Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Volvo 360 -83 "R"emjohan race till gata Edt
<<   1, 2
400 besök senaste veckan (2615 totalt)
gasekke
Umeå
Här sen Sep 2011
Inlägg: 815


Trådstartare
Då man inte är i skruvarläge så får man göra det nästa bästa.
Klicka hem grejor alltså.
Blir så att jag får hjälp med ett nytt grenrör av harrproductions som är en magiker i garaget.
Det kompletteras med en mindre turbo.
Ska testa Pulsar med inbyggd wg specad för ca 660 hk. Ar 0.72 avgashus
Med vband in o ut.
Kompletteras med 1200cc boschspridare och ett maxxecu race med deras härva för T5.

Tidsplanen ff är klar före sommaren 2026.
Sedan får jag se hur det går med att hitta lösningar för att lösa sfro delen.
Over and out// Erik

_________________
Erik Persson
Lönnmeckande Umeå bo
kartongtrimmare..(ibland iaf)
snickrat på 4wd turbo starlet
Citera
Kalle_alfaturbo
Uppsala
Här sen Jun 2012
Inlägg: 469



Kanske värt att kolla upp specen på kammarna också?
Kan påverka körbarheten enormt.
Kanske hade du fått ett bättre register med vanliga sugiskammar?

_________________
Karl Sandler

Att ha den snabbaste alfan är som att vara bäst i särslolan
Citera
gasekke
Umeå
Här sen Sep 2011
Inlägg: 815


Trådstartare
Du har sannolikt helt rätt. Det påstås att kammarna ska vara slipade enligt setupen men helheten är ändå märklig. Toppen är fixad osv men inget om kammar.
Har papper på allt annat utom kammarna, saknar vvti och jag tänker nog testa med befintliga. Annars så verkar det räcka väl till mina behov med GLT kammarna.

Så i perioden att strössla tid o pengar, så börjar jag med de jag har och ser vad ett modernt sprut o kringutrustning kan åstadkomma.

_________________
Erik Persson
Lönnmeckande Umeå bo
kartongtrimmare..(ibland iaf)
snickrat på 4wd turbo starlet
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Volvo 360 -83 "R"emjohan race till gata Edt
<<   1, 2
400 besök senaste veckan (2615 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande