Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 21740 besök totalt |
Re: Bromsbänksprov
Jag skulle känna mig lite orolig för att det har varit någon snickare på oanmält besök också. I den del fall blir det inga större märken på kolvar (oljekylda med sprut) eller topp utan topplockspackningen sticker istället. Har en vw topplockspackning som skjutits mellan topp/block så stålringen ramlade in till vattenkanalerna. Det finns ju en 3skikts metallpackning att köpa på vw för samma pris som fiberpackningen om det är för elaka förbränningstryck du kör med men har du spikningar etc kanske det är bättre att packningen ger sig. _________________ Roland Johansson |
||
Kolvproblem
Tog isär motorn lite mer, då det såg lite skumt ut i två av loppen. Förklaringen visade sig tydligt när kolvarna kom ut, så här såg den som var värst ut: ![]() En kolv till hade liknande skador på en kolvsida enbart, de övriga två var felfria. Står i valet och kvalet om jag skall skaffa nya kolvar, få till ett kompressionsförhållande så att jag kan köra motorn på vanlig soppa (98 oktan eller V-Power). Är inte helt odelat förtjust i E85, även om den har sina fördelar.... _________________ ![]() /LOLA-Christian |
||
Drivaxlar, MK1 - 02A-låda
Fick tips om att Scirocco 16V axlar skulle passa direkt på min MK1 Scirocco som kommer att ha en 02A växellåda (100 mm CV-joints). På autoexperten.se så kunde man få fram längderna på drivaxlarna, och det såg ju lovande ut, Scirocco 53 har 538 resp. 750 mm långa axlar, 53B har 530 resp. 744. 02A-lådan är 8mm bredare på varje sida. Perfekt MAo. Men, som syns på bilden så är det något som inte stämmer, 53B axeln (har bara undersökt den långa (höger) än så länge) är 33 mm längre. ![]() Har sökt på diverse forum, men det som är beskrivit är att man kompenserar för den mindre knutens bredd på hjul-sidan genom att fräsa upp ett nytt spår för låsringen, inget om att korta axlarna. Är nu i valet och kvalet hur jag skall gå vidare, vill undvika att korta axlarna genom kapa och svetsa ihop dem igen, men det verkar vara det enda rätta? _________________ ![]() /LOLA-Christian |
||
Så jäkla märkligt, mina har juh passat rakt på utan några problem ?!
Mina sitter juh tyvärr i bil så det är lite svårt att mäta på dom och få nån precision i mätningen ![]() _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
Re:
Jag har bara längden på höger (vänster är ej isärtagen (än)): 689 mm. Ursprunget är, enligt Bildelcentrum i Partille, Scirocco 82-88. _________________ ![]() /LOLA-Christian |
||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
Re:
Det är bara lite plåtvinklar som är påsvetsade för att fästa skiljeväggarna mellan motorrum & kupé så småningom _________________ ![]() /LOLA-Christian |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 21740 besök totalt |