Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 42051 besök totalt |
Re:
Hade glömt kolla detta - sorry Min dämpare är 50cm lång och den får plats utan problem. 63 kan nog funka med, det beror lite på hur du drar anslutningsröret. _________________ Jesper Brenner Life Isn't about the amount of breaths you take - it's the breathtaking moments that count! |
||||||
Har inte skruvat så mycket i sommar utan mest kört, det har blivit en hel del hyffsat problemfria mil både på gata och på bana. Kul!
Körde på Falkenbergs motorbana för första gången för några veckor sedan, ganska kort men rolig bana. Sista planerade bankörningen i år blir några varv på Mantorp i oktober med BMW Sport club. Vinterns skruvande blir lite förbättringar här och var, framvagn och bakvagn, chassi och allmän lättning. Lättningsmålet är att komma under 1000kg, idag väger den cirka 1040kg. Vi får se hur mkt stålars det blir över till lite vettigare dämpare, fjädrar och ställbara krängare. Är lite smått sugen på att hänga i en roligare motor med. Funderar på att trimma en B28:a eller skaffa en m106:a eller kanske en S38:a.... vi får la se =) Bromsarna är jag otroligt nöjd med, 740/540-skivorna och oken känns helt rätt dimensionerade för vikten men kan bli ännu bättre med kylning, stålomspunnen slang och bromsvåg. Köpte mig lite delar till en bromsvåg som skall snickras ihop i vinter, lite begagnade och nya delar: ![]() ![]() Någon av generatorerna skall dit med, den större på bilden har cirka halva vikten av orginal generator och den mindre på bilden väger mindre än hälften. Levererar 65A vilket lär räcka fint. _________________ Jesper Brenner Life Isn't about the amount of breaths you take - it's the breathtaking moments that count! |
||||||
_________________ Jesper Brenner Life Isn't about the amount of breaths you take - it's the breathtaking moments that count! |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 9, 10, 11 42051 besök totalt |