Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Hyra biltransportsläp i Göteborg.
1, 2   >>
9363 besök totalt
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002

Trådstartare

Måste hyra ett biltransportsläp i närheten av Göteborg from Lördag em till Tisdag morgon.

Vill helst köra lagligt med B-kort vilket betyder max 1480kg men allt av intresse.

Några tips???

Göteborg
Här sen Dec 2002

Shell i Nol tror jag det är som inte är helt för dyra på släp, utmed 45:an.

Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004

Här i Kungsbacka (tre mil söder) har Hydro, en bit från bowlinghallen, bilsläp till mycket bra priser! om du inte hittar är det bara att fråga efter vägen!

Vargön
Här sen Feb 2003

Statoil i Surte har ett riktigt bra boggisläp....vet inte vikt osv på det iofs...
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003

Det ligger ett företag på Gustav Dahlensgatan (Hjalmar Brantingsplatsen/Backaplan området). En grusplan med massor av släpvagnar och en sunkig lokal som stinker mögel. Vet tyvärr inte namnet men det är något i stil med släpvagnscenter...
Nåväl, de har låga priser och tre olika biltrailers. Har för mig att de har ett 1800, ett 1500 och ett 1300 men du kan ju kolla. Jag har haft 1500 kg släpet flera gånger. Ser ruskigt sunkigt ut men har inte svikit trots resor på över 100 mil.

Sen har även Statoil vid Åbromotet två släp, det är nog ett 1300 och ett 1800 men de är dyrare.

Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

Wankelsport skrev:
Det ligger ett företag på Gustav Dahlensgatan (Hjalmar Brantingsplatsen/Backaplan området). En grusplan med massor av släpvagnar och en sunkig lokal som stinker mögel. Vet tyvärr inte namnet men det är något i stil med släpvagnscenter...
Nåväl, de har låga priser och tre olika biltrailers. Har för mig att de har ett 1800, ett 1500 och ett 1300 men du kan ju kolla. Jag har haft 1500 kg släpet flera gånger. Ser ruskigt sunkigt ut men har inte svikit trots resor på över 100 mil.

Sen har även Statoil vid Åbromotet två släp, det är nog ett 1300 och ett 1800 men de är dyrare.

Inte illa att det öht går att hyra vagnar som man får lasta. Hos oss finns det stora boggievagnar att hyra men dom är nedviktade till 800 kg för att medelsvenson utan riktigt körkort ska få dra det utan att det är olovlig körning (överlast istället). Så vi som har BE kan ändå inte använda det lagligt thumbs down

Skåne
Här sen Mar 2004

Pär, har du kollat med Q8 i Arlöv samt Statoil i Staffanstorp.

Jag hyrde ett 2000 släp hos Statoil och drog min gamla RS med, de har 2st hos sig i bra skick. Jag har BE kort.

Öckerö
Här sen Nov 2003

Släpvagnscenter AB
Tel. 031-22 81 45
Gustaf Dahlénsg. 5, Box 8970, 40274 GÖTEBORG

Där hyr jag alltid släp, klart billigast om man inte är ute efter att "stila" med släpets standard, kolla dock att allt fungerar bara, hännt ett par ggr att man fått byta säkerhetswiren på plats innan man åkt med dom släpen.

Sommarbruks: Vectra OPC
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

Fast hyr man där så åker man alltid på dubbla hyran ändå eftersom de alltid hunnit stänga innan man är tillbaka med släpet, bättre att hyra på nattöppen mack IMHo.

BMW 330i -05
Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003

De gånger deras öppettider inte passat mig har de "prutat" priset så det gick jämnt ut. Vet inte om det var ren tur och han bara var på gott humör den dagen eller? Kan vara värt ett försök i alla fall.
Min erfarenhet är dock att ska man ha släpet längre än bara några få timmar blir de mycket billigare även om man måste ta en dygnshyra extra.
Ring runt och kolla priser helt enkelt!

Man, som sagt, man får vara medveten om att släpen inte är i utställningsskick hos Släpvagnscenter (fast det är de sällan på mackarna heller).

Citera
Struve
Öckerö
Här sen Nov 2003

MaZ skrev:
Fast hyr man där så åker man alltid på dubbla hyran ändå eftersom de alltid hunnit stänga innan man är tillbaka med släpet, bättre att hyra på nattöppen mack IMHo.

Hmmm, är det min hjärna som inte får ihop ditt resonemang LR?? Man vet vilka tider dom har öppet LR hur?? Jaja billiga är dom o jag har aldrig åkt på nånn extrahyra, man får väl helt enkelt plannera lite men för vissa i Gbg funkar inte det, det VET jag av erfarenhet genom mitt yrke som spårvagnsförare i den stan...........

Sommarbruks: Vectra OPC
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Hittade släpvagn vid Säve mittemot inomhus-gokarten. 750kr från Lördag em till Tisdag morgon.

110mil i Tyskland blev det varav 60mil med en Mazda Miata på släpet och en frustrerad arbetskamrat som körde genom Tysklad i sin nyinhandlade SLK 320 i 80-90km/h.

Fixhult
Här sen Apr 2004

Vad blev det för nån? Årsmodell, Skick, målsättning?

FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002

Trådstartare
NiklasFalk skrev:
Vad blev det för nån? Årsmodell, Skick, målsättning?

140hk -99 Skapligt bruksskick. Bra servicehistorik och 9000mil. Hardtop. En dålig och riktad fälg så jag behöver en ny originalfälg. Kan inte skriva vad jag skall ha den till då det bruksområdet är förbjudet här . Blir dock antagligen lite bankörning för flickvännen med den men det får hon skriva om själv.....

Kungälv
Här sen Feb 2003

Nu väcker jag FSNs riktigt gamla tråd till liv igen.

Är det någon som har koll på den senaste utvecklingen på biltransportssläps-uthyrningsmarknaden i Göteborg.
Släpvagnscenter har flyttat, vart vet jag inte.
Vilka andra har biltransportsläp nu för tiden och vilka har rimliga priser?

Bilen jag vill lasta är lätt, knappt 700 kilo, så i mitt fall lär ett 1300 kg släp räcka. Den tilltänkta dragbilen får dock dra max 1500 med B-kort (vilket jag har).

Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002

Holmkvists komfortvagnar tror jag var det billigaste jag hittade i Gbg för att hyra en kortare tid.

Skulle man hyra längre tid fanns det nån snubbe bortåt landvetter som hade vagnar till riktigt bra pris om man ville ha ett par dagar eller mer

Släpvagnscenter har jag inte en enda bra erfarenhet av. Totalt inflexibla gällande alla tider, dyrare än genomsnitt och kan inte garantera en bokning förrän max 2 dagar innan var det sist jag försökte hyra av dem.

Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003

Figgz skrev:
Holmkvists komfortvagnar tror jag var det billigaste jag hittade i Gbg för att hyra en kortare tid.
Vad ligger det stället? Har du något nummer?

Själv skulle jag väl kanske behöva ett dygn. Ska åka en bit (ca 80 mil lär det väl bli tur och retur).
Fler tips?

Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002

Holmqvist Komfortvagnar - Göteborg
Tel. 0705-73 28 22
Kongahällav. Högåsa, 42363 TORSLANDA

Sist jag hyrde så hyrde jag över från eftermiddag->morgon... blev billigare

Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

Finns dom kvar? Hörde dom lagt ner. Släpvagnscenter är borta iaf.

BMW 330i -05
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002

MaZ skrev:

Vet att Struve hyrde där för 2-3 veckor sedan iaf så om de inte dött ut sen dess?!?

Citera
Björn Stenberg
Stockholm
Här sen Nov 2006

MaZ skrev:

Släpvagnscenter har flyttat till Tuve Kyrkv. 200 i Säve.

1, 2   >>
9363 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande