Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 16 besök senaste veckan (48908 totalt) |
Visst finns det det! En enkel transport kostar i runda slängor (inkl försäkringar, skatt mm) 2600USD tur-retur. Det tar minst 2 veckor (om man nu inte betalar för expresskörning) sen ska man flyga dit som kostar ca 250-300USD. Att köra tur-retur kommer kosta mig ca 800USD totalt, inkl en natt på hotell på vägen (frugan och jag delar på körningen). Vi kommer stanna till och besöka mängder med leverantör, samt kunna se väldigt mycket på vägen. Både har sina för och nackdelar, optimalt hade varit att ha haft dragbil och släp men det har vi inte haft råd att köpa ännu. Och chansen att nån lånar ut sin dieselpickis för en nätt tripp på 1000mil är ganska liten ![]() Men vem vet, om den nu stannar kvar tills SEMA showen så kanse den åker med någon hem därifrån. JaG känner till flera företag på den här sidan som ska dit och kanske har plats över på hemvägen. Vi får se! Det var ett tag sen jag körde kust till kust, och då körde jag norra vägen längs med Highway 80 så det ska bli kul att köra södra vägen. Man får ju inte många dagar över till semester så man tar det lilla man får och gör det bästa av det ![]() /Erik |
||||||||||
Är det denna Paul Tracy du menar http://www.paultracy.com/? Killen kan måhända vara dryg men han har ju bevisat att han kan köra bil ett par gånger, vore ju fantastiskt om du kunde tvåla till honom ![]() |
||||||||||
Precis, samma snubbe. Han är en riktigt bra förare, helt klart! Han är ju på en heeeelt annan nivå än vad man själv är, så all cred för det. Men det är ganska ökänt att han har dålig attityd och jag har upplevt det själv, så att klå honom vore bland det roligaste någonsin ![]() Vi kommer köra både Auto-X och bana, så om något tror jag att jag ta honom på Auto-X, men på banan blir nog riktigt svårt, t.o.m omöjligt. only time will tell! /Erik |
||||||||||
Föresten, frugan (Hellena på forumet) fick äran att träffa fru Danica Patrick i helgen!
Förutom hårfärgen så skulle dom nästan kunna vara syskon ![]() ![]() |
||||||||||
Ja då har spenderade man 6h framför datorn, och 6h under bilen igår och kände sig lagom slut på kvällen. Kl 16:00 på tisdag så styr vi nämligen kosan Västerut mot ontario, California, för att sedan vända tillbaka och köra till slutstation på Firebird International Raceway i Phoenix, Arizona. Som nämnt innan så är det "Duel In The Desert" tävlingen som ska köras i helgen. Strax över 500mil enkel väg ska det bli, och resan till ära så har jag införskaffat mig en alldeles ny och fin GPS baserad laser/radarvarnare (Escort Passport 8500IX). Snutarna i Texas är tydligen rätt hårda, och med tanke på att Texas själv är i princip 40% av resan så känns det som en bra investering.
Igår monterade jag nya bromsarna runt om (Brembo GT), dock kommer inte frambeläggen förrän senare i eftermiddag (hoppas jag...), fått på nya bakbumpern och sidokjolarna och även fått på nya Caster/Camberplåtarna från Pfadt Racing! Dessa plåtar är riktigt fina och tillåter hur mycket justering som helst. ![]() ![]() Färgen ser lite ljus ut på kamera, men den är verkligen helrätt med fälgarna på! ![]() En hel del kvar att göra, hjulinställning, corner weight, frambumper med ny grill och ett par saker till. Hoppas hinna klart med det imorgon, men förmodligen kommer det bli som sist att jag blir klar 5 sek innan avfärd, och första stoppet på resan blir till att fixa hjulinställningen lol. Bilder mm kommer när bilen är klar, sen kommer jag givetvis uppdatera under resans gång för dom intresserade. Håll koll på facebook sidan för lite intressanta inlägg, mängder med bilder och en och annan videoblogg under resans gång! Kommer posta här också när internetkoppling finns till bärbara. Vet inte om jag fick med det innan, men så här ser det ut på banan. "Desert" verkar stämma rätt bra! ![]() /Erik |
||||||||||
Goooogle maps _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||||||
![]() Hoppramp för vattenskidor och jättebred iläggningsramp. |
||||||||||
Liten uppdatering via iphone'en här från ökenlandet!
Bankörning grupp C10 (2010-11 Camaro) ca 30 deltagare: 1:a plats! Bankörning open class (Camaro/Vette mfl av valfri årsmodell) ca 40 deltagare: 1:a plats! 2/100 före vetten bakom mig ![]() Båda klasser kördes med gatdäck med minst 200 TW. Duel in the desert baddest Camaro all generations. Poängen från 1/4milen, 60mila cruisen från Californien, Bankörningen samt bilshowen läggs ihop för att utse en vinnare. Tyvärr var det inte jag som vann då jag totalt sumpade dragracingen men pallplats som tvåa blev det i allafall! Mao en ganska lyckad race helg, kommer mer info, bilder, filmer mm sen när jag kört dom kommande 400 milen hem! ![]() |
||||||||||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||||||||
Ja det kan inte vara vanligt i USA där de gillar 26" chrome med eltejp till däck ![]() Grattis Erik! Kul läsning _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||||||||
Tack alla! Det kommer en fullständig rapport så fort man har hunnit ifatt på jobbet. Tog ett par härliga bilder på vägen dit, och på banan givetvis. Dock har jag inga bra actionbilder ännu då jag var själv på plats och det är lite svårt att ta bilder då
![]() Dock kommer det så fort tidningarna får ut reportagen! ![]() Det aboslut bästa är just att det var samma tidningar som var på plats nu, som var på plats i Bowling Green, KY. Så då blir det två nummer på rad som man står omskriven i och folk kanske kommer ihåg en bättre då?
Förhoppningsvis ägare till en av dom mest framgångsrika "Speed Shops" i USA ![]()
Haha oh so true. Både Hotchkis och Pedders var på plats och hamnade långt efter på väghållningsbiten, det kändes GÖTT. Sen att Aaron Pfadt själv (ingenjören samt ägaren till Pfadt Racing) hamnade på 2:a plats var kanon då det var 2 "Pfadt" bilar på toppen, samt att han är ju en grymt duktig förare så det kändes bra för mig också att ha slagit honom ![]()
Tack till er båda! Däcksidan är hyffsad, men vi har faktiskt kommit fram att dom storlekerna ger bäst grepp och känsla för den här bilen. Samma gäller höjden, den hade kunnats sänkas lite mera men nu är den balanserad och corner weightad nästan 100% perfekt. Prestanda > utseende! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 16 besök senaste veckan (48908 totalt) |