| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Michelin Pilot Sport Cup?
|
<< 1, 2, 3, 4 8048 besök totalt |
|
Re: Michelin Pilot Sport Cup?
Måtten är angivna i grader/minuter,(1minut=1/60dels grad), och med grader så spelar inte fälgstorleken någon roll
Jobbade med sånt i min ungdom, hoppas jag har rätt
_________________ Andreas Zolnir |
||||
|
Re: Michelin Pilot Sport Cup?
Det stämmer väl på camber med toe mäts väl oftast i millimeter - tror jag som aldrig jobbat med detta... _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
|
alla mått mäts i grader. förr i tiden gjordes toe i mm och det har hängt kvar i folkmun.
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
OK, det är mycket möjligt men i de fall jag diskuterar toe-in/out med verkstäderna har det alltid talatas om värden i stil med 0 0,5 1,5 2 osv med plus eller minus framför. Är inte den skalan lite för för grov om det skuller röra sig om grader eller? Har också för mig att dessa värden kommit ut i skrift från de datorstyrda maskiner man använt med det kan jag mycket väl ha drömt - har inte protkollen här hemma. Nåväl, jag är absolut ingen ingenjör så jag böjer mig för expertisen. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Kollade min senaste hjulinställning, där är toe mätt i grader o skrivs som 0,10 positiv och -0,10 negativ, men det kanske är olika för olika instrument, struligt att få toe i millimeter, efter som man då måste veta vid vilken fälgstorlek
_________________ Andreas Zolnir |
||||
Detta låter rimligt - saken är klar!
_________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
|
Ang. Michelin Pilot Sport Cup försäljningsvillkor
Återknyter lite till den tidigare debatten om försäljningsvillkoren för Michelin Pilot Sport Cup-däcken... Jag fick i veckan följande svar från produktchefen på Michelin Sverige på min fråga om varför försäljningen av detta däck är begränsad till endast PCS (citerad med förlov):
För egen del avskriver jag nog detta däck för gatan då mitt samlade intryck är att det är ett mer eller mindre renodlat bandäck -- men för er andra hugade spekulanter kan detta kanske vara intressant information...
_________________ Mark W. |
||||
|
Litt informasjon fra det norske markedet også, hvor vi har nesten samme situasjon som i Sverige.
Her er det ogsså kun medlemmer av PCN som får kjope Pilot Sport Cup. For de som vil vite pris, se på den norske Porsche klubbens hjemmesider, under Michelin.... mvh, orjan _________________ Orjan Sandland |
||||
|
Här har jag beställt MPSC-däck (och Cupfälgar)
http://www.alufalgar.com/Sommar/Mich Så man behöver inte köpa på Vanadis... Klicka på däcket för prislista! _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport
|
||||
![]() |
Däck för banåka
Michelin Pilot Sport Cup?
|
<< 1, 2, 3, 4 8048 besök totalt |