Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Andra projekttrådar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 17 besök idag (8043 totalt) |
Så vitt jag googlat mig till så spelar -1 ingen roll för det finns ingen annan variant. Och själva fjädrarna är märkta 29484 utan -1, vilket mina är. _________________ Filip Norén, Malmö | Mazda Miata NA | BMW 330Ci Cab E46 | Volvo V70N -06, men den pratar vi inte om... |
||||||
Jag har "sport chassi" och därmed -1 fjädrarna.
Skillnader i användningsområde: # 29484‑1 är avsedd för bilar som redan har fabrikssportchassi (sport suspension). # 29484 är avsedd för BMW-modeller med standardchassi (standard suspension) ![]() Utvikning, gjorde ett av världshistoriens mest fruktansvärda meck i helgen. Vevhusventilation, hade felkoder, bank 1 resp 2 lean, har bytt alla andra slangar, har testat med rök, hittade ingenting, troligen mikroskopisk spricka i någon slang som expanderade efter körning, dvs mer värme. |
||||||
Jo det är ett helvete det där. Gjorde det i vintras. _________________ Filip Norén, Malmö | Mazda Miata NA | BMW 330Ci Cab E46 | Volvo V70N -06, men den pratar vi inte om... |
||||||
Ett par bilder på hur den ser ut just nu. Otvättad och smutsig pga den används
![]() ![]() ![]() I väntan på fjädrar skulle jag bara justera in stötfångare lite pga den satt slarvigt monterad... nån timme senare var fronten i molekyler ![]() Fick beställa div nya fästelement till nedre innerskärmarna, dimljusen m.m. ![]() _________________ Filip Norén, Malmö | Mazda Miata NA | BMW 330Ci Cab E46 | Volvo V70N -06, men den pratar vi inte om... |
||||||
Tycker inte den ser för låg ut bak på dessa bilder. Tittar jag på sidokjolen ser den lite högre ut i bakkant gentemot framkant. Själva skärmkanterna kan ha olika avstånd till ovansida på slityta däck original, tex brukar det vara mer utrymme fram för att hjulet ska kunna svänga utan att ta i skärmkant etc vilket du sällan har problem med bak. _________________ Roland Johansson |
||||||
Tack för input ![]() Du har nog rätt ang avstånd sidokjol --> marken. Det som stör mig är snarare att det finns en aaaaning luft mellan framdäcken och skärmkanten medan bakskärmarna går ned över bakdäcken (se bild på sidan 4). Särskilt höger bak, vilket verkar vara ett E46-fenomen som många upplevt enl amerikanska forum. Hm... _________________ Filip Norén, Malmö | Mazda Miata NA | BMW 330Ci Cab E46 | Volvo V70N -06, men den pratar vi inte om... |
||||||
Ett till litet långskott...
Någon som har en växelarm / brygga nr 25117516284 liggande? Kommer från 6-växlad 330i/330Ci/Touring och 5-växlad 325ti Compact Rimligen borde den passa min 5-växlade bil men hur som helst värt en chansning ![]() ![]() _________________ Filip Norén, Malmö | Mazda Miata NA | BMW 330Ci Cab E46 | Volvo V70N -06, men den pratar vi inte om... |
||||||
Har inte du original 5 växlade lådan i din bil? För isf funkar det inte med det staget från 6 vxl lådan. Första sitter i en infästning i lådan och 6 vxl sitter i 2 infästningar, så helt olika. Sen borde det även skilja i längden på de.
/Kent _________________ Kent Ohlsson |
||||||
Stämmer - tack för input. Det var på väg att bli fel ![]() Tillbaka till idé-stadiet då... Jag hittar ingen vettig felkälla till att kardanen och shortshift-spaken krockar. Känns som om andra hade dokumenterat det redan om denna kombo (-8881 spak på 5-växlad låda) inte funkade. _________________ Filip Norén, Malmö | Mazda Miata NA | BMW 330Ci Cab E46 | Volvo V70N -06, men den pratar vi inte om... |
||||||
![]() |
Andra projekttrådar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 17 besök idag (8043 totalt) |