Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 21, 22, 23 >> 16 besök senaste veckan (231627 totalt) |
Nu sitter instrumentpanelen på plats. Ratt kåpan och förlängningen av panelen (dom som sitter på dörrarna) är målade i samma färg.. Sen är den mesta elen klar, alla knappar är bytta mm.. Bilder kommer...
_________________ Rickard Broman Volvo Amazon -1962 Bantaxi Volvo 142 -1968 |
||||
Re:
Angel-Eyes, egentligen till en Golf Mk2, men det är ju standard storlek på reflektorerna (7"?) från den sidan av 90'talet. ![]() _________________ Pontus Nordgren - Framhjulsdrivet är vägen framåt 1:48.53 @ GR 1:47.69 @ Mantorp 1:14.22 @ Kinnekulle |
||||
Re:
Nja...... Är väl till Golf Mk I för att slippa bygga om. Mk II har ju fyrkantig ram/hållare mot karossen. Mk I har rund ram som går att modifiera lättre mot Amazonens! _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Stått still ett tag...
Men nu skall det ta lite fart igen.. Började väldigt smått igår med att modifera den sista lykt pottan för att Angel eysen skall passa. Tog även tagi listen till ventilationsrutan, borrade bort nitarna och bytte den till en ny. Blev en vanlig popnit i gångjärnet istället för original.. Har även börjat fundera på om man skulle köra med lysdioder i blinkers fram. Är det någon som vet om man får ha vitt ljus i blinkersen på en veteranbil? Bilder: Lite dammig.. ![]() Innan kanten blev bortsågad ![]() Borta... ![]() ![]() På plats ![]() Nitad och klar ![]() _________________ Rickard Broman Volvo Amazon -1962 Bantaxi Volvo 142 -1968 |
||||
Kul att det börjar hända något igen! Den ser lite dammig ut
![]() Blinkers får ha vitt ljus fram och rött ljus bak på en så gammal bil som den du har. _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||
Blev en liten stund i garaget innan jobbet igår. (Skall försöka få upp farten på bygget igen)
Med tanken på att jag får ha vitt ljus i blinkersen så har jag börjat bygga ett par blinkersinsatser av led modell ![]() Bilder: ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Rickard Broman Volvo Amazon -1962 Bantaxi Volvo 142 -1968 |
||||
Er det stromforende plade, at du har skubbet alle LED's stromforende connectorer igennem? :-)
(Jeg ser, at du har gjort det rätt). _________________ Mvh Claus Moller www.cm-motorsport.dk RS Tävlingsbil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=62964 Saloon Car: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1356123 |
||||
Trögt, segt och tids brist..
Händer inte mycket som vanligt på sista tiden.. ![]() Men lite händer iallafall.. Tillbringade ett par timmar i garaget igår och då tillverkade jag fästen för bromsslangarna fram så det är så gott som klart på förarsidan kommer att förhoppningsvis göra andra sidan imorgon förmiddag. Och då även ta lite bilder.. Annars har jag äntligen fått ihop så att naven, hjullagren, skivorna och oken lirar ihop. Så nu finns det en fungerande kombination av Amazon spindel, Volvo 140 nav upp svarvade för Amazonens hjullager samt ventilerade skivor och ok från volvo 240... Har även beställt en givare till Head-up display som "borde" passa på växellådan. _________________ Rickard Broman Volvo Amazon -1962 Bantaxi Volvo 142 -1968 |
||||
vad sätter du för förkopplings motstånd till lysdioderna?? det e ju milliamp som e viktigt inte volten..
oftast e dom kopplade 3 i serie med ett motstånd.. sen nästa grupp.. annars bränner du dom.. föresten var har du handlat lysdioderna?? _________________ Michael Thulesius |
||||
Re:
Dom är kopplade 3 i serie med ett motstånd.. Kommer inte ihåg i huvudet vilket bara.. Lysdioderna köpte jag av Glimmer Shop's tradera aktioner för under 100lappen.. _________________ Rickard Broman Volvo Amazon -1962 Bantaxi Volvo 142 -1968 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 21, 22, 23 >> 16 besök senaste veckan (231627 totalt) |