Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 61815 besök totalt |
Re:
Blir ingen coating den här gången (sämsta skiten jag varit med om). grenröret lämnades in igår på kem-nickel behandling. kanske lindar det med avgasbandage. kommer mappas om med det nya röret och troligtvis nya spridare då 680cc är sjukt stort för den här motorn. _________________ /Dennis Sundberg BMWSC #667 M3 E30 alpinweiss -90 N/A |
||
Fick tillbaka grenröret i torsdags (Kem-nickel behandlingen blev skitbra)
så det blev en sväng förbi garaget. ![]() ![]() Att byta grenrör på en M3 E30 på pallbockar helt själv är inte det enklaste kan jag lova.När jag väl fått röret på plats så tog motorkudden och motorfäste i. La ner för den kvällen vid 22.30. Jobbade idag så jag kom inte ner till bilen förräns vid 18 tiden. moddade motorkudden och motorfäste, har nu ca 3mm fritt. Dock tog det säkert 3 timmar. VILL HA LYFT!! passade på att montera Supersprint-dämparen som varit på lagning. ![]() ![]() ![]() ![]() Rattaxel demonterades och en 6mm skiva monterades då det sagts att modden jag gjort kunde skada knutkorsen på axeln. ![]() ![]() _________________ /Dennis Sundberg BMWSC #667 M3 E30 alpinweiss -90 N/A |
||
Tjena!
Fick i torsdags em tillbaka mitt oljetråg som varit på ombyggnad. super tänkte jag ända tills jag fick veta att bilen måste vara klar fredag em (tid för ommappning) torsdagen blev lång! låg i garaget till 23.30. men nu sitter tråget där. SÅ JÄVLA BRA!!!!! Tack Mr.Geschmitt rymmer nu minst 7 liter bilen fick följa med hem den kvällen för vidare färd till jobbet och en välbehövlig 4-hjulsinställning. Upp 06.00. trevligt att åka finbil till jobbet, trots total felinställd framvagn (Bytt styrväxel) framvagnen ställdes in vid 15.00, provkördes en snabbis sen bar det av söder ut. Nu står den och bara väntar på en psykologisk genomgång. Lite bilder på oljetråget... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Det var allt för nu! Nu ska jag till jobbet. står ca 800 sommarhjul som ska monteras. KUL!!!!!!!!!!!! _________________ /Dennis Sundberg BMWSC #667 M3 E30 alpinweiss -90 N/A |
||
![]() Riktigt trist på en otroligt fin bil! Vad var det som hände? Vi är flera här med "Tourenwagen Revival"-bilar som också bygger och mappar, så alla lärdomar känns viktiga ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||
Vet inte ännu men det ska rivas idag.
klarade mappningen galant. bilen skulle köras tillbaka till garaget då den stått på jobbet ett tag. drog ur 1-4:ans växel och låg och körde en stund på 5:an stannade för ett rödljus. sen gick den bara på 3 burkar. hoppades på ett trasigt t-stift men 2:ans cylinder saknar helt komp. trycker ut via vevhuset. Kolv, kolvringar eller block.......................... det blir dyrt iallafall!!! mest tråkigt är att allt var klart inför Mantorp 7/5. Skulle bli första testet på bana. Återkommer med mer info när toppen är riven. MVH Dennis _________________ /Dennis Sundberg BMWSC #667 M3 E30 alpinweiss -90 N/A |
||
_________________ Micke Ohlsson TACK: TG Racing Alutech Simatec https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=43140 |
||
|
||
Surt med ras.
![]() Nu när tråget tas bort så skulle jag se till att det svetsades på en plåt i vinkel som på orginalbiten där det nu är rakt. Känns som en rak kant tar mycket stryk när man går över curbs, bättre att ha lite det kan hasa på. _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||
Jag tar mig friheten och läcker lite info.
Vi rev av toppen idag och det är ett hål i 2ans kolv, typ 4x8mm. Ser ut som man tagit en mejsel och drämt till med en hammare. Det finns också 2 sprickor ut från hålet ca 2cm åt varje håll. Ser ut som utmattningspajj. Dennis får fylla på med mer info sen! MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
Topplyft på Valborgsmässoafton, kunde önskat bättre... fick trots allt lite grillat på kvällen.
Toppen demonterades i lagom takt med 2st lagom skadeglada men hjälpsamma vänner. Hade ett litet vad om skadorna på motorn. JAG VANN!!! Just nu känns allt ganska bra då skadan var mindre än förväntat. nu återstår bara förklaring på vad som orsakat detta, har aldrig varit med om sådan skada på en kolv. SÅ! Precis som Erik skrev så saknas en bit av kolvtaket. ser ut som om man skulle ha varit för hårdhänt när man monterat kolven med påföljden av att det bildats en/flera sprickor i denna. Finns inga andra skador på kolven, cylinderloppet eller toppen. Någon kanske har nån idé om vad som kan ha framkallat detta??????? Så här ser kolven ut! ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ /Dennis Sundberg BMWSC #667 M3 E30 alpinweiss -90 N/A |
||
Ser ut som om det skulle kunna ha funnits en defekt i materialet redan innan kolven skapades?
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 61815 besök totalt |