Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2624 besök totalt |
Magnus Lundberg:
Det är så sant som det är sagt det .. Att rosten ser inte så farlig ut tills man har börjat. Min 323a så inte så rostig ut innan vi började. Men ju mer man började titta ju mer hittade man .. Men nu är all rost borta den skulle bara våga komma tillbaka _________________ Teres karlsson ![]() 330 E46-01 325 E30 -88 x2 323 E30 -85 |
||||
"VI"... *vad har man nu lovat i ngn svag stund* ![]() ![]() |
||||
Äsch, dubbel-äsch! Jo, jag märkte det när jag började pilla på ett litet angrepp som växte stort... ![]() Närå, jag överlever nog både mentalt och ekonomiskt om det skulle visa sig att denna kaross är helt bortom räddning. Med lite mental stöttning här och handfasta råd av CSN-gänget uti garaget så ska jag och 924:an nog ut på banan nästa sommar! ![]() Kristian << OK, tackar! ![]() Andreas << Ni i Team CSN jagar väl i flock??? ![]() ![]() _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Gav mig på att frilägga rostangreppen på passagerarsidan ikväll, lyckades nästan bli "klar". Började invändigt och skrapade bort så mycket bullerdämpning (asfaltsmatta) som jag kunde komma åt. Verktyg var ett stackars stämjärn som nog aldrig blir sig likt igen! Äntligen nån nytta med hålet i golvet, det funkade fint att sopa ut skräp från... (Galghumor?
![]() Tillbringade sedan en timme till under bilen för att göra samma operation där. Totalt blev det en sopskyffel med asfaltsmatta, underredsmassa och rostflagor. Den här (mycket slarvigt ritade = Magnus 3 år) bilden visar lite hur rosten verkar ha attackerat passagerarsidans golv. ![]() Svart är karosslinier, rött är rost. De fyrkantiga pluttarna mitt i golvet är stolens infästningar. Dessa har egentligen klarat sig men eftersom golvet bakom är försvagat (läs: nästan genomskinligt!) så ska allt lagas. Värst är de tre hålen i tröskeln, borde inte de vara bökigast att laga?. Dessutom hittade jag en hög med ytrost, den borde väl gå att slipa ner och behandla på nåt finurligt sätt utan att skära bort och svetsa dit nytt? Mental notering: Måste, måste, måste skaffa en digitalkamera! ![]() _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Har du bara tagit ur all inredning, fixat plåt, svets, spackel osv osv så kommer det in lite arbetskraft ngn dag...både med digitalkamera och glada miner. *tips:vi fikar bra på maltdryck...fast kaffe duger om det är mitt på dan*
![]() |
||||
Magnus K, Det är bara att kämpa på, ingenting är omöjligt. Du får väl se det som att du förstärker bilen istället för att rostlaga.
Sen när mitt projekt är ute så får vi jämföra golven ![]() Bild http://vw.razer.mine.nu/kaross/image _________________ ![]() |
||||
Ingen bil är rostig nog för bli utdömd
![]() ![]() Hur är det med lack? Du beskriver ytrost som bör blästras bort... vart sitter den? Även trösklarna ska väl lackeras ![]() Verkar som om du frilagt problemområdena. Läge för ett förberedande garagebesök? _________________ /Kristian Elisson |
||||
razer << Det var så där fin jag inbildar mig att Lennarts 924 (som jag inte köpte) var...
![]() ![]()
Hmm, menar du utvändigt? I så fall så finns det rostbubblor men dom tänker jag iaf ignorera. Funktion före form i det fallet? ![]() ![]() Rosten i tröskeln är på undersidan innanför "sömmen". Svårt att beskriva men tröskeln är som ett D, med en "söm" (halvorna av tröskeln möts i en spets undertill) och det är på insidan som skadorna är. Utsidan (den man ser iaf) verkar vara helt OK. Det är golvrosten som gått in mot tröskeln. Den ytrost jag menar är fläckar som jag hittade under asfaltsmattan i golvet. Ser ut som om vatten har runnit längs kanter där mattan inte tätat mot karossen till 100%. Dock är det inga rostflagor utan mera bara aningens ytrost. Ett förberedande besök kanske är på sin plats! ![]() ![]() (Hoppas att detta med rostlagning inte är för OT för rejsa-forumet?) _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
"Remember, a Porsche is not just for Christmas,
if you take it to pieces slowly it can provide anguish all year long!" ![]() ![]() ![]() Skulle vilja påstå att det gäller för de flesta hobbybilar som är äldre än 10 år ![]() _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2624 besök totalt |