Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (22562 totalt) |
Vilken trevlig bil! En polare var på väg att köpa den där förut, men du hann visst före.
![]() om du vill sälja dina vita blinkersglas, eller någon annan som har bytt tillbaka till orange, så köper jag dem direkt! _________________ Johan Lindgren ![]() |
||
Nu har jag äntligen tagit mig i kragen och fixat lite med bromsarna...
Så här lite behövdes moddas på bakoken för att segersäkringen skulle passa på bussningen... ![]() Lite mer på framoken... ![]() Färdiga för blästring... ![]() ![]() Ett bakok färdigblästrat... ![]() ![]() Det var allt för idag. Har dock fått lite second thoughts angående pulverlackering av oken. Min egen erfarenhet säger att pulverlack är VÄLDIGT rep/stöt-känsligt, och det vill jag inte ha! Har lite funderingar på hammarlack (svart), men vet inte så mycket om denna färg. Har någon några andra förslag? _________________ Linus Pålsson GR Yaris -21såld Lexus RC-F Track Edition - 20 såld Focus RS MkII -10 såld Honda MB6 -97 såld M535i -86 såld |
||
Re:
Jag har kört silver hammarlack på mina 750 ok, det sitter kanonbra, inge problem med värmen lr så, dock har jag inte plågat dem på bana! MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
Tack för tipset Erik! Men, om du skall citera i fortsättningen, var snäll och redigera bort bilderna, blir bara jobbigt att läsa annars...
![]() _________________ Linus Pålsson GR Yaris -21såld Lexus RC-F Track Edition - 20 såld Focus RS MkII -10 såld Honda MB6 -97 såld M535i -86 såld |
||
Re:
Tack... du har ju original-bakbromsarna från den här ![]() _________________ Linus Pålsson GR Yaris -21såld Lexus RC-F Track Edition - 20 såld Focus RS MkII -10 såld Honda MB6 -97 såld M535i -86 såld |
||
Har kört Nordsjö Pansarol på mina ok och det har hållt bra många mil på bana. Ett plus är att man kan få den bruten till vilken kulör man vill....
![]() _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
Re:
Svaret på den frågen är numera enkelt: NEJ! Kommer varken ha tid eller resurser att få den färdig tills dess. Men någon gång i sommar ska den ner från pallbockarna, det lovar jag! Angående färgvalet till bromsoken blir det Hammarlack "blanksvart". Ska iofs bara tåla 80°C, men enligt flera andra ska det hålla för betydligt mer än så... Dessutom var framoken målade med silverfärgad Hammarlack förra året, och det höll ju riktigt bra. I alla fall värt en chansning. _________________ Linus Pålsson GR Yaris -21såld Lexus RC-F Track Edition - 20 såld Focus RS MkII -10 såld Honda MB6 -97 såld M535i -86 såld |
||
Nu är bromsarna färdigmålade, och resultatet blev MYCKET bra! Jag ändrade mig i sista sekund, och valde Biltemas Hot Paint 600° svart, på sprayburk
![]() ![]() ![]() Nu skall det bara monteras på bilen... vet ej när jag har tid med det, men inom kort hoppas jag ![]() Så här såg oken ut efter vanlig torktid, innan ugnen... ![]() Så här blev slutresultatet efter ugnen... ![]() _________________ Linus Pålsson GR Yaris -21såld Lexus RC-F Track Edition - 20 såld Focus RS MkII -10 såld Honda MB6 -97 såld M535i -86 såld |
||
Ser väldans stiligt ut! Klart snyggare än hammarlack, även om det också funkar bra.
![]() Hoppas färgen jag använde till mitt motorblock har liknande egenskaper när den värms upp. Men tyvärr blir ju inte blocket några 250 grader direkt och det är lite svårt att få in i ugnen. ![]() _________________ Mikael Färnström BMW E24 BMW E28 BMW E39 BMW CS #3981 |
||
Re:
om jag gjorde ![]() _________________ Linus Pålsson GR Yaris -21såld Lexus RC-F Track Edition - 20 såld Focus RS MkII -10 såld Honda MB6 -97 såld M535i -86 såld |
||
Såg inte förrän nu att det var Tufvessons gamla bil
![]() ![]() Lycka till på banorna i sommar! |
||
Nu är det dags att vakna upp ur vinterdvalan... host host... jag menar uppdatera sedan våren 2007
![]() Blev ju inget banåka förra säsongen... ![]() Var hos Peter Eklöf i E-tuna och hämtade 4 st godsaker igår ![]() ![]() Lite bilder... ![]() ![]() _________________ Linus Pålsson GR Yaris -21såld Lexus RC-F Track Edition - 20 såld Focus RS MkII -10 såld Honda MB6 -97 såld M535i -86 såld |
||
Tjena Linus
![]() måste jag ha ca 12mm spacer för att det skall gå fritt för fjäderbenet fram ![]() Mantorp och hälsar på eller ![]() _________________ Michael Hedlund Bmw E28-85 |
||
Tjena Micke
![]() Jag vet att Et40 kanske blev i grövsta laget, men jag utgick ifrån att Et15 inte funkade alls med bredare däck än 225 (tog i skärmkanterna med 235:or), dock fanns det gott om plats inne vid fjäderbenet. Så då tänkte jag att Et30 borde bli perfekt... Men om du har 12mm spacers på Et35 så verkar det ju inte bli så värst bra med Et40 ![]() ![]() Men självklart kommer jag till Mantorp ![]() ![]() Vi ses! Kommer Jan? _________________ Linus Pålsson GR Yaris -21såld Lexus RC-F Track Edition - 20 såld Focus RS MkII -10 såld Honda MB6 -97 såld M535i -86 såld |
||
![]() Tjena Linus! Händer det något här!? om du inte sätter fart kanske jag kör om dig til våren... ![]() ![]() _________________ Per Lidbom i3S ACS -18 M5 e28 -86 M5 e39 -99 M540i/6 touring (snart M5) -01 ...och en jädra massa cyklar. |
||
Hej Per
![]() Ursäkta att jag har varit frånvarande från jordens (rejsas) yta det senaste halvåret.... hänt lite saker som gjort att jag har prioriterat andra saker än bilarna. Jo e28:an står faktiskt på egna ben, men den behöver en del jobb för att bli körklar. Ska fixa lite med bromsarna nästa helg, och sen ska den flyttas till ett bättre garage, då blir det också lättare att skruva med den jämfört med hur det är just nu... Ser fram mot en hård o tuff e28-säsong nästa år... ![]() För övrigt har jag kvar CLK:n och har även hunnit avverka en Golf R32 samt en Jaguar X-type sedan vi sågs sist... Ska sälja Mercan o behålla Jaggan som bruks... _________________ Linus Pålsson GR Yaris -21såld Lexus RC-F Track Edition - 20 såld Focus RS MkII -10 såld Honda MB6 -97 såld M535i -86 såld |
||
Ja ha... då var det dags att skriva några rader igen
![]() Bilen har flyttats (läs körts ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Trevlig banåka på er alla under 2009!!! _________________ Linus Pålsson GR Yaris -21såld Lexus RC-F Track Edition - 20 såld Focus RS MkII -10 såld Honda MB6 -97 såld M535i -86 såld |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (22562 totalt) |