Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
2 besök senaste veckan (3561 totalt) |
Finns tyvärr inte EN ultimat fram-/bakvagn bara en mer eller mindre anpassad fram-/bakvagn för de specifika däcken, bilen, dämparna, tävlingsformen... Den första bilden påminner väldigt mycket om den där jettan som kom upp för någon dag sen. Lika dåliga lastvägar har den i alla fall vilket får mig att tro att svaret på din fråga om varför det ser ut som det gör redan är besvarad- "ser coolt ut iaf" ![]() _________________ Chalmers Formula Student 2010 och 2011 E30 325 24v Katadzic |
||
tack tack det var mycket intressant ![]() jag funderar på att bygga en egen bakvagn till e30in därför jag vill se lite olika lösningar ![]() _________________ e r i k e r i k s s o n |
||
Pushrod detta kallas va? Nån får tipsa fuling om denna tråden, vore kul att höra lite för och nackdelar.
om inte annat är det ju vädligt mekvänligt vid justering, slipper ta av hjul och lägga sig under bilen och böka runt. _________________ Jimmy Hedlund Bruksbil: Volvo V70R AWD -04 | 300hk/400nm Banbil: Volvo 740 TURBO -88 | ???hk/???nm |
||
första ser ut att vara en honda Jazz, påminner om jettan som sagt.. det andra ser ut att va en civic/crx 88-91 enda anledningen jag kan se att dom gjort så är för att kunna justera höjen utan att behöver plocka av hjul m.m. det ser ju inte heller ut att vara någon utväxling i länken. edit: vid närmare eftertanke, så har inte första bilen inte heller någon form av utväxling ju.. bara flyttat dämparpaketets placering lite. ser mest ut för shows skull... _________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld ![]() Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 |
||
Geometrimässigt ser det ganska genomtänkt ut och inga uppenbara fel utmärker sig, kunde varit lite syvare i chassit men allt kanske inte är på plats heller. Varför man har gjort som man gjort kan jag inte svara på i det här fallet men vad som brukar avgöra är vilka dämpare du har, dämparkurvorna, slaget, vad du vill uppnå med detta, aerodynamik, paketering... Men vanligtvis eftersträvar man en linjär karaktär med MR nära 1:1 och då kan man lika gärna skippa vippor, pushrods m.m och spara in på vikten, kostnad för lager m.m. samt färre infästningspunkter i ramen som gör det lättare att förstärka dessa noder genom att ha dämpare/fjäder i nedre länkarmen. _________________ Chalmers Formula Student 2010 och 2011 E30 325 24v Katadzic |
||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
2 besök senaste veckan (3561 totalt) |