Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
2185 besök totalt |
Hur var det med namn i signaturen egentligen?
Nu kan jag inte hålla mig längre. > ![]() Jag tycker det slinker igenom väldigt många ofullständiga namn med tex en initial i efternamn smeknamn osv(även förutom dom med namndispens). orterna då, utanför,långt ifrån,typ,hst,västkusten, norra skåne är väll inte heller helt ok? Jag tror det tenderar att dra åt nått Rejsa inte står för hos mig, ett öppet och ärligt forum. Får man anmäla alla dessa man ser med ofullstädiga orter/namn? |
||||
Så här står det i reglerna.
2. om du vill vara anonym så har du kommit fel. Här måste du stå för vem du är och vad du skriver. om du inte heter något alltför vanligt så registrera dig helst med ditt fullständiga namn (dvs hela namnet, både för och efternamn). Men det går även bra att registrera sig med alias typ ("PelleP", "TurbOJohan" osv...) om du inte registrerat dig med ditt fullständiga namn så måste du ha hela ditt namn som signatur i alla dina inlägg. (Dvs, skriv in hela ditt namn som signatur på sidan "Mina inställningar" så det blir automatiskt) om du på absolut inga villkor vill ha ditt fullständiga namn synligt så är det ABSOLUT minimum med ditt förnamn plus initialen i ditt efternamn. Men då vill jag att du skickar ett PM till mig och tydligt motiverar varför detta är så viktigt för just dig. Jag tänker på dom anonyma, vissa har bara förnamn + initialen i efternamn men ingen ort. Är detta ok? Någonstans känner jag att är man så hemlig så man inte kan riskera att ha sitt fullständiga namn + ort på nätet då är man för hemlig. |
||||
Vi är tacksamma för tips om vilka som saknar namn i sin signatur om de nu har ett nick som användarnamn
![]() Platsen där man bor är definitivt ett måste enligt mig, då kan man träffa närboende ![]() _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||
Re:
Det finns alla möjliga orsaker (och kvasi-orsaker) till att man vill ha namndispens. Vissa vill inte lämna allt för stora avtryck i cyberspace, andra är rädda för att man ska kunna spåra deras häftiga bilar om namnet syns. några vill kanske ha dispens av orsaker som har med deras jobb att göra. Namndispenser hanteras uteslutande av Magnus. Vi är dock rätt restriktiva med att dela ut sådana, då en av själva grundstenarna här i forumet är att man inte ska vara anonym. Allt är så mycket lättare när man kan stå för vad man skriver... ![]() |
||||
Re:
Nu vill jag inte komma med någon kritik, men det känns spontant som att en hel del av dispenserna är rätt onödiga...i synnerhet dessa där hela namnet framkommer i en hel del andra sammanhang ![]() Å andra sidan så är det soffägaren som bestämmer så det är väl upp till honom att bestämma ![]() |
||||
Re:
Jag delar din uppfattning. ![]() |
||||
Jo, man kan ju ha lite olika åsikter var gränsen ska gå. Men jag kräver alltid en vettig och nogrann förklaring varför man ska slippa.
Det STORA problemet är alla som INTE fått dispens som ändå inte har fullständsigt namn ![]() Alla som har dispens har ju en liten blå text om detta under sin avatarbild. Har man inte den texten så SKA man ha fullständigt namn. Ser man sådant så kan man gärna rapportera till sin favoritmoderator med ett PM. _________________ ![]() |
||||
Ha! Men jag vet ju redan vad du heter!
![]() Fast jag förstår varför man vill vara annonym. Det hindrar dock inte tjyvarna som kollar upp via bilregistret. _________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||||
Re:
Med tanke på all hjälp med servrarna jag fått av dig så kan du begära vad du vill ![]() (la in dispensen man jag la in ditt förnamn och initial så du följer reglerna ![]() _________________ ![]() |
||||
Re:
Dina M3 ekerfälgar borde passa Lille Skutt rakt av ;-) Nähe inte det inte.... ![]() _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||||
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
2185 besök totalt |