| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Köpa SBF-kat, var, vilken?
|
<< 1, 2 11399 besök totalt |
|
Eftersom jag inte avserar att tävla med bilen så kan jag prioritera andra saker som tex enkelheten vid en besiktning, skulle denna 300 cellers vara lättare att besiktiga med? Vilka nackdelar har en sådan här?
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Mo Fördelen jag ser med Biltema är närheten och deras frikostiga garantihantering. Fler newbie frågor. Jag har ju 2 lambdasonder idag, gör man plats för ytterligare en på denna för den är väl bara förberedd för en lambdasond eller hur går man tillväga? _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
|
Re:
Jag har blåst ur två stycken sådana 3" men då ligger jag på deras rekomenderade maxgräns på 3l och ganska mycket effekt. Efter en stunds körning så börjar det trycka lös insatsen från mitten och ut som en pappersrulle. Första gången blev det plugg i avgassystemet och jag brände sönder kolvarna och toppen tog stryk, efter det har jag kollat på insatsen efter varje körning och upptäckte när den andra började fara. och A-alt lämnar inte heller någon garanti. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
|
Re:
hur hållbart är det rent juridisk att inte lämna garanti på något en affärsdrivande verksamhet säljer till en privatperson om det nu inte avser en begagnad produkt? _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
|
Re:
Uppenbara fel som syns innan montering är ju en sak, men utbränd efter kortare tid än förväntat har ju med använding att göra (Har Simons tex nån brukargaranti på sina budgetljuddämpare?). |
||||
|
Re:
Min från samma firma du nämner har suttit på i snart 2 år utan minsta problem. kör dock E85 / 500 +hk _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
|
Re:
Jag har också kikat på den sistnämnda ovan (som är SBF godkänd): http://shop.klracing.se/cgi-bin/ibut Men frågan är - SBF-krav kontra avgasvärden vid besiktning?
Pallar 100-cells SBF-godkända katten något eller ett par års bananvändning (och ev. tävling) utan att den dör tro? (Motor snarlik herr Sjöströms ovan i storlek och effektuttag.) Eller om man vänder på det - skall man tävla måste man väl ha en SBF-godkänd 100-cells kat? Kanske finns det andra alternativ som jag missat/inte fattat...
På min M3E30 sitter ett avgassystem med racekat från Uppsala Avgasteknik - har gått flera års banträffar på annan bil innan systemet hamnade på min bil men ger fortfarande bra avgasvärden. (Kräver dock att den är ordentligt varm - besiktningsmannen brukar med glädje köra en liten extrasväng!). _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||
|
Re:
Tekniska Regler, RA, RC och RY sid5 TR 1.20 Katalysator ..... "För registrerade standardbilar se resp. sportgrens klassreglemente." Dvs du får kolla med den klass du funderar på och se om de har nån text om det... |
||||
|
Re:
Driftingreglementet säger: Har fordonet ingen kat orginal så behövs ingen vid träning/tävling har fordonet katalysator orginal så måste orginal kat eller SBF-kat monteras "Pro-Int"-klassen har krav på SBF-kat _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
|
Upp med tråden!
Hur håller biltemakatarna så här efter några år? Funderar på att ha på Pontiacen, främst för att få ned ljudnivån eftersom det är ont om plats för mer än en dämpare per rör. Sen gör man ju lite för miljön, och det är ju bra också...
Om de verkar hålla för andra så blir det köp när bilen typ är klar så att man har lite garanti kvar...
|
||||
|
Har klarat en heldag på kullen plus ToR sthlm än så länge (dryga 100 mil), så den smälter inte ihop omedelbart iallafall
Det var bra känsla i materialet, står något annat än Biltema på den men jag minns inte exakt vad.. _________________ Janne Levenrot Peugeot 306 GTI-6 - Trackdayleksak Tack till: FR Autosport - König motor |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Köpa SBF-kat, var, vilken?
|
<< 1, 2 11399 besök totalt |