Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 RS 1992 Walter d.y.
<<   1, 2, 3 ... , 13, 14, 15   >>
92 besök senaste veckan (108101 totalt)
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3487



Snygga fälgar!
Däckprofilen ser lite för låg ut, fälgdimensionen är helrätt.

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 4608


Trådstartare
Re:

Svante skrev:
Snygga fälgar!
Däckprofilen ser lite för låg ut, fälgdimensionen är helrätt.


Hum, jag tror dom som åker 18" brukar åka 265/35. Men det är kanske något annat, bilen är inte helt nere på backen heller.

Men snygga fälgar är det!

_________________
Jens Lanvin
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216



Huu det där är ju grymt snyggt så kör på det thumbs up

om jag inte minns fel är det på 265/35 bak och 225/40 fram

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 4608


Trådstartare
Re:

Magnus Svensson skrev:
Huu det där är ju grymt snyggt så kör på det thumbs up

om jag inte minns fel är det på 265/35 bak och 225/40 fram


Jo, det vore super. Får spara i vinter o göra en garageförsäljning så kanske man får något av tomten.

_________________
Jens Lanvin
Citera
Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 4608


Trådstartare
Kom ihåg.

Vikt:
Full tank, 90 l
Packning verktyg, olja, etc,,
Jag
MM cup 1/ MPSC
6/10 2014 Nyköping

1360kg

_________________
Jens Lanvin
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3687



Re:

Jens L skrev:
Kom ihåg.

Vikt:
Full tank, 90 l
Packning verktyg, olja, etc,,
Jag
MM cup 1/ MPSC
6/10 2014 Nyköping

1360kg


Du är ingen tung kille!

BBS kan aldrig bli fel! Skitsnyggt!

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
jonblo
stockholm
Här sen Feb 2011
Inlägg: 417



Jag har en tidning från -92 där man jämför den "nya" carrera RS med originalet och på talar att den äldre är snabbare på de flesta mätpunkter samt att den nya är väldigt tung.
Idag verkar den lätt

_________________
jonas Blom
Citera
Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 4608


Trådstartare
Re:

964RS skrev:


Du är ingen tung kille!

BBS kan aldrig bli fel! Skitsnyggt!


Gick o vägde mig, 75kg ligger dagsformen på!

_________________
Jens Lanvin
Citera
Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 4608


Trådstartare
Jag har en olje.temp mätare som beter sig lite underligt. Den kan börja hoppa upp o ner och låsa sig på max.
Detta kan man avhjälpa genom att knacka till på glaset eller på instrument brädan.
Vilket inte känns så bra....

Så någon typ av glapp, jordfel kanske.

Men, detta är inte min kopp med te. Finns det nån firma som kan mäta upp & kolla sånt här?

_________________
Jens Lanvin
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8360



in med handen under instrumentbrädan och tryck ut mätaren och lossa kablarna och gör ren kontakterna till att börja med...mätaren sitter bara i gummiringen runt mätaren så den är bara att trycka rakt ut....
Citera
Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 4608


Trådstartare
Re:

Mats Karlsson skrev:
in med handen under instrumentbrädan och tryck ut mätaren och lossa kablarna och gör ren kontakterna till att börja med...mätaren sitter bara i gummiringen runt mätaren så den är bara att trycka rakt ut....


Ok, jag börjar med det. Det låter görbart.

_________________
Jens Lanvin
Citera
964
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 766



skulle tro på givaren. Den sitter tillsammans med oljetrycksgivaren mitt uppe på motorblocket rak ner under insuget. Tar du bort luftburken som sitter med några M6 muttrar så kommer du åt den från sidan. Kolla kontakterna till de båda. Har den gett upp så är lätt att byta. De ger upp med tiden och nu är den ju 24 år gammal. Är inte dyr heller. Här har du en länk till Pelican med en bild på var den sitter. Beställa kan du ju göra hos Utzon sen. http://www.pelicanparts.com/catalog/SuperCat/0848/POR_0848_ELSENS_pg2. . . . .
Byt oljetrycksgivaren samtidigt. Den kommer säkert ge sig snart också och de sitter ju som sagt på samma ställe.

_________________
Thomas Thorhuus
Porsche 964 Carrera 2 "CUP-tribute"
Citera
Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 4608


Trådstartare
Re:

964 skrev:
skulle tro på givaren. Den sitter tillsammans med oljetrycksgivaren mitt uppe på motorblocket rak ner under insuget. Tar du bort luftburken som sitter med några M6 muttrar så kommer du åt den från sidan. Kolla kontakterna till de båda. Har den gett upp så är lätt att byta. De ger upp med tiden och nu är den ju 24 år gammal. Är inte dyr heller. Här har du en länk till Pelican med en bild på var den sitter. Beställa kan du ju göra hos Utzon sen. http://www.pelicanparts.com/catalog/SuperCat/0848/POR_0848_ELSENS_pg2. . . . .
Byt oljetrycksgivaren samtidigt. Den kommer säkert ge sig snart också och de sitter ju som sagt på samma ställe.


Men hur kan den börja fungera när jag knackar på mätaren? Borde det inte vara där då?

Men, jag har ändå luft burk etc...borta så det är väl lika bra att byta dom där givarna också.

_________________
Jens Lanvin
Citera
964
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 766



sorry, missade att du kunde knacka på glaset. Ja då kan det ju vara kablarna till mätaren, eller mätaren i sig men det är inte sååå vanligt att de strular.

_________________
Thomas Thorhuus
Porsche 964 Carrera 2 "CUP-tribute"
Citera
Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 4608


Trådstartare
Lite pyssel idag. Först Jeppson jobb.



Sen riva bort ok, skivor.



Sen riva isär oken.


Hade väl en ambition att måla om dom, men det får bil den dan man helrenovera hela bilen.

Så nu skall det beställas packningar, lite skruv, klossar fram så funktionen blir prima till våren.

Sist fanns det bara pack satser med kolvar, har nån en ide om det finns bara packningar att köpa nånstans?



Edit.
Utzon hade packningar löst. Utom till 34mm kolvarna. Så har någon nån ide om det så hojta!

_________________
Jens Lanvin
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 13262



Jepssonläge thumbs up
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3687



Härligt att se att du är på Jens!

Skall du verkligen ha bromssköldarna kvar på bilen?

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 4608


Trådstartare
Re:

964RS skrev:
Härligt att se att du är på Jens!

Skall du verkligen ha bromssköldarna kvar på bilen?


Skönt att komma igång lite.

Fram är dom borta. Men nu åker dom av av bak också.

_________________
Jens Lanvin
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 13262



Re:

Varför tar man bort bromssköldarna?
Citera
Jens L
Stockholm
Här sen Apr 2004
Inlägg: 4608


Trådstartare
Re:

And ersJepp sson skrev:
Varför tar man bort bromssköldarna?


Jag tror dom hjälper inte till för kylningen, tydligen tvärtom.

Sen rostar dom och är fula...

Med en erbarmlig bromsteknik som jag har så tar jag all hjälp jag kan få för att hålla saker kallt.

_________________
Jens Lanvin
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3687



Tanken med bromssköldar är att dom skall skydda mot snö och slask. Så det kanske bäst att du behåller dom Anders

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 RS 1992 Walter d.y.
<<   1, 2, 3 ... , 13, 14, 15   >>
92 besök senaste veckan (108101 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande