Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
SÄLJES: Super fin E30 325i med M50.
3760 besök totalt
mikaelwilhelmsson
Göteborg
Här sen Apr 2010
Inlägg: 30


Trådstartare
SÄLJES: Super fin E30 325i med M50.

Kolla länken till min sida och se denna skönhet !

http://www.garaget.org/?car=191073

Finns lite kvar att göra på bilen, har jag hunnit fått klart det så har jag det om inte säljs den som den är. Ring maila för info. Den är otroligt fräsch ! och detta är super billigt, för en orginal 325a med M50 motorn.

25 000:- Snabb affär önskas så jag skaffat ny leksak och behöver platsen

mikael.wilhelmsson86@gmail.com
0737727777

finns i Göteborg.

_________________
Mikael Wilhelmsson

Impreza TYPE RA
Citera
mikaelwilhelmsson
Göteborg
Här sen Apr 2010
Inlägg: 30


Trådstartare
Har varit endel sugna som mailat. En kille som skulle komma men dök aldrig upp En annan kille som bor en bra bit ifrån mig som skulle kolla om han fick tag i kärra för att hämta bilen, men har inte hört av sig än.. Suck. Ingen seriös än

Kommer någon och hämtar denna fina bil snart så kan jag gå ner ett par tusenlappar, behöver verkligen bli av med den och har inte tid att fixa.

Ring mig så gör vi upp något, Bilen står i Göteborg.

_________________
Mikael Wilhelmsson

Impreza TYPE RA
Citera
mikaelwilhelmsson
Göteborg
Här sen Apr 2010
Inlägg: 30


Trådstartare
Jag är stort behov av min plats nu. Till den som kommer och hämtar den snarast drar jag av ett par tusenlappar på priset.

_________________
Mikael Wilhelmsson

Impreza TYPE RA
Citera
jorgen
Viggetorp ( Storfors,Värmland )
Här sen Aug 2004
Inlägg: 461



Vad är det för inredning? Diffad?

_________________
/// Jörgen Andersson
070-400 00 80
Citera
mikaelwilhelmsson
Göteborg
Här sen Apr 2010
Inlägg: 30


Trådstartare
orginal 325 inredning. Inga hål i stolarna eller så.

orginal diff, ej bromsad. Men har en M3 LSD diff som man kan få köpa till för 4000kr

Bilen är i ett mycket gott skick, och man hittar inte en e30 som är så här fin och rostfri för dessa pengar kan jag lova. Det är grymt billigt för en nylackad 325a med M50 motor. Även om det är några grejer kvar för att den ska vara 100% klar.

_________________
Mikael Wilhelmsson

Impreza TYPE RA
Citera
groze
Tumba/Stockholm
Här sen Aug 2007
Inlägg: 98



Går det att köra bilen? Jag bor i stockholm och vill slippa hämta den på trailer.

Är den besiktad?
Jag antar att den inte är regbesiktad med nya motorn, men det kan jag stå ut med.

Ungefär vad är kvar att göra? Är det mest kosmetiskt, eller är det även andra saker kvar?

Mvh Johan

_________________
Johan Damberg
BMW 323i E21 -81
BMW 320d E90 -05
Citera
mikaelwilhelmsson
Göteborg
Här sen Apr 2010
Inlägg: 30


Trådstartare
Hejsan.
Bilen är inte besiktad än då den stått i garaget 1år. Och det är inga problem med att besikta med M50 motorn då min e30 är från början än orginal 325 så den klarar effekt ökningen som M50 ger.

Det som är kvar att göra är att sätta upp kardanen. Montera spakstället, montera avgassystemet samt fylla oljor.

Så det blir svårt att köra den tyvärr :/

om jag får tid över så ska jag sätta upp spakställ och montera kardan.

_________________
Mikael Wilhelmsson

Impreza TYPE RA
Citera
mikaelwilhelmsson
Göteborg
Här sen Apr 2010
Inlägg: 30


Trådstartare
Bilen är kvar !

Ska eventuellt komma två och kolla på bilen idag. Får se om det dyker upp någon.

_________________
Mikael Wilhelmsson

Impreza TYPE RA
Citera
groze
Tumba/Stockholm
Här sen Aug 2007
Inlägg: 98



Re:

mikaelwilhelmsson skrev:
Bilen är kvar !

Ska eventuellt komma två och kolla på bilen idag. Får se om det dyker upp någon.



Jag är fortfarande skitsugen! Fan att det är så långt bort. Har du hunnit få den rullande?

_________________
Johan Damberg
BMW 323i E21 -81
BMW 320d E90 -05
Citera
Michael W
Oskarshamn
Här sen Sep 2008
Inlägg: 45



va e de för m3 diff? 188huset? mvh

_________________
Michael Wyckman

Toyota Celica GT4 CS
Citera
mikaelwilhelmsson
Göteborg
Här sen Apr 2010
Inlägg: 30


Trådstartare
Japp det stämmer. Men den diffen ingår inte i priset. Diffen säljes löst.

mvh Mikael

_________________
Mikael Wilhelmsson

Impreza TYPE RA
Citera
mikaelwilhelmsson
Göteborg
Här sen Apr 2010
Inlägg: 30


Trådstartare
Re:

groze skrev:
mikaelwilhelmsson skrev:


Jag är fortfarande skitsugen! Fan att det är så långt bort. Har du hunnit få den rullande?


Hejsan.
Kardanen är monterad, växellåda med spakställ är monterat. Det som ska göras nu är att fylla oljor, och sedan montera avgassystemet. Systemet behöver svetsas något för att ändra vinkel på det skulle jag tro.

_________________
Mikael Wilhelmsson

Impreza TYPE RA
Citera
mikaelwilhelmsson
Göteborg
Här sen Apr 2010
Inlägg: 30


Trådstartare
Så där, nu startar motorn och går bra. Har testkört bilen. Dock så finns inget avgassystem monterat utan det måste svetsas dit. Har bara bakredelen. Så ifrån grenrör till kattarna behövs fixas.

_________________
Mikael Wilhelmsson

Impreza TYPE RA
Citera
mikaelwilhelmsson
Göteborg
Här sen Apr 2010
Inlägg: 30


Trådstartare
SÅLD

_________________
Mikael Wilhelmsson

Impreza TYPE RA
Citera
SÄLJES
SÄLJES: Super fin E30 325i med M50.
3760 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande