| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Inredningsfrågor vs bilprovning...
|
1340 besök totalt |
|
Hej har lite funderingar kring gatlegal banrecingbil. Tanken är att den ska bli så extrem som möjligt men ändå passera genom nålsögat till bilprovning. Vad säger bilprovningen om innertak. Kan man riva bort den skiten eller måste man ha stoppning ovanför huvudet? Vad gäller ang instrumentpanel? Kan man bygga egen extremt minimal (självklart vadderade islagssoner) Övrigt ang inredning, vad får man absolut inte röra? Mvh Magnus _________________ Magnus Zotterman |
||
|
Vet inte hur det är med helbilsgodkännda bilar men med min e36 325 som då inte är det är det inga problem, jag har taklucka så det är inte helt mjukt i taket utan innertak, inte ens nämt något, har bara tyg som dörrsida, durkplåt på golvet osv.
En liten glimt, och som sagt så har det aldrig varit en anmärkning eller kommentar på inredningen.
_________________ Viktor Starkman |
||
|
Är med all säkerhet beroende på besiktningsman också, jag har turen att ha haft intresserade personer, men grejjen är väl den att det ska inte finnas något man kan skada sig på, vassa saker eller bultar som sticker ut.
||
|
Skilj också på Kontrollbes och Regbes.
Vid Regbes är det betydligt fler kontrollpunkter och det som inte är ändring (vid regbes för ändring) ska vara seriemässigt/original. |
||
|
Re:
Sen spelar det ju roll vilken typ av regbesiktning också För enstaka ändring (typ bur eller dragkrok) så ska bilen vara i så original i övrigt som möjligt. vid större ändringar (typ ombygt/amatörbygt) så kan mer vara ändrat. Det är hur jag har förståt det av folk jag har pratat med som inte har fått godkänt med buren för att annat också var ändrat och inte kunde kontroleras. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
|
En besiktningsman som jag snackade med sa att han vid en vanlig besiktning vill att bilen är säker vid krock.
Tex ville han inte att paneler vid knän/ben var borttagna om det fanns vassa kanter osv. _________________ Joakim Tdal Porsche 951 |
||
|
Re:
Jag har inga paneler kvar undertill eller så, dock har jag ju sett till att det inte finns nått vasst eller att saker hänger ner, dock har de besiktningsmän jag haft inte ens kollat eller nämt något runt detta. Så det är ju som sagt så att det beror på vad man träffar på för någon, inte för inte man kallar det för lotteri.
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1340 besök totalt |