Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 3125 besök totalt |
Då får han väl se till att tankningarna sammanfaller med Ringen-resor. ![]() |
||||||
Det är ju bara ett litet skutt till nästa färja i vilket fall och där får man en lite längre paus vare sig man vill eller inte.
Jag brukar vanligen inte bli särskilt trött när jag kör bil utan tycker det går ganska bra att sträckköra, men däremot känner jag av det efteråt när jag väl är framme. Misstänker att det är den långvariga koncentrationen som är det jobbiga för det lönar sig inte att köra fortare för att minska tiden i bilen, utan för mig blir det ofta bara värre av det. Håller man hyfsat trafiktempot så brukar det kännas bäst - däremot blir det förstås lite trist i allt för långsamt tempo... Byts man bara av så går det bra med upp till 18-timmarsturer, men kör jag själv vill jag inte gärna köra mer än 12 timmar per dygn. Kanske en allmängiltig tumregel? _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||
Håller man runt 200 så fixar man inte mer än 8timmar. ![]() Stuttgart-Malmö på 8 timmar blankt, det gäller att starta tidigt...... ![]() _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||||
Men om du planerar in att käka t ex lunch på färjan mellan Helsingborg och Helsingör så blir inte tidsförlusten lika stor. Brukar ta en fika vid Ljungby, tankar vid Glumslöv, och så brukar jag ta en kaffe & en macka på färjan mellan Danmark & Tyskland. Sedan blir det ett par stopp i Tyskland, hur många beror på hur mycket trafik det är, och hur ont i ryggen jag har. > ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
Själv har jag åkt färja från Trelleborg. Praktiskt om man har åkt långt innan man når skåne, då tar man hytt och vaknar utvilad (
![]() Dock lät Johanns vägförslag intressant, skall testa det nästa gång ![]() _________________ Stefan Larsson |
||||||
Tysk motorväg. Man börjar en bit nedanför Stuttgart kl 05:45 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Några tankningar på vägen och medelhastigheten börjar sjunka rejält ![]() Sedan är det inte lika slugt att köra i 200km/h på dansk motorväg > ![]() Ungefär samma snittfart som på en svensk racerbana Sådant inser man när man kommer till malmö efter 8 timmar, eller var det kanske färjan mellan rödby-puttgarden som inte höll sig kring 200km/h???? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 3125 besök totalt |