Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Ta flyget till Ringen???
<<   1, 2
2457 besök totalt
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

johann skrev:
Lars,

Det står inget om Ringen som undantag i de tyska hyrbilskontraktet och Nordslingan är inte en motorsportanläggning under turistkörning utan just allmän väg i lagens mening och där gäller de tyksa motsvarigheterna till Vägtrafikordningen eller vad den nu heter.

Senast då det var läge att köra med hyrbil så bad jag flera tyskar kolla kontraktet och de var alla av åsikten att turistkörning på Nordslingan var tillåtet. Jag skall kolla kontraktet nästa gång och citera paragrafen.

Hej Johan,

Jag tjafsade ganska ingående med Hertz vid det tillfället. Det stämmer som du säger att det inte står något Ring-specifikt i kontrakten. Däremot finns någon tävlingskörningsklausul om jag fattade det rätt. Jag förklarade för dem att turisttrafik på Ringen är i paritet med vilken betalväg eller avgiftsbelagd p-plats som helst. En av tjejerna på Hertz i Sverige ringde ner och kollade med Hertz tyska huvudkontor, och vad hon fick förklarat för sig så var man väl medvetna om att "problemet Ringen" existerade, man hade officiellt valt att gå på linjen att det inte var ok att köra på ringen med hyrbilarna. (Vad skulle de annars säga...) Kan tänka mig att det blir något jobbigare att få "rätt" beträffande en skada som uppkommit på Ringen än för liknande skada som uppståd i korsning i Frankfurt...

(Vid detta specifika hyrbilstilfället var Ringen f.ö. stäng p.g.a. halka)

Rice and shine
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Är det någon som känner till någon som kraschat där med sin hyrbil och vad som hänt då?

#24, #64, #88
Citera
Avregistrerad (9105)

Här sen Apr 2003

.....

Skåne
Här sen Okt 2003

vet ni var man kan hyra t.ex. Z4 eller Elise nära ringen?

Philip Lundh
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

MatroxMGA skrev:
vet ni var man kan hyra t.ex. Z4 eller Elise nära ringen?

Vi hyrde Z4:an hos Budget på flygplatsen Frankfurt Main.
Alltså en dryg timmes bussresa från Frankfurt Hahn, dit Ryan Air flyger.
Jag har inte kollat om dom fortfarande har kvar Z4:orna.
Det var någon sommarspecial dom hade förra året.
Den hyrdes dessutom ut i samma klass som AUDI A4 Cab. thumbs down
om man ändå åker till Frankfurt så är det nog smartare att hyra vid järnvägsstationen inne i stan,
för att slippa den extra flygplatsskatten.

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Jag har bestämt mig för att jag inte ska flyga ner den här resan på våren, möjligtvis blir det så på höst resan.

Från början hade jag dom 2 första VLN-tävlingarna att välja på men nu har jag även fått möjlighet att åka ner den 3: e tävlingen, från början var det planerat att jag skulle åka den 1: a tävlingen med den 2: a som reserv.
Nu tror jag ska inrikta mig på att åka ner för att se den 2: a tävlingen. så har jag den 3: e tävlingen som reserv ifall det skulle vara dåligt väder den 2: e tävlingen, och jag inte kommer iväg då.

Men frågan är om jag kan vänta 2 veckor till att åka, så jag tror att visar dom att det ska bli fint väder när den 1: a tävlingen går, så kan jag nog inte hålla mig utan packar väskan och sticker.

Nürburgring
Ta flyget till Ringen???
<<   1, 2
2457 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande