Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 8970 besök totalt |
Bilder från odensvängen.
Var idag ute o kikade på odensvängen. Normalt så åker jag ju med Fredrik Egeland i VOC,en men i dag var de lillebror Anders som fick ta plats i högerstolen. Fick några bilder från målböjarna på SS1, sedan var vi några hundra meter in på SS5 men där pajade kameran så där var det bara två bilar som kom med. Lite synd för det hade nog blivit bra bilder ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tyvärr kom bröderna Egeland ur fokus ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Lite skruva i depån. Volvo med för hög tomgång och golf med krokig bakaxel. ![]() ![]() ![]() _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||
Resultatlista.
http://racenet.nu/kund/Res-oden-06.p _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||
Även jag var på odensvängen under gårdagen och stod i "Gamböjen" på SS1 som ställde till det för en rad förare i startfältet. En lyckad dag i skogen med mycket action. Nedan följer lite bilder från avåkarböjen 400 meter in på SS1.
![]() Fredrik Egeland med lillebror Anders i kartläsarstolen. Efter missuppfattning mellan Fredrik och Anders i kartläsarstolen blev det en rejäl höstplöjning på åkern. ![]() Ulf Haglund, Teknis MC, kom för fort in i 90-gradersböjen och bjöd publiken på en ordentlig rullning. Båda förarna klarade sig glädjande bra och fortsatte utan framruta. ![]() Lennart Eriksson från Skutskärs MK, Citroen Ax, satsade för fullt men även han landade utanför vägen. Ekipaget fortsatte dock i samma tempo som innan avåkningen. ![]() Håkan Eliassson med Britt-Marie Heed från MK Kopparberg i Saab 99:an var ruggigt nära att stupa framlänges efter att bakhjulet smakat på yttervallen. ![]() Rolf Norlin, MSK Hammaren, Volvo Amazon, sparade inte på krutet och kom runt 90-gradaren med fullt uppställ. En av de som klarade svängen utmärkt. ![]() Jan Rolfsson tävlandes för SMK Örebro kände till sträckorna och utnyttjade vägens bredd maximalt. ![]() Grp H-föraren Daniel Ernstedt från Mälaröarnas MK i sin läckert snorgröna Seat Ibiza bjöd på den klart härligaste sången i skogarna kring odensbacken. Dock så tappade han tid på visiten ute på gärdet. ![]() Startnummer 89 Robert Johnson med kartläsare Björn Pehrsson från MK Ramunder rullade också redan 400 meter in på SS1. Detta hindrade inte duon från att ge järnet därifrån för att ta in den tid som gått förlorad. ![]() Björn Hermansson från Hallsbergs MK hade gasen i botten runt den knepiga Gamböjen och lyckades inte häva rullningen som lyckligtvis slutade på hjulen igen. Åskådare var snabbt på plats för att få iväg ekipaget igen. ![]() Totalsegrande Peter Eriksson med Tony Cerderfeldt i kartläsarstolen med full attack i den läckra EVo'n. Grattis till segern! ![]() Joachim Mistander från MSK Hammaren gjorde en spektakulär rullning inför publiken... ![]() ...som snabbt var på plats för att forsla undan den demolerade Sierra Cosworth. Både förare och kartläsare Cissi Paulson var oskadda efter luftfärden. ![]() Utbildningsförare Anders Engström från Storfors MK passerar genom ett "watersplash" på SS5. ![]() 4wd-föraren Arne Gustavsson, Hallsbergs MK passerar genom den sista snabba kurvkombinationen innan mål på sista specialsträckan SS6. För fler bilder, kika på www.x1design.se och klicka på länken längst ned på sidan. _________________ Nils Erixon |
||
Härligt att se fler bilder
![]() |
||
Schumi: Det stämmer att det var jag i den lysande gröna jackan
![]() ![]() Fredrik C: Tackar! Vi jobbar inte mycket med efterbehandling, det enda som är gjort med bilderna som är uppladdade här är beskärning, mättnad och den svarta ramen. Fina bilder du också, tråkigt att kameran gick sönder på SS5. _________________ Nils Erixon |
||
Jag kör Canon 350D med lite olika objektiv beroende på vad jag plåtar, igår hade jag 70-200 gluggen på med UV-filter. Kompanjonen kör Canons 30D eller 350D beroende på motiv. Ska du köpa nytt så kan jag rekommendera dig Svenssons Foto, kolla med Tommy Frondelius där så får du bra priser på nytt, glöm inte att hälsa från mig. ![]() _________________ Nils Erixon |
||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
Fredrik fick du nån skaplig bild på mig också eller??
Va fort den där andra böjen kom på på ss1!! jag var av lite jag med, även om jag vart varnad:-P Sen såg jag på Nisses bilder att det var nog inte långt ifrån att jag också skulle rullat:-) Det vart en liten tvåhjuling... _________________ Emil Carneling |
||
Tyvärr Emil. Ettan stod vi inte så länge på efter som att vi hjälpte till o serva Egeland (typ lagade en tank med tvål
![]() _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||
Nej. Dom hade känt att det luktade lite soppa vid nått tillfälle men inget mer. Jag kände även lite när dom kom in i service. Men sedan var det nån som såg bilen på håll o att det "pissade" från tanken.
Sen blev det kallabalik o hitta en tvål ![]() ![]() Testade med tuggummi först men det funkade inte, men tvålen hölt tre sträckor ![]() Var mycke saker som hände under det rallyt! På väg till service så blev Christer o jag vittne till en ordentlig smäll i villaområdet innan serviceplatsen ![]() _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||
|
||
Fortsätter med lite fler bilder från odensvängen nu när febern gett sig
![]() Först ut totalsegraren som jag snart ska bli webmaster åt ![]() ![]() ![]() Sedan är det dags för rullbilder,först ut VW Scirocco: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Volvo 240: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ford Sierra: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Saab 900: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ska även tillägga att alla klarade sig bra i rullningarna,gick rykten om att kartläsaren i Forden hade skadat sig men hon är rullstolsbunden så det var därför hon blev buren från rallybilen. |
||
Joachim berättde det i mailet och det var riktigt skönt att höra.Ryktena gick fort därute på gärdet att hon hade skadat sig.Ska maila bilderna(9 st) till dom så fort Joachim svarar på senaste mailet,han trodde det skulle bli problem med plåten till bilen eftersom det hade utgått ur sortimentet ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 8970 besök totalt |