Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 2457 besök totalt |
Hej Johan, Jag tjafsade ganska ingående med Hertz vid det tillfället. Det stämmer som du säger att det inte står något Ring-specifikt i kontrakten. Däremot finns någon tävlingskörningsklausul om jag fattade det rätt. Jag förklarade för dem att turisttrafik på Ringen är i paritet med vilken betalväg eller avgiftsbelagd p-plats som helst. En av tjejerna på Hertz i Sverige ringde ner och kollade med Hertz tyska huvudkontor, och vad hon fick förklarat för sig så var man väl medvetna om att "problemet Ringen" existerade, man hade officiellt valt att gå på linjen att det inte var ok att köra på ringen med hyrbilarna. (Vad skulle de annars säga...) Kan tänka mig att det blir något jobbigare att få "rätt" beträffande en skada som uppkommit på Ringen än för liknande skada som uppståd i korsning i Frankfurt... ![]() (Vid detta specifika hyrbilstilfället var Ringen f.ö. stäng p.g.a. halka) ![]() ![]() |
||
Vi hyrde Z4:an hos Budget på flygplatsen Frankfurt Main. Alltså en dryg timmes bussresa från Frankfurt Hahn, dit Ryan Air flyger. Jag har inte kollat om dom fortfarande har kvar Z4:orna. Det var någon sommarspecial dom hade förra året. Den hyrdes dessutom ut i samma klass som AUDI A4 Cab. ![]() om man ändå åker till Frankfurt så är det nog smartare att hyra vid järnvägsstationen inne i stan, för att slippa den extra flygplatsskatten. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
Jag har bestämt mig för att jag inte ska flyga ner den här resan på våren, möjligtvis blir det så på höst resan.
![]() Från början hade jag dom 2 första VLN-tävlingarna att välja på men nu har jag även fått möjlighet att åka ner den 3: e tävlingen, från början var det planerat att jag skulle åka den 1: a tävlingen med den 2: a som reserv. Nu tror jag ska inrikta mig på att åka ner för att se den 2: a tävlingen. ![]() Men frågan är om jag kan vänta 2 veckor till att åka, ![]() ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 2457 besök totalt |