Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1879 besök totalt |
För de som inte läser Speedhunters, här är lite klipp med en grupp B Mazda RX-7 FB.
![]() http://www.youtube.com/watch?v=iqayo _________________ Mikael Svantesson "Busbil": Nissan 200SX S13 -92 Bruksräser: Subaru Levorg -18 |
||||
_________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Civic -00 BilsportSS 1.24.12 såld ![]() Suzuki Swift Sport -14 Toyota Rav4 Gazoo Racing -24 |
||||
Efter avslutnings texten är det en bil till som har samma teknik
![]() Men jag förstår inte riktigt... tävlar han i rally eller drifting? För nog såg de mer ut som det senare ![]() _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
_________________ Erik Johansson Sommar: Mazda RX-7 -84 Vinter: Yamaha Viper M-TX -16 http://nosc.worlddisease.net |
||||
Han måste dock öva lite mer. ![]() Måste säga att jag gillar hans tunga högerfot, speciellt vid 2:05. ![]() _________________ Mikael Svantesson "Busbil": Nissan 200SX S13 -92 Bruksräser: Subaru Levorg -18 |
||||
Jag läste nån Bilsportbörsen för ett par år sedan, där var ett reportage om nån som byggt en RX7 FB för nationell special. Har för mig att oljesystemet rymde 18 liter...
![]() Hittade en annan film med lite blandad kompott från 80-90 talet, mycket M3E30 och Sierra men även en del Ascona/Manta 400 samt udda fåglar som Talbot Sunbeam. http://www.youtube.com/watch?v=QL4YI _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||
Vad är det för vit kantig sak i sedan-klass med Allitalia-sponsring som man ser ett par gånger? Spontant tyckte jag det även fanns en hel del småbilar som gick bra på drift, var verkligen alla dessa bakhjulsdrivna från fabrik eller modifierades bilarna så kraftigt? Renaulten var väl dock bakhjulsdriven? _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||
FIAT 131 gissar jag på att det är du funderar över. Framgångsrik sak (tack vare att FIAT som ägde Lancia tvingade dem att sluta tävla med sin Stratos bara för att FIAT skulle ha större chans att vinna) ![]() |
||||
Byggdes om ? Verkar som det byggdes om på tillverkningslinan typ... The Renault 5 Turbo or R5 Turbo is a high-performance hatchback automobile launched by the French manufacturer Renault at the Brussels Motor Show in January 1980. The car was designed for rallying, but was also sold in road-going guise, with a total of 3576 being produced during its four-year production run. In response to Lancia's rallying success with the mid-engined Stratos, Renault's Jean Terramorsi, vice-president of production, asked Bertone's Marc Deschamps to design a new sports version of the Renault 5 Alpine supermini. The distinctive new rear bodywork was styled by Marcello Gandini at Bertone.[2] Although the standard Renault 5 has a front-mounted engine, the 5 Turbo featured a mid-mounted 1397 cc Cléon turbocharged engine placed behind the driver in mid-body in a modified Renault 5 chassis. In standard form, the engine developed 160 PS (118 kW; 158 hp) and 163 ft·lb (221 N·m) torque. _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1879 besök totalt |