Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Andra projekttrådar
BMW 330Ci Cab E46 -01 - för låg bak!
<<   1, 2, 3, 4, 5
416 besök senaste veckan (7624 totalt)
Filip N
Malmö
Här sen Mar 2012

Trådstartare
Andersk skrev:
FilipN skrev:
makeba skrev:
Verkar som de HR fjädrarna är för alla varianter utom 330D och alla karosser. Har för mig att en cab är ca 200 kg tyngre än sedan/coupe. Så 55 mm gäller de lättare bilarna kanske? Du har säkert mkt utrustning med som gör bilen ännu tyngre?

Vet när jag köpte fjädrar till Alpinan (touring) så blev det ST, för de hade för touring och 330 D motorn.

Så kan det nog vara, även om min bil inte har mer utrustning än "vanligt."

Jag får nog läsa på lite/bildgoogla lite och eventuellt handla t.ex. Eibach Pro-Kit eller M Sport-fjädrar

Jag kollade baserat på min bil (330 cab-00), rekommenderat var H&R 29484-1 , dvs med en etta på slutet.

Så vitt jag googlat mig till så spelar -1 ingen roll för det finns ingen annan variant. Och själva fjädrarna är märkta 29484 utan -1, vilket mina är.

EU
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Jag har "sport chassi" och därmed -1 fjädrarna.
Skillnader i användningsområde:

# 29484‑1 är avsedd för bilar som redan har fabrikssportchassi (sport suspension).

# 29484 är avsedd för BMW-modeller med standardchassi (standard suspension)

Utvikning, gjorde ett av världshistoriens mest fruktansvärda meck i helgen.
Vevhusventilation, hade felkoder, bank 1 resp 2 lean, har bytt alla andra slangar, har testat med rök, hittade ingenting, troligen mikroskopisk spricka i någon slang som expanderade efter körning, dvs mer värme.
Citera
Filip N
Malmö
Här sen Mar 2012

Trådstartare
Andersk skrev:
Jag har "sport chassi" och därmed -1 fjädrarna.
Skillnader i användningsområde:

# 29484‑1 är avsedd för bilar som redan har fabrikssportchassi (sport suspension).

# 29484 är avsedd för BMW-modeller med standardchassi (standard suspension)

Utvikning, gjorde ett av världshistoriens mest fruktansvärda meck i helgen.
Vevhusventilation, hade felkoder, bank 1 resp 2 lean, har bytt alla andra slangar, har testat med rök, hittade ingenting, troligen mikroskopisk spricka i någon slang som expanderade efter körning, dvs mer värme.

Jo det är ett helvete det där. Gjorde det i vintras.

BMW 330Ci Cab E46 -01 - för låg bak!
<<   1, 2, 3, 4, 5
416 besök senaste veckan (7624 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande