Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 1 besök senaste veckan (42035 totalt) |
Ursäkta trådkapningen:
Jag sucktade efter en Biturbo för närmare 10 år sedan och den hade en breddning mer likt e30 m3:ans dvs kantig samt hade den det bara bak. Har Maserati släppt en sådan modell eller har det varit hemmabyggen/eftermarknadsfirmor som jag sett? Sorry! Annars tycker jag att det är jäkligt fräckt det du håller på med, så rätt!! _________________ Martin Falk |
||||||
Re:
Inga problem och du är inne på helt rätt spår det kommer att bli en mix mellan Shamalen och gamla M3 breddar på min bil. Denna modemen har aldrig tillverkats med någon breddning som du pratar om så det måste ha varigt ett hemmabygge. Tackar kul att höra:) _________________ Daniel Zancaner Persson |
||||||
Är det en synvilla lr ser skärmkanterna helt skeva ut ibak..? Snyggt ser de inte ut iaf...
![]() |
||||||
Re:
Du tänker på den röda Shamalen misstänker jag och deras hjulhus såg ut på de viset men det kommer definitivt inte bli så på min bil... _________________ Daniel Zancaner Persson |
||||||
Re:
De snedkapade hjulhusen bak på Shamal är en gimmick som designern Marcello Gandini satte på flera bilar på 90-talet (finns även på t.ex. Cizeta Moroder V16 och Maserati Quattroporte IV). Jag skulle ju tycka det var fräckt om ni gjorde skärmbreddare med sneda hjulhus, som en hommage till Gandini (som även ritat bilar som Lamborghini Miura och Lancia Stratos), men jag är väl lite nörd ![]() I övrigt kan jag bara hålla med övriga om att det är ett coolt bygge! _________________ Rikard Lundberg |
||||||
Disse skrå skjermkantene er brukt som signatur på mange biler, se bare på Countach fra 70-tallet
![]() |
||||||
Re:
Jo det fins ju en hel del bilar med denna typen av uthuggna hjulhus men för min del var Ganbini lite snett på de:P Tackar kul att höra:) _________________ Daniel Zancaner Persson |
||||||
Re:
Ja det är ricktigt jäkla gött att allt har passat så bra. Jag fick dit generatorn och ac pumpen i da också så de är helt klart nu:) Håller på att samla ihop en önske lista till tomten på allt jag behöver till sprutet ska göra en stor beställning nästa vecka hoppas bara att jag har varit snäll ![]() _________________ Daniel Zancaner Persson |
||||||
|
||||||
|
||||||
Lite uppdatering:)
Ja nu efter nästan 4 års dvala har bygget tagit fart igen. ![]() Ny tändningen va när jag långt om länge hittade fälgarna som passar i både personlig smak och som även fungerar rent praktisk. Det blev fälgar från Tyska Schmidt 18"*8,5 fram och 18"*9,5 bak fantastiskt glad för dom. ![]() ![]() Innan dess lyckades jag få fatt på ett coilovers kitt som jag kunde modifiera så att de passa detta va junså klat roligt men åter igen fälgarna gjorde att bygget kunde gå vidare med bräddningen av karossen. Fram benet ![]() Bak ![]() Breddningen har tagit fart och det återstår en bakskärm i nu läget visst är man ingen plåt slagare men känner mig ganska nöjd ändå va fixar inte lite spackel. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Visst är de lite små knutigt men de ordnar sig man är ju inte klar förens de är klart. ![]() Vidare i bygget står nu kopplingen på tur. Har bestämt mig för en Tilton dubbel skivig koppling med cerametallic lamell. Problemet är att hitta någon vettig som kan tillverka ett nytt svänghjul. Finss det någon här som har bra känningar på de i skåne eller här i söder någon stans hade de varit till stor hjälp? ![]() _________________ Daniel Zancaner Persson |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 1 besök senaste veckan (42035 totalt) |