Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3095 besök totalt |
Hot hatch duell på gång, kanske?
Coopersweden-Johan har eventuellt en rolig grej på gång för oss i shoppingbilsmaffian. Klicka här för lite mer info. Kul idé tycker jag. ![]() ![]() |
||||
Jag är på väg att beställa en A3 Sportsback så I'm all in
![]() Vore kul att förbättra tiden jag har med A6:an på 1,38.x med en betydligt motorsvagare bil. Någon som har ett par slicks att låna ut? ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
_________________ MackeMaehlum |
||||
Jag har anmält mitt intresse! Synd att man missade tillfället att köra på SS med Peugeot sport vlub i somras...så nu har man ju aldrig kört den konbanan innan. Hehe, bra med lite bortförklaringar ifall ifall det går dåligt
![]() ![]() Jag hoppas verkligen att det blir av!! En mycket rolig ide! ![]() _________________ Rachid Rachid |
||||
Man kanske skulle anmäla sitt intresse så man kan visa dom där övermotoriserade ungtupparna att låg vikt är det som gäller....
![]() _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
oahh! ytterligare ett tillfälle med andra ord ![]() ![]() _________________ /Anders C |
||||
Jaha... man faller bort från båda kamperna... bilen min är väl snarare en hatchback än en hothatch eller? Sen faller man på målsnöret för 70-talskampen då min 931:a är modell 1980 (ingen skillnad mot en -79:a visserligen)... ![]() |
||||
Ska vi få en ny "definiera sportbil-tråd" fast i detta fall "definiera hothatch-tråd" ![]() Kan bli kul..... Definiera 70-tal är ju ganska enkelt.....visst..? _________________ /Anders C |
||||
Hot hatch-definitionen måste väl vara ganska enkel. I mina ögon är det en sportig variant av en bil i kombikupé-utförande. Ett exempel är BMW M Coupé som är en sportig variant av Z3 Coupé.
![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Men då platsar ju min 931:a! Det är ju en kombicupé (typ) och en sportig variant av vanliga 924an... ![]() |
||||
Ja det är enkelt att definiera 70 talet... men svårare att definiera vad som är en 70 tals bilmodell... är min 80:a en 70 talsbil med tanke på att modellen kom på 70 talet? eller är det en 80 talare pga just min bil är tillverkad(eller iaf såld) på 80 talet trots att en 79:a är likadan från fabrik? ![]() |
||||
Tycker att det låter som en kul ide.
![]() Roligare att köra många olika bilmärken men av samma typ i samma test. Istället för 5 st av samma modell fast olika modifierade som det brukar vara. _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||||
Men här blir det ju isåfall 5 olika modeller som är modifierade på 5 olika sätt med 5 olika chaufförer. Många faktorer att ta hänsyn till blir det... (Jag skulle förövrigt också vilja vara med) _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3095 besök totalt |