Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar PRC Grp. C3, 1998 - SPVM-RS. SÅLD! | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 53592 besök totalt |
Ja, nu bliver det:
Nyt block avvejning/balancering af vevaksel m/svinghjul och kobling ombusning av vevstaker nya kolvar Et av problemerne er, at blocket må borras til max-o, for at der er tilräkligt med plats til ventilerna. Når et ras da skadar blocket = inget mer at bora av. _________________ Mvh Claus Moller www.cm-motorsport.dk RS Tävlingsbil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=62964 Saloon Car: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1356123 |
||
I forventningen om, at jeg også har kobt en motor til racerbilen der virker.....
.... så har jeg kobt sådan et sæt her med monteringskit til styrtbojlen. Det er faktisk et lidt cool kit. Der er både en intern mikrofon + en ekstra ekstern med i kittet Der er 2 x opladelige batterier og en lader til alm. strom. + en billader der kan bruges til konstant strom også. Der er både usb kabel med for direkte forbindelse til PC + en USB SD kort læser, hvis man hellere vil anvende det. og så kabel til at tilslutte til et TV for direkte afspilning. + en fjernbetjening, trådlos _________________ Mvh Claus Moller www.cm-motorsport.dk RS Tävlingsbil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=62964 Saloon Car: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1356123 |
||
Er hos motordesign i dag, och hämta min nya motorn.
Her er bilder på de "gjutna kolvar" fra Sten Parner. Ingen teken på värme på toppen, det er INTE årsaket av tändingsfel - enbart dårlig kvalite. Köb inte kolvar vid SPM/Sten Parner!!!! Denne kolven har bare varit använt 40 minutter!!!! _________________ Mvh Claus Moller www.cm-motorsport.dk RS Tävlingsbil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=62964 Saloon Car: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1356123 |
||
håller med dig där Jovani. Dessutom så verkar det ju vara precis där du har som minst/smalast gods på kolven, runt ventilurgröpningen & då kan du inte skylla på dålig kvalité, så blir det med tex JR-kolvar också. JR är ju knappt kända för att vara kassa i kvalitén precis, men ändå händer det. Det man då gör är att slipa bort den smala kanten för att undvika dessa problem, ett litet tips bara Klassisk exempel på spikning enligt mig iaf men visst kan det bero på taskigt material kanske? Sen kanske man kan diskutera om varför hela kolven spruckit rakt igenom.... Hur tjockt är godset i kolvkronan? HAr du varit i kontakt med Parner själv om problemet?
Lycka till _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||
Det är trist när det rasar.
Mahle har beskrivit några typ-fel som illustrerats på Ståhlmotors hemsida, bl.a. ett problem som liknar ditt: http://www.stahlmotor.se/Teknik/Kolv _________________ Jörgen Eriksson |
||
Nej, tyvärr - kolvan ligger hos motorkillan nu. Den ser inte smält ud i verkeligheten. Den har varit mjuk, og kolvan er skadad hvor kolvringan er delat. Jeg er inte expert, men andre har set kolvan og tænker det måsta vare material-fel. (inte bare konkurrenter til SPM tycker det). _________________ Mvh Claus Moller www.cm-motorsport.dk RS Tävlingsbil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=62964 Saloon Car: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1356123 |
||
Jeg fick initielt 4 kolvar fra SPM, som han hadde modificeret. Gruberne var djube, men fel placerde/fel diameter. Så vi fick lave gruberne storre i diameter (men ej i djubden). Med de gruber SPM hadde gjort, var der bare 1½ mm. material kvar... (!) Klart det raste. Da dom raste, tænkte vi at det var årsak av de SPM-tilverkade djube gruber. Og vi tog kontakt til SPM, fick nya kolver - og gjorde gruber med mindre djubde end de initielle. Vi har haft jättemycket stryl pga. SPM's bearbejdning av kolvarne initielt - med fel placerning av gruber for ventilerne. Og vi fick vänta läänge på mottagningen af nye kolvar derefter. oanset hvad man tänker er årsaken til det andre ras, så er de ekstra dygn spenderat på at plocke ner motoren og bygge upp den igen pga. SPM's fel placerning af gruber for ventiler + det forste ras pga. 1½ mm. material i kronan -> Det er inte bra kvalité. _________________ Mvh Claus Moller www.cm-motorsport.dk RS Tävlingsbil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=62964 Saloon Car: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1356123 |
||
Nu fungerer den!
Er på Ring Djursland i Danmark på tävling. Pole + 2 x race-win :-) Snabbeste varv er +1 sek. snabbare än James Thompsons Super Pole tid i DTC. _________________ Mvh Claus Moller www.cm-motorsport.dk RS Tävlingsbil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=62964 Saloon Car: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1356123 |
||
Så er der lidt billeder fra Augustlobet på Ring Djursland i Danmark
Hjulspin i 4. gear på vej ud på langsiden, yessir - den er "let" henover hoppet. Powerslide på vej ind på den korte langside :-) Går indenom en Radical i 1. sving Prosport LM3000 i bakspejlet Har netop erobret P1 fra Alex Frederichsen, der også er chauffor + mekaniker på min bil. Belonningen for besværet Træt og varm.... _________________ Mvh Claus Moller www.cm-motorsport.dk RS Tävlingsbil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=62964 Saloon Car: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1356123 |
||
Jeg var jättenöjd.
och er det fortfarende. På Padborg Park blev det vinst och varv-rekord igen i klassen igen. Mitt rekord er (ex. formelbiler) det snabbeste någon bil någonsin har åkt på Padborg Park. Tyvärr var en annan bil (Porsche 997 GT3 Cup) 0,3 sek. snabbare på dagen, så jeg bare har klass-rekordet kvar. På slicks var allt bra i heat 1. På wets i heat 2 var allt bra initielt. Men der kom mycket vatten. Väldigt mycket.... Och nångang mitt i heatet var de bredaste däck inte bra.. Aqua-planing på råkan med 120 km/t. Och 2½ - 3 sekunder uten grepp als gennom chikan og på vej mot Big Mac. Så mycket vatten var det på början av heatet: Så mycket vatten var det på slutet: De näste 2 veckar bliver med alternative biler. På fredag på Padborg Park er det event med heldags äkning med: och inom sæson-finalen med PRC'en på Jyllandsringen, da er det sæson-final for historiska formelbiler på Knutstorp i min gamla F2000: Det bliver trevlige 3 veckar :-) _________________ Mvh Claus Moller www.cm-motorsport.dk RS Tävlingsbil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=62964 Saloon Car: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1356123 |
||
Nej, en BMW _________________ Alex Frederichsen www.aquilaracingcars.com - www.cm-motorsport.dk - www.frederichsen.dk |
||
Vi havde sæson-finale på Jyllandsringen i helgen.
Sedan motoren blev bygget av Motordesign, har jeg vunnit 5 av 6 tävlinger. och jeg har varv-rekordet på 3 av 3 danske baner :-) Her er lite onboard från Jyllandsringen, heat 2. Korer lite lugnt på varv 1, sen kommer lidt mere speed. PB i træning er 44,8 sek, PB i tävling = varvrekord = 45,3. (Varv-rekord for STCC/DTC = 46,3 sek :-)) http://www.youtube.com/v/J0fTTCz-cvU _________________ Mvh Claus Moller www.cm-motorsport.dk RS Tävlingsbil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=62964 Saloon Car: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1356123 |
||
_________________ Mvh Claus Moller www.cm-motorsport.dk RS Tävlingsbil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=62964 Saloon Car: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1356123 |
||
Har kobt nyt hus i Danmark, lämnar Sverige/Malmö - men icke Rejsa...
Lite mere plats giver lite mere rejs: _________________ Mvh Claus Moller www.cm-motorsport.dk RS Tävlingsbil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=62964 Saloon Car: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1356123 |
||
Våra race- och banåkarbilar PRC Grp. C3, 1998 - SPVM-RS. SÅLD! | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 53592 besök totalt |