Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
3-5 nov
2139 besök totalt
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2136


Trådstartare
3-5 nov

Jag har bokat hotell den 2-5:e November.

Är det någon mer som ska ner till Nürburg då? 3-5 har bra öppettider även för GP-banan.

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV
297 varv på Nordschleife
Citera
Anna E
Malmö
Här sen Jan 2006
Inlägg: 228



Vi kommer ner och kör den 5:e. Hyrswift, som vanligt

_________________
Anna Eriksmo
Porsche 911 SC -82
Mercedes Benz C180 -07
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2136


Trådstartare
Kul, kommer ni tidigt den 5:e eller kvällen innan?

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV
297 varv på Nordschleife
Citera
LUX
Luxemburg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 796

Namndispens
Namndispens

Prognosen är bra, 9-11 grader och uppehåll. jag kör imorgon 5/11.
Det kommer bli snorbra och lite trafik...

_________________
Thomas W
Mehr sein als schein
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2136


Trådstartare
Re:

LUX skrev:
Prognosen är bra, 9-11 grader och uppehåll. jag kör imorgon 5/11.
Det kommer bli snorbra och lite trafik...

Jäpp, hemma nu åkte imorse.

Körde både onsdag och torsdag. Onsdag var blött, men på torsdagen torkade det upp och blev kanon! Kändes som man var ensam på banan vissa varv thumbs up

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV
297 varv på Nordschleife
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2638



Re:

LUX skrev:
Prognosen är bra, 9-11 grader och uppehåll. jag kör imorgon 5/11.
Det kommer bli snorbra och lite trafik...


Visst blev det snorbra!

Jag och Anna hade tagit med oss vår nya Teamchef, Gunnar, så det fick bli lite av ett experiment med
en heldag på Ringen.

Det gick bra - vi hann med 18 varv, mellan blöjbyten, käk och lek. Vi körde med Swiftar från Rent4Ring, som vanligt.

Mitt mål för dagen var att "av-Scuderifiera" min körning lite, alltså att försöka hitta lite nya vägar utanför
"Ballongspårets heliga skrift"..

Det senaste året har jag (har kollat videos..) blivit äckligt fyrkantig i körningen och dessutom långsam,
så det behövdes en helt ny approach nu.

Bra då att ha kompetent hjälp på plats; Först och främst Herr Weber i sin omtalade 116d och så
Sveriges egen Horst von Saurma , Jonas Jarlmark - i en annan Swift.

Förra hösten bestämde jag mig för att sluta logga tider på turistkörningen. Tycker inte att det är rätt att
ligga med full attack, samtidigt med andra "oskyldiga" på banan.. Och för att inte tala om försäkringsläget..

I fredags kändes det klart frestande att omvärdera det beslutet, då banan var i princip helt tom på andra bilar...

Nåväl, nu hade jag varken Driftbox eller klocka, utan ägnade mig i stället åt följa-John, bakom (och framför)
Weber och Jarlmark. Fick en hel del bra tips och fick också ett bättre flyt än på ganska länge.
Dessutom hade nog alla tre förbaskat roligt!

Nästa säsong kommer jag inte att gå Scuderiakursen. Nu kan jag banan (och för all del Scuderiaspåret)
tillräckligt bra för att jobba vidare med fart, attack och bilkontroll. Ska därför kika på evenemang där det funkar
bättre att logga sin körning, och gärna också med coach/medåkare i bilen.

och Teamchefen, då?
Jorå. Han hade det bara fint i depån:



Anna hade också en bra dag.
Lite mera action än för mig, med äventyr både som flaggvakt och som gräsklippare - men det får hon
berätta mer om själv..


_________________
--
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2745



Go FredrikÅ, Go Fredrik Härligt att höra, du är inne på helt rätt spår, för att uttrycka mig lite fyndigt thumbs up

Hojta till bara om jag kan bistå dig på något sätt i loggträsket.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Anna E
Malmö
Här sen Jan 2006
Inlägg: 228



Jorå, man ska inte ha fördommar. När jag stod med Gunnar och väntade på att Fredrik skulle ta de första varven kom ett gäng ryssar förbi och köpte varv. "Satan, det som skulle vara ordning på banan idag.", tänkte jag. Sen tänkte jag att jag inte ska ha fördommar.

Mitt andra varv så blev jag mycket riktigt upphunnen av dem på ett ställe på banan (quiddelbacher-höhe) där det var vägarbete och hastigheten nedsatt till 30 km/h (de kom i uppskattningsvis 120 km/h bakom mig trots att det var folk på banan som utförde anläggningsarbete.) Vid angstkurve ser jag ett stort rökmoln och undrar om det är någon som eldar vid banan. Tar det lite lugnt och vid steilstrecke så står det en bil som brinner över motorhuven. Byter några snabba ord med en tysk i 911:a som också stannat och han berättar att det ligger olja på banan, så vi springer ner mot angstkurve för att varna andra som kommer. Mest är jag rädd för att folk inte riktigt fattar vad som kan hända med en bil som brinner och att de därför inte står på behörigt avstånd från den brinnande bilen. Efter att räddningsbilen varit på"plats ett tag så lämnar jag platsen. Då är bilen helt övertänd och däcken har exploderat. Ryssarna hade tydligen kört över kurbsen på ett ställe så att oljetråget gått sönder, vilket orsakade incidenten.

Vi tog en 2-timmars paus och åkte och fika/shoppa.

Därefter blev det lite fler varv. När jag väl fått upp farten i fuchsröhre så gick det undan så pass att jag underskattade den retardation som behövs till adenauer forst. I stället för att riskera att hamna i räcket, så blev det en liten genväg, inget allvarligt dock (och inga trasiga oljetråg).

Fick 9 varv, allt som allt, vilket är ganska bra ändå

_________________
Anna Eriksmo
Porsche 911 SC -82
Mercedes Benz C180 -07
Citera
Morty
NYC
Här sen Jan 2003
Inlägg: 370



Re:

FredrikÅ skrev:
och Teamchefen, då?
Jorå. Han hade det bara fint i depån:





Ha! Skalstol redan från början! Toppen!

_________________
Mårten Olsson
PCS 7003
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2638



Re:

Anna E skrev:
Vid angstkurve ser jag ett stort rökmoln och undrar om det är någon som eldar vid banan. Tar det lite lugnt och vid steilstrecke så står det en bil som brinner över motorhuven. Byter några snabba ord med en tysk i 911:a som också stannat och han berättar att det ligger olja på banan, så vi springer ner mot angstkurve för att varna andra som kommer. Mest är jag rädd för att folk inte riktigt fattar vad som kan hända med en bil som brinner och att de därför inte står på behörigt avstånd från den brinnande bilen. Efter att räddningsbilen varit på"plats ett tag så lämnar jag platsen. Då är bilen helt övertänd och däcken har exploderat. Ryssarna hade tydligen kört över kurbsen på ett ställe så att oljetråget gått sönder, vilket orsakade incidenten.



Någon som filmat brasan och slutresultatet i alla fall: http://www.youtube.com/watch?v=KL6ZYRMyWwc

Inga personskador, som sagt - men säkert ett intressant ärende ur försäkringssynpunkt..

_________________
--
Citera
Nürburgring
3-5 nov
2139 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande