Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 7859 besök totalt |
Vilka banor har vi kört på?
Vilka banor har vi på rejsa kört på? Misstänker att vi täcker in en hel drös med banor runt hela världen. Själv har jag inte kört på fler än: Mantorp(långa) Kinnekulle Midlanda Gelleråsen Gotlandring(första etappen 1,6 km) Nürburgrings Nordschleife Nürburgrings GP-bana(innan nya Mercedes komplexet) Emmaboda och Malmby flygfält kan väl knappast räknas som banor?!? _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
Jag är ju nybörjare så jag kan bara bidra med
mantorp (långa) Björkvik ring Bilsport superstage edit: Midlanda (familjekörningen) _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
Själv har jga bara kört på
Sviestad och Nürburgring Nordslingan tänkte ordna till det till sommaren EDIT: Knutstorp har jag ju kört oxå kom jag på |
Än så länge sträcker sig bankörat till flygfältsbanor (Björkvik och Söderhamn)
Edit Sviestad har jag ju minnsann kört lite på också Edit2 Så var ju frågan om SS banor räknas? Isf har jag kört på Bilsport SS, Uråsa och oskarshamn Får bättra på listan till nästa år med "riktiga" banor och så några gokart banor har jag ju kört iofs ![]() _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
Jag är ju lite n00b jag också...
Banor (klassificerade som PCR och Fredrik C gjorde. ![]() Mantorp långa: ![]() Kinnekulle ![]() Sviesta ![]() ![]() ![]() Plus ett flygfält medelst slalombana: Barkarby ![]() Uråsa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
Banor:
Kinnekulle Ring ![]() ![]() Anderstorp ![]() ![]() Knutstorp ![]() ![]() ![]() Flygfält: Emmaboda superstage ![]() ![]() ![]() Ljungbyhed ![]() ![]() _________________ MVH Ingmar Truedsson Opel Kadett GSi på bana |
Med min ranking enligt:
Nordschleife ![]() Knutstorp ![]() Gelleråsen ![]() Kinnekulle ![]() ![]() Mantorp långa ![]() Sviestad ![]() Avusbanan i Berlin, fast i normal lördagstrafik. Läktaren var tom... ![]() _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
Inte så många...
Gelleråsen (även gamla med velodromen ![]() Mantorp långa Ringen ![]() Sviestad Kullen Björkvik ring ![]() Malmby ring ![]() ![]() ![]() Lunda "sea of cones" ![]() + ett gäng svenska kartingbanor ![]() Skulle vara kul att prova på Knutstorp någon gång... Sen har man ju varit och kollat in och satt en fot på de flesta banor man genom åren under sina irrfärder råkat passera här hemma och utomlands. |
Några har man kört på....
tävling: Mantorp Park (Truckrace EM + Östgöta serien) Sviesta (Östgöta serien) Silverstone (FF1600) Brands Hatch (FF1600) oulton Park (FF1600) Mallory Park (FF1600) Donington (FF1600) Snetterton (FF1600) Cadwell Park (FF1600) Nordschleife (rallysträcka baklänges Suzuki MkI Gr.A) Walt Disney Speedworld (Nascar-körskola, Dodge Nascar) Test med personbil: Macau Monaco (större delen iaf) Resten av dom svenska och norska banorna + Kemora (finland) + otaliga gokart banor men några balla var: Hong-kong Durban + J-burg Parma + ett antal Rallycross/Folkracebanor med rallybil + 7-8 Superspecialbanor för Rally-VM ... (vilket oftast är mickey mouse karaktär på banlayouten) |
Jag hade som mål att i somras prova några utav dom banorna som jag inte kört på ännu men det har inte skett tyvärr
![]() Jag har dock åkt mycket denna sommar ![]() Jag har kört på följande banor: Kinnekulle (en favorit) Gelleråsen Sviestad Björkvik +div konbane övningar bla på Malmby och Björkvik. Jag har även gått runt Knutstorp ![]() Superstage fick jag även möjligheten att prova i sommar också ![]() Falkenberg skulle vara kul att prova. /PW _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
Eftersom bilen köptes i våras har det inte blivit så mycket:
Två gånger på uråsa, SS och konbana. En gång på Sviestad. Har nog varit och kollat ganska många banor i Sverige. Det får bli ändring på det nästa år! |
Min banerfarenhet är rätt begränsad. Jag skriver dem i ordningen jag provade dem.
A1 Ring, kul bana, men ligger lite off Monaco, synd att kalla bana och så körde jag på fel sida om en del saker ![]() Nürburgring Nordslingan, ![]() Björkvik, kul, men slet ut däcken. Kompletterat 04-06-06: Sviestad Mantorp _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
Gelleråsen
Kinnekulle Knutstorp Mantorp (långa) Sen har jag kört under Nordslingan och Imola ![]() ![]() Promenerat i depån på Imola och Anderstorp. Just ja, jag har sett Le Mans och Hockenheim från bilen också ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 7859 besök totalt |