!




Det går åt rätt håll just nu, en trevlig filur som finns här på rejsa ringde igår och kommer till Gävle imorgon för att klämma och känna på den imorgon! thumbs up

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3796


Trådstartare
Jaha då var denna bil såld! Handpeningen är lagt och hämtas på tisdag av nya ägaren!
Den hamnar i mycket goda händer hos en rejsian som inte är allför okänd här på forumet, grattis till din nya bil, smidigare bilaffär har jag aldrig gjort! thumbs up

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
M3 Emil
Rimbo
Här sen Jul 2007
Inlägg: 58



Hur känns det nu då, bara glad eller?

_________________
Emil Blomdahl BMW M3 E30 -88
Citera
Abbe o
Gävle
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3796


Trådstartare
Re:

M3 Emil skrev:
Hur känns det nu då, bara glad eller?


tja, det känns märkligt! Nu står den ju här till på måndag (ändrat från tisdag), men visst kommer jag att sakna den, alla gånger, men jag kan ju följa utvecklingen här! Totalt känns det bra!

Imorgon ska jag titta på en Alpina B8, så jag kanske har ersättare redan nästa vecka!

_________________
Abdol Oskowi.

BMW Club Schweden.
Citera
SÄLJES
SÄLJES: BMW M3 E30 88, endast 8950 mil. Såld!!!
1 besök senaste veckan (6097 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande