Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
2754 besök totalt |
SÅLD: Civic EG - H22A - Mycket potent bil! SÅLD
![]() Något för dig som vill fortsätta bygga på en riktigt potent gat/ban-bil! Allting till bilen är köpt nytt av mig under de två senaste åren. Bilen har gått mindre än 500mil sedan renoveringen. Bilen har precis gått igenom besiktningen utan anmärkningar och går mycket bra. Måste tyvärr sälja bilen då pengarna ska satsas i egendrivet forskningsprojekt. Går mycket fint på bana. Välbalanserad, inte typiskt framhjulsdrivet beteende utan gillar att åka med fyrhjulsställ. Bra känsla och kontakt med vägen. Mycket stum bil, samma coilovers som används i amerikanska Civic Cup. Lacken är i race-skick. Alla pengar satsade på prestanda. CHASSI ----------------------------------------------------------------------------------------- Civic EG ESI -93 (Alltså skivor runt om och krängningshämmare fram och bak) Den lilla rost som fanns när jag köpte bilen lagades av riktig plåtfima, då passade jag även på att låta dem lägga igen takluckan och antenhålen 16000kr Ny vindruta fram Asfaltmattor borttagna All inredning borttagen Hjulupphängningar blästrade och lackade EnergySuspension bussningar 2000kr Ingalls justerbar camber fram och bak. 3000kr PIC Performance Coilovers (speciellt framtagna för h22 i EG chassie, körs i Civic Cup) 6000kr Nya styrleder 1000kr Ny spidndelled 750kr Integra styrväxel (alltså vassare utväxling än original) 4000kr Nya borrade skivor och nya belägg, fram och bak. 2500kr Racing bromsvätska. 2 uppsättningar fälgar: orginal 14" Alu fälgar, två bra och två däck lite snedslitna. Nylackade 15" alu svarta, två bra och två däck lite slitna. BRIDE LowMax stolar, Justerbara (Mycket trevliga!) 8000kr Mocka ratt, med adapter 1500kr MOTOR ---------------------------------------------------------------------------- H22A 2.2L VTEC, Dubbla insugskanaler, Inte bänkad än, brukar säga 230hk, men TRENDAB gissade på +240hk, så det finns gott om hk och vrid. 22000kr M2B4 LSD Växellåda (Diffad och en av de mest tätstegade lådorna till h serie) Motorn helt byggd av TRENDAB (Bygger bland annat motorerna till STCC) 40000kr Portad och planad topp av TRENDAB Ventiler slipade och ventilsäten frästa av TRENDAB Mahli Gold Hög komps kolvar 12000kr Eagle stakar ARP bultar Manuel kamremsspännare (Anledningen till att H-serie motorer fått dåligt ryckte är pga deras automatiska kamremsspännare som ofta gav upp = rasad motor) Ny oljepump Ny Vattenpump Ventilstyrningarna nya Alla lager nya Alla packningar nya Ny Gates Racing Kamrem Yonaka Motorfästen med race bussningar 2000kr Yonaka Swap Drivaxlar ingår + original H22A + original Civic EG esi Ny polerad aluminiumkylare 1500kr EXEDY Steg 1 Koppling 1000kr Nytt Kraftigt batteri med mindre yttermått (Sommaren 2010) 1000kr Prelude bränslepump Nya DriveShaftShop Steg 2.9 490hk drivaxlar 11000kr P13 ECU OBD1 2.5" Avgassystem Racekatalysator (300 sten, inga problem i besiktningen.) 1700kr Bafflad ljuddämpare (öppnar till raka rör när trycket blir tillräckligt högt) 1500kr Mycket lösa delar som kan medfölja. Inredningen osv. ------------------------------------------------------------------------------------- Jag har hittills lagt ut: 161.000 kr på bilen Prisidé: 84.000kr eller bud. Nytt pris: 69.000kr eller bud! ------------------------------------------------------------------------------------- oskar Prytz Mail: oskar.prytz@gmail.com Tel: 073-1818210 Kommer vara på Kinnekulle den 5 September om någon är intresserad av att kolla på grejerna. Annars bor jag i Jönköping och gör en del resor till Linköping. ------------------------------------------------------------------------------------ Perfekt läge att få ett potent projekt att fortsätta bygga på! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Fler bilder finns på (http://s2.photobucket.com/albums/y15/ozzieDragontail/Civic_H22A) Har även ett Race Technology GPS Datalogger om någon skulle vara intresserad. Mycket kraftfull och används vid riktigt racing/prestanda testning. Ger varvtider, deltider, g-krafter, hastigheter och mycket mycket mer. Tänkt mig: 3500kr (http://www.race-technology.com/ax22_2_29.html) _________________ Oskar Prytz Honda Civic EG HB N/A |
Sänker priset med 10.000kr. Måste få loss pengar, så jag är inte omöjlig.
Ett riktigt fynd för den som vet vad han får! Nytt pris: (74.000kr) För dem som inte vet väger bilen 900 något, det tillsammans med gått om vrid och effekt gör detta till en mycket elak bil, som är extremt snabb i kurvor, men ger dem flesta bilar en match även rakt fram. Nu ligger bilen på över 250hk/ton, men motorn är färdig för vassare ventiltider och det finns fortfarande vikt att spara, vilket skulle göra det förhållandet ännu vassare. _________________ Oskar Prytz Honda Civic EG HB N/A |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
2754 besök totalt |