Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (10060 totalt) |
Hej igen!
Börjar vara ett tag sen jag uppdaterat nu, men det har nog hänt lite med bilen trots allt. Tog ner frambalken och tvättade av den. ![]() ![]() Var in på den lokala reservdelsbutiken en dag och grävde i deras bussningshyllor med skjutmåttet i högsta hugg. Motorfästen blir gjorda av längsgående bussningar för att hålla i motorn i alla riktningar. Konstaterade efter en stunds mätande att det är Volvo 740 panhardsstagsbussningar som ska få agera motorfästen. Så blev det att svarva till rörhylsor som bussningarna sedan ska pressas in i. ![]() Filade till ett par öron och skruvade fast dem på motorn. Sen blev det att lyfta i motorn och punkta ihop fästen på frambalken. ![]() ![]() Sen släppte jag ner frambalken igen och helsvetsade motorfästen. ![]() och så färg på allt... ![]() Allt för denna gång. Håller på att fräsa till fläns och grejer till CBR spjällhusen. Mera bilder när det är klart. _________________ Torolf Snellman |
||
Ser bra ut som vanligt!
Dock samma takt som vanligt.. ![]() Tänkt att den ska bli klar till nästa sommar? Hörde att du kommer ha mycket kundbilar i vinter så lär ju bli svårt att hinna med denna? Mvh _________________ Per Sandvik MR2 AW11 -86 "Touge Special" Yaris SCP10 -00 Brukis Corolla KE11 -69 Starlet KP60 -80 Carina CA60 -81 |
||
|
||
Åtminstone körbar så jag slipper och prova på lite och besikta den. Får se hur det lyckas. Håller ju på och tillverkar egna grejer så mycket jag hinner som "övning" på kvällskursen vid yrkesskolan. _________________ Torolf Snellman |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 2 besök senaste veckan (10060 totalt) |