Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 111 besök senaste veckan (17938 totalt) |
Re:
Som du skriver, tvärt om vore mer logiskt... Jösses vilken trögflytande sirap de har hält i lådan! måste generera enorma mängder värme för att köra 140 där? en kall dag måste det ta en bra stund för att få den lättflytande? Finns inga "kit" för växelådskylning så du kan ha 75-85 eller lägre i lådan? _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
Exakt! Lådan är iofs ratad till max 600Nm precis som motorn i original, så den ligger ju på gränsen. Inget trim här!
![]() Kylning finns faktiskt, bara sett rören så osäker på vilken av kylarna det är Har iaf mailat ZF för att gå till botten med det. ![]() Bellsen till originalskivorna finns ju men de tänkte jag spara på hyllan, sen behövs inte lika stora skivor i stål, samma ytterdiameter men större innerdiameter alltså ![]() ![]() |
||
Re:
![]() _________________ Lars Tersmeden Corvette C5 & C7 |
||
Verkligen
![]() Kopplas den bort funkar allt som det var inställt på innan. Med den inkopplad är det jord vid säkringen... och startas bilen går säkringen direkt. Tydligen inte helt ovanligt. ![]() ![]() |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 111 besök senaste veckan (17938 totalt) |